Opzegtermijn stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linnie112

Berichten: 81
Geregistreerd: 06-04-07

Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:16

Weet iemand hoelang een opzegtermijn m.b.t. huren van een box op een pensionstal wettelijk mag zijn?
Bij ons wordt gehanteerd 15 dagen voor de laatste betaalperiode.

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:18

Ik dacht dat het wettelijk is de termijn die je betaald, dus betaal je maandelijks dan is je opzegtermijn voor de laatste van de maand en moet je daarna nog een maand betalen.

Bv je zegt op 31 maart
Dan betaal je dus 1 april nog voor de maand april en kan je 30 april vertrekken.

15 dagen vind ik netjes mits je dan dus 14 maart op mag zeggen, 1 april mag vertrekken.

linnie112

Berichten: 81
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:19

Nee wij hebben dan een opzegtermijn van zes weken..
Voor de 15e opzeggen en dan de laatste maand komt er ook nog bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:21

is daar wel een wettelijke termijn voor? In een huurcontract staat dat zwart op wit mar is dat bij een pensionstal ook zo? Waar mijn pony nu staat, vind de staleigenaar het allemaal wel best. eind augustus verhuizen we en dat is een maand langer dan eerst afgesproken was, hijvond het alemaal wel best als hij maar maandelijks stalhuur krijgt :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:23

Wij hebben 1 maand opzegtermijn.
Voor eind van de maand opzeggen. Maar er wordt niet moeilijk gedaan als je b.v 15 juli opzegt en dan 15 aug weg gaat

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:27

Volgens mij is het niet exact bij de wet bepaald en is het maar net waar jij (schriftelijk danwel mondeling) mee akkoord gaat. Als je een contract hebt ondertekend, lijkt het me logisch dat je akkoord gaat met de in het contract genoemde termijn en je hieraan dus houdt :)

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:29

Op mijn laatste stal werd een termijn van 1 maand gehanteerd maar bij verkoop van paard betaalde je de exacte aantal dagen dat het paard die maand nog op stal heeft gestaan.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waarvan de eigenaresse het zat was dat mensen dan in die laatste maand gingen lopen 'klooien' en daardoor heeft gezegd dat 1 week voor het begin van de nieuwe maand vroeg genoeg was om aan te geven dat je per de 1e van de volgende maand er niet meer staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:31

Wij hebben sowieso geen contract op onze stalling.
Volgens mij hebben we de eerste keer gewoon gemeld en zijn toen een paar dagen later weg gegaan.
Bij de vorige zijn we weg gegaan zonder het te melden, wegens zwaarwegende privé omstandigheden.
Nu we weten dat we hoogstwaarschijnlijk onze paarden halverwege September aan huis kunnen hebben, gaan we dat sowieso wel zo ver mogelijk van tevoren melden.

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:34

KoudbloedKim schreef:
Wij hebben sowieso geen contract op onze stalling.
Volgens mij hebben we de eerste keer gewoon gemeld en zijn toen een paar dagen later weg gegaan.
Bij de vorige zijn we weg gegaan zonder het te melden, wegens zwaarwegende privé omstandigheden.
Nu we weten dat we hoogstwaarschijnlijk onze paarden halverwege September aan huis kunnen hebben, gaan we dat sowieso wel zo ver mogelijk van tevoren melden.

Huisje gevonden!!!

Anoniem

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:39

Ja!! :D

Dat maakt het makkelijker om vroegtijdig op te zeggen. :j

pien_2010

Berichten: 43255
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:26

VSW → TAO

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:41

Als je een contract hebt staat het daar in. Meestal is dit 1 kalendermaand. Zonder contract kun je feitelijk weg wanneer je wilt. Maar dat is niet zo netjes.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:39

mondelinge afspraak over opzegtermijn geldt ook.

meestal is betalingstermijn het opzegtermijn. Als je staleigenaar jou de huur op zegt wil je dat ook niet een paar dagen van te voren pas horen toch? Fatsoen werkt 2 kanten op. Helaas gaat het wel eens mis en soms haal je je paard door omstandigheden voor het eind van je opzegtermijn weg. Zo lang je wel netjes betaald zullen de meesten er niet moeilijk over doen en met wat mazzel krijg je nog een deel stalgeld terug.

FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:55

germie schreef:
Als je een contract hebt staat het daar in. Meestal is dit 1 kalendermaand. Zonder contract kun je feitelijk weg wanneer je wilt. Maar dat is niet zo netjes.

dat is dus niet waar. Als je geen overeenkomst heb, heb je je aan de wet te houden en die zegt: met inachtneming van één betaaltermijn een betaaltermijn van tevoren. Dus als je per maand betaalt, dan heb je een volle maand in acht te nemen. Precies zoals MarliesV al zei.

Maar als je stalhouder zes weken wil vastleggen en jij zegt daar 'ok' tegen, dan is het zes weken. Als jullie samen drie dagen overeenkomen, is dat ook prima.

pikeurmiep
Berichten: 48
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:04

ikzelf vind het het netst als je een maand van tevoren af zou zeggen.
maar bij mijn vorige stalling ben ik van de een op andere dag zo weggegaan dat was daar niet meer te doen.paard kreeg geen krachtvoer en verschimmelde hooi.tja dan ga ik niet nog een maand langer wachten. na mij gingen er nog 3 mensen weg toen ze hoorden over het voerbeleid daar.