Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:52

Hallo,

Hoe laat in de ochtend of avond is het aangenaam om te rijden? Of rijden jullie met deze temperaturen helemaal niet? Ik stap overigens alleen met mijn paard. Vanochtend om 7u zat ik er op en toen was het al lekker op temperatuur. Maar morgen kan ik er niet eerder zijn dan 7:20.

Groetjes.


Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:53

Ik heb vanavond gereden om 8 uur, het land waar we rijden ligt dan helemaal in de schaduw en dat was wel te doen, maar morgen ga ik denk ik nog wat later. :)

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:56

Ik was vandaag te laat, anders had ik er om 7.15 op gezeten (iets met door de wekker heen slapen) Maar morgen wil ik er echt om 7.15 opzitten. Lijkt me dat het dan nog wel te doen is, wat rustig werk.
Ik heb er ook wel eens om 5.30 opgezeten, was een aantal jaar terug was ook zo warm toen. Was heerlijk rustig toen en lekker koel.
Vind dat het savonds nog zo lang broeierig blijft dus dan rij ik eigenlijk niet.
Maar lijkt me dat als je er om 7.30 op kan zitten dat dat ook nog best te doen is hoor.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:56

Ik ga morgen om 8:00 rijden. Vanavond heb ik om 20:30 gereden. Was wel te doen, maar wel warm.
7:20 lijkt me een prima tijd! Dan is het nog wel te doen.
Zaterdag met 36 graden denk ik dat ik paard lekker vrij geef. Dan schijnt t 's nachts al niet onder de 20 graden te worden, dus zal het 's ochtends al wel gauw heel warm zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:58

Maar ook een belangrijk punt. Ik stap alleen een buitenritje van circa 20/30 minuten. Ja ik vindt het ook heerlijk zo vroeg, alleen de bus gaat niet eerder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:59

Ik zat in de auto en kon goed volgen:

Om 5:40 was het 14,5 graden
Om 6:00 --> 15
Om 6:30 --> 17,5

Ik denk dat je wel tot 8 kunt pstappen om nog fijn te trainen dus :D

Vanavond heb ik stapritje gedaan, paard wa sveel frisser dan ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

miekss
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:00

Vandaag heb ik zelf niet gereden. Door mijn werktijden en afstand tot het paard is er bij mij alleen de avond. Hij had duidelijk geen zin om iets actiefs te doen dus heb ik hem een wasbeurt gegeven. Volgende keer stappen en buigen...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:07

Mijnes was ook suf aan het begin. Maar na een kwartier (toen ik echt begon te smelten) wou hij alleen maar galopperen :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:09

Ik heb vanmorgen om 9.00 heerlijk kunnen rijden (in de hal, die waait lekker door, en bovendien is het dus schaduw). Morgen gaat Candor bijrijdster, en dat zal een les worden die vooral op techniek gaat, minder op tempo. In stap kun je ook heel nuttig bezig zijn, en is het voor de paarden minder zwaar.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:09

Ik heb vandaag ook om 20:30 gereden, was wel te doen met een beetje wind :)

Zorella (Scandic x Caritas) Elite + Z2 & L :+:
Mister Houston

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:11

Angela schreef:
Ik heb vanmorgen om 9.00 heerlijk kunnen rijden (in de hal, die waait lekker door, en bovendien is het dus schaduw). Morgen gaat Candor bijrijdster, en dat zal een les worden die vooral op techniek gaat, minder op tempo. In stap kun je ook heel nuttig bezig zijn, en is het voor de paarden minder zwaar.


Morgen wordt het warmer als vandaag. Ja klopt, Ik stap nu ook erg veel.

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:14

Hmmm, ik sla het rijden deze dagen even over...... Wel jammer, want we zijn net zo lekker bezig, maar het is gewoon te warm en de bak is ook zwaar momenteel. Mijn paarden staan lekker op het land, kunnen de paddocks in naar hun schuilstal voor schaduw of bij bomen........ Het is maar even zo. Hebben ze lekker even vakantie, lekker chillen :D .

Anoniem

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:16

Zou het om 9u nog koel genoeg zijn om hard te lopen? (zelfde soort vraag als het paardrijden haha)

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:19

AmoorM schreef:
Zou het om 9u nog koel genoeg zijn om hard te lopen? (zelfde soort vraag als het paardrijden haha)


hangt er denk ik vanaf of je in het bos loopt of in direct zonlicht ..

Zorella (Scandic x Caritas) Elite + Z2 & L :+:
Mister Houston

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:30

Waarom zou je willen rijden met dit weer? Waarom niet een weekje vakantie. Worden paarden anno 2015 daar nou per direct slecht va

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:32

Collie2008 schreef:
Waarom zou je willen rijden met dit weer? Waarom niet een weekje vakantie. Worden paarden anno 2015 daar nou per direct slecht va

Sommigen wel ja :j

Zorella (Scandic x Caritas) Elite + Z2 & L :+:
Mister Houston

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:36

lisaislisa schreef:
Collie2008 schreef:
Waarom zou je willen rijden met dit weer? Waarom niet een weekje vakantie. Worden paarden anno 2015 daar nou per direct slecht va

Sommigen wel ja :j

Waarom niet rijden met dit weer?? kunt toch gewoon tijden aanpassen ??

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:37

Heb net ook nog een fijn buitenritje gemaakt zonder zadel en door het water hoor, waarom niet? Het was heerlijk :D

Ufurio4e

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:39

Hoe doen jullie dat qua eten s morgens? Ik ben aan dat als je half 7 rijd dat het paard dan al gegeten heeft?

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:39

ik rijd een beetje rond 12 uur, komt omdat mijn wedstrijden midden op de dag zijn en anders is het een te groot verschil van warmte, heb wel altijd 2x 1 liter flessen water bij me, 1 voor halverwege het rijden en de ander na het rijden over haar heen gooien, daarna lekker naar huis stappen en afspoelen

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Safrou

Berichten: 163
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:39

Ik heb zon knol die blij is als ze aan t werk mag, en of het dan 30 graden is, zal madame een worst wezen :+
Maar los van dat rijd ik altijd op tijd sochtends

You may see me struggle,
But you never see me quit

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:45

Ik rij sowieso niet. :+
Vanavond was ik er om 18:00 uur, veel te vroeg nog. Gelukkig wel in de schaduw van de bomen kunnen trainen, maar nog steeds erg warm. Al had ik er volgens mij meer last van dan mijn pony's.
Morgen ga ik rond 8 uur denk ik, dan is het een stuk fijner. 'S ochtends doe ik niet aan, ben geen ochtendmens. :')
Helemaal niet trainen vind ik onzin, maar ik hou wel rekening met de warmte.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:46

d_fotografie schreef:
ik rijd een beetje rond 12 uur, komt omdat mijn wedstrijden midden op de dag zijn en anders is het een te groot verschil van warmte, heb wel altijd 2x 1 liter flessen water bij me, 1 voor halverwege het rijden en de ander na het rijden over haar heen gooien, daarna lekker naar huis stappen en afspoelen

uuuuuh jij gaat op wedstrijd als het ruim 30 graden is??

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:48

Normaal gesproken rij ik met dit weer na 22.30 uur. Heerlijk is het dan en geen beestjes.

Jannie, never forget you


xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:53

Jet4You schreef:
Normaal gesproken rij ik met dit weer na 22.30 uur. Heerlijk is het dan en geen beestjes.


Ah dat lijkt me ook heerlijk! Helaas sta ik een pensionstal en ik denk niet dat ik ze blij zou maken door om die tijd nog op stal rond te hangen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers