JONG geleerd, is OUD gedaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 15:12

Hoooi! *\o/*

Zaterdag weer eens lekker de tijd genomen om wat te springen met Mups :) Even wat meer informatie:

Naam: Ohara (bijnaam; Mups..)
Leeftijd: 19 jaartjes jong :)
Ras : KWPN
Vader : Olisco.

Mups heeft in 2008, 2 sterren eventing gelopen, geloof zelfs ook een 3 sterren wedstrijd! De laatste jaren mag hij lekker genieten van het recreatieve werk; af en toe nog een sprongetje en vooral lekker het bos in!

Genoeg gepraat, geniet van de video!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Over mijn houding ben ik op deze video's niet zo tevreden, heb zelf het idee dat ik wat te weinig mee ga op de inuitjes. Verder ben ik nog aan het sleutelen naar de juiste houding op de sprong. Ik heb altijd wat te veel naar voren gezeten, dit begint nu langzaam wat beter te gaan!

Tips ook van harte welkom!

:wave:
Afbeelding


koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:17

wat een leuk paard.
Ik heb zelf het idee dat je beugel misschien nog een gaatje korter kunnen.
Verder heb ik niks geen commentaar zelf zit ik er 100x beroerder op.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:27

Ziet er super uit. :D :D
Is hij van jou?

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:33

Ziet er super uit! Gaat zo gemakkelijk en geleidelijk, alsof het niks is :o
Top! Veel plezier nog samen, altijd leuk om af en toe toch even aan het werk te gaan :D


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:38

Ik verplaats je topic van ITP naar SPR-ITP

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 17:08

Bedankt!
Als ik mijn beugels een gat korter doe, heb ik het idee dat ik juist minder balans heb. Dan krijg ik ook pijn aan mijn enkels. Denk dus dat dat dan net wat te kort is. :)


priscillaks
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-11-13

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:45

Leukk!
Ik denk dat je juist nog wel meer naar voren mag zitten op de sprong! Maar voor de rest zien jullie er uit als een leuk combo

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:09

priscillaks schreef:
Leukk!
Ik denk dat je juist nog wel meer naar voren mag zitten op de sprong! Maar voor de rest zien jullie er uit als een leuk combo


Zou het niet doen. Ziet er prima uit zo. Je zit functioneel en je zit je paard niet in de weg. Mocht je paard een keer een onverwachte beweging maken, lig je tenminste niet gelijk in het zand.

Verder kan ik je als tip meegeven, dat wanneer je zo'n lijntje in rijdt, je iets meer activiteit mag behouden. Nu moet je op het laatst nog gaan duwen voor je laatste hindernissen, het zou een rustiger beeld geven als je met wat meer impuls door de wending komt, zodat je op het laatst rustig kan wachten en niet hoeft te duwen :).

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 22:53

MissMiekjee schreef:
priscillaks schreef:
Leukk!
Ik denk dat je juist nog wel meer naar voren mag zitten op de sprong! Maar voor de rest zien jullie er uit als een leuk combo


Zou het niet doen. Ziet er prima uit zo. Je zit functioneel en je zit je paard niet in de weg. Mocht je paard een keer een onverwachte beweging maken, lig je tenminste niet gelijk in het zand.

Verder kan ik je als tip meegeven, dat wanneer je zo'n lijntje in rijdt, je iets meer activiteit mag behouden. Nu moet je op het laatst nog gaan duwen voor je laatste hindernissen, het zou een rustiger beeld geven als je met wat meer impuls door de wending komt, zodat je op het laatst rustig kan wachten en niet hoeft te duwen :).



Verder naar voren is idd niet zo slim, los van het feit dat mijn instructrice dan boos wordt hihi!
moest inderdaad te veel duwen op die laatste, vandaar ook een paar keer een balk af. Was wat teveel bezig met hem in draf te houden, aangezien hij steeds over wilde in galop terwijl we vanuit draf wilde inkomen. Zal de volgende keer kijken of ik hem met wat meer impuls kan rijden naar de sprong toe!

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: JONG geleerd, is OUD gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:50

Leuk paard! Ziet er fijn uit :)

Wbt je houding, je mag proberen je kont meer bij je zadel te houden, het lijkt nu dat je alleen gaat staan zodat je kan meegeven, maar je armen/schouders moeten onafhankelijk van je bovenlichaam naar voren gaan. Dus kont boven je zadel houden, lichaam naar voren buigen, en je handen langs de hals (niet over de manenkam) richting het bit :j

Verder zoals al gezegd je paard actiever houden, sneller hoeft niet, maar meer sprong en voorwaartse drang na de sprong laat het soepeler gaan :)

Succes!

Trainen en opleiden van jonge (spring)paarden, dat is toch wel echt het mooiste werk wat er is!

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 22:14

_bokworst schreef:
Leuk paard! Ziet er fijn uit :)

Wbt je houding, je mag proberen je kont meer bij je zadel te houden, het lijkt nu dat je alleen gaat staan zodat je kan meegeven, maar je armen/schouders moeten onafhankelijk van je bovenlichaam naar voren gaan. Dus kont boven je zadel houden, lichaam naar voren buigen, en je handen langs de hals (niet over de manenkam) richting het bit :j

Verder zoals al gezegd je paard actiever houden, sneller hoeft niet, maar meer sprong en voorwaartse drang na de sprong laat het soepeler gaan :)

Succes!


Bedankt! Ja daar moet ik inderdaad aan werken, het idee van squaten :p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers