Paard ligt niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 09:07

Met de zoekfunctie heb ik alleen topics gevonden waar paarden te veel liggen. Die van mij dus niet.
Wij hebben er 4 : een merrie van 15 een oudje van +/- 32 , een jaarling en dus mijn 14 jarige Fries. Over dag staan se tot savonds in de wei.s'nachts op stal.
Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan maar ik zie hem dus echt nooit liggen, alleen de keren dat hij toen kolieken had.
Ik zie hem wel rusten en lekker rollen maar echt nooit liggen snurken. Ook in de box niet. Alle anderen 3 zitten morgens onder vlas/stro en of mestvlekken maar meneer is super schoon,geen vlas of strootje te verkennen. Hij rolt wel in de box (na t rijden bvb) maar liggen,hoh maar.
in het weekend ben ik de gehele dag op stal dus kan zien dat alles even siësta houdt, hij niet...
Hij is gezond en vrolijk en ik maak me ook niet echt zorgen. Ik vind het alleen vreemd und vroeg mij af of er nog meer zijn


Anoniem

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:10

Zelfde hier, mijn merrie zie ik ook nooit liggen terwijl ik heel wat uurtjes op stal doorbreng, alle paarden zien liggen behalve die van mij.
Wel lekker rollen enzo maar als ze gaat liggen weet ik dat ze koliek heeft.
Ach, ze is al 14 jaar bij me en kerngezond dus maak me er niet druk om,

Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:13

Oh nou die mij heeft er een hobby van gemaakt! ;) Maar misschien ligt die van jou alleen s nachts even als er geen mens op stal is?

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:15

Er zijn paarden die pas gaan liggen als er helemaal niemand is.
Mijn vorige paard zag ik ook zeer weinig liggen.
Een van mijn huidige paarden heb ik ook zelf nog maar 1 keer zien liggen (Dit was toen ik heel vroeg langs de wei reed), terwijl mijn andere paard altijd tussen 11 en 14 een uitgebreide siësta houd.

Hij zal heus wel een keer liggen. Heel stiekem, als niemand het ziet en het heel stil en rustig is.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:21

Ik zie mijn oude dame ook nooit liggen.Wel veel dutten onder de boom en in de stal.Staat ze rustig een uur.Heel soms wel met warm weer en dan ziet ze er heel dood uit.Mijn ruin ligt wel.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 09:22

Dat hij dat doet als er niemand is kan ik best geloven alleen zou dan toch tenminste s ochtends een stukje vlas of stro in zijn start/manen zijn.
Bij mestvlekken zullen bij mij de alarmbellen gaan rinkelen want meneer is a) schoon en poept alleen in een hoek en b) heeft hij een hekel aan mest en wringt zich zelfs bij het rijden in de onmogelijkste bochten om ja niet op een drol te stappen...

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:22

Hier ook enorme verschillen tussen de paarden.
Heb ook een paard die ik nog nooit heb zien liggen...
Mijn merrie waakt meestal over de kudde dus die ligt ook zelden of nooit (of toch nooit als ik kijk).
En de 2 ruinen liggen bijna altijd. :D

Als oudere paarden niet meer gaan liggen kan het zijn omdat het voor hen moeilijk wordt om recht te geraken. Maar in andere situaties lijkt me niks aan de hand.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:28

Die van mij heb ik 2 keer zien liggen maar toen was ik er om 6 uur s ochtends. Ze zit ook nooit onder het stro Ed. Ze zal zich goed uitschudden. Die van me vriendin heb ik nog nooit zien liggen in 6 jaar tijd maar zit wel onder de poep maar ook geen stro. Dus ze kan best s nachts liggen maar niet vies worden. Als ze helemaal niet zou liggen merk je dat wel aan je paard lijkt me.

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:32

Mijn oude verzorgpaardje lag ook eigenlijk nooit, wss alleen 's nachts als er niemand was. Maar als ze overdag lag, wist je zeker dat er iets mis was.. Helaas is zij ook in laten slapen omdat ze niet meer kon staan..

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:38

Mijn paard ligt wel, maar daar zie je ook nooit iets aan. Altijd keurig schoon!

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:04

hoe hoger een paard in rang in hoe minder het paard zal liggen. Ook heeft de leeftijd ermee te maken, veulens en jonge paarden liggen ook vaker.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:29

Jessix schreef:
Oh nou die mij heeft er een hobby van gemaakt! ;) Maar misschien ligt die van jou alleen s nachts even als er geen mens op stal is?

Nope, ook niet. Nooit geen vlekken, stro oid te vinden op haar lijf, dan doet ze het wel heel sneaky zonder zich vies te maken hihi.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:59

Gut...als die van mij een tukje op voelen komen moet je niet in de weg staan.Ze zijn te beleefd om je weg te duwen maar ze laten zich wel gewoon vallen :+ :=

Je hebt best kans dat hij alleen een tukje doet als er echt niemand is,zolang een paard fris en alert is,lekker in zijn vel zit...nergens druk om maken.Je bent er niet 24/7 bij tenslotte...

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 09:12

Kennelijk was het topic nodig voor meneer.Vanochtend vroeg de hele start en manen onder het stro en vlas... die knurft :+

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:26

mijn 2 verzorgpaarden heb ik nog nooit zien liggen, maar als ik in de avond er nog ben en ik heb ze uitgebreid gepoetst en ik kom in de ochtend terug dan zijn ze wel enorm vies dus dat zal wel goed komen bij mij :Y)

~

horses_XD
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-15

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:01

Haha! Heeft ie toch nog lekker gelegen!

Lieve Zilver... zal je nooit vergeten... R.I.P
Take your horse, take a ride and free your mind.

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Re: Paard ligt niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:17

Mijn pony ligt ook alleen 's nachts, overdag als er mensen bij zijn ligt hij echt niet. Ik zou me er geen zorgen over maken

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:47

sasja0705 schreef:
Kennelijk was het topic nodig voor meneer.Vanochtend vroeg de hele start en manen onder het stro en vlas... die knurft :+


Haha heb ik ook gehad. Mijn merrie poepie niet buiten wat ik raar vond (dit heeft ze altijd wel gedaan) dag na het topic lagen er in de wei een aantal hopen haha

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers