MBO na havo 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:45

Hallo lieve Bokkkers,

Ik zit nu in havo 3 en heb dit jaar overgedaan, maar ik sta nu weer op zitten blijven ( alleen de vakken die ik later niet nodig heb :') ) Ik wil nu uiteindelijk dan maar naar het MBO volgens mijn moeder kon dat maar hoe werkt dat met die niveaus kan ik alle niveaus kiezen of alleen een bepaald niveau? Ik wil dan MBO dierenarts assisent gaan doen maar heb je daar ook wiskunde en scheikunde enzovoorts voor nodig? Of juridisch Medewerkster en dan daarna door naar HBO rechten...

Nja ik hoor het wel
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Just_Roos op 30-06-15 18:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:49

Je kan volgens alleen naar t mbo als je een overgangs bewijs van 3 naar 4 havo hebt. Dus tenzij je over gaat, kan je niks, behalve afstromen naar het vmbo

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:50

sterreke98 schreef:
Je kan volgens alleen naar t mbo als je een overgangs bewijs van 3 naar 4 havo hebt. Dus tenzij je over gaat, kan je niks, behalve afstromen naar het vmbo


Pfff dus als ik nu niet overga moet ik dus alsnog naar de MAVO? -O-

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:51

Jup, dit is ook mijn ervaring.

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:52

sterreke98 schreef:
Jup, dit is ook mijn ervaring.


Wauw geweldig dit was een beetje mn laatste hoop maar wel bedankt :(

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:53

Met overgang havo 3 naar 4 kan je inderdaad naar het mbo. Haal je dit niet moet je naar de mavo. Dus nog even heel hard leren! Succes!!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:56

Niveau 1 mbo kan je altijd instromen (afhankelijk van je leeftijd), maar geef jezelf een schop onder je kont en werk voor havo 4!

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:58

Ja ik kan mn cijfers dus echt niet meer ophalen dat is het grote probleem, het erge is nog dat ik deze vakken volgend jaar allemaal niet meer heb...

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:58

Ceetje_bokt schreef:
Niveau 1 mbo kan je altijd instromen (afhankelijk van je leeftijd), maar geef jezelf een schop onder je kont en werk voor havo 4!


Kan je van niveau 1 ook weer naar een hoger niveau gaan dan?

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:59

Niveau 1.. Ik zie echt totaal niet in waarom iemand met havo denkniveau niveau 1 zou moeten willen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:59

Alvast bedankt voor alle reacties trouwens echt heel fijn! :)

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:59

Iris82 schreef:
Niveau 1.. Ik zie echt totaal niet in waarom iemand met havo denkniveau niveau 1 zou moeten willen.


Ik wil geen mavo gaan doen... Alsliefste ga ik over maar dat kan niet meer

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:01

Ja maar meid. Niveau 1 is nog eenvoudiger dan wat jij in de brugklas gehad hebt.

Dat is voor mensen die gewoon helemaal niet kunnen leren maar toch iets moeten ivm leerplicht .

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 19:04

Iris82 schreef:
Ja maar meid. Niveau 1 is nog eenvoudiger dan wat jij in de brugklas gehad hebt.

Dat is voor mensen die gewoon helemaal niet kunnen leren maar toch iets moeten ivm leerplicht .


Wat zou u als oplossing doen dan? Want ik weet het gewoon echt niet meer ik kan HAVO 4 gewoon met de vakken in mn keuze pakket, en ik wil gewoon echt geen mavo doen...

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:07

Je kunt toch volgend jaar instromen naar 4 VMBO-t ?
Dat is nog 1 jaar en daarna kun je gewoon naar MBO 3 en 4.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:07

Jezelf afvragen waarom je niet naar de mavo wil.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:08

Ik geef je het advies om te informeren bij MBO's. Ik kom van het middelbaar VMBO-t af en ben ook gewoon bij een niveau 4 ingestroomd. Als je overlegd en praat met mensen die er wel verstand van hebben kunnen die je echt wel helpen. Ga is naar een informatieavond en informeer daar naar opleidingen en mogelijkheden!

Things never happen the same way twice, dear one.

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 19:09

Iris82 schreef:
Jezelf afvragen waarom je niet naar de mavo wil.


Omdat ik daar al veel eerder heen had kunnen gaan en dat vind ik echt moeilijk om te beseffen want ik ben dan nu eigenlijk voor niks een jaar blijven zitten...

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:09

Brainless. Je kunt meestal niet naar 4M door omdat er al in de 3e vakken afgerond worden.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 19:10

Kiki1995 schreef:
Ik geef je het advies om te informeren bij MBO's. Ik kom van het middelbaar VMBO-t af en ben ook gewoon bij een niveau 4 ingestroomd. Als je overlegd en praat met mensen die er wel verstand van hebben kunnen die je echt wel helpen. Ga is naar een informatieavond en informeer daar naar opleidingen en mogelijkheden!


Ja dit ga ik ook zeker proberen! Danku voor de tip :)

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:10

Vraag jezelf eens af waarom je weer blijft zitten. Het lijkt me dat je er wat aan moet doen, anders ga je het op een vervolgopleiding ook niet redden.

M. 21-07-2017. <3


Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:11

Maar meis, je kán niet anders meer dan naar 4 VMBO als ik je verhaal zo hoor. Dan had je dit jaar harder je best moeten doen..

Stourton Black Jack

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 19:11

Chiave schreef:
Vraag jezelf eens af waarom je weer blijft zitten. Het lijkt me dat je er wat aan moet doen, anders ga je het op een vervolgopleiding ook niet redden.


Ja klopt alleen daar heb ik vakken die ik wel echt gewoon kan, ik heb ook enorm spijt dat ik dit jaar niet harder aan getrokken heb

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:11

Just_Roos schreef:
Iris82 schreef:
Jezelf afvragen waarom je niet naar de mavo wil.


Omdat ik daar al veel eerder heen had kunnen gaan en dat vind ik echt moeilijk om te beseffen want ik ben dan nu eigenlijk voor niks een jaar blijven zitten...


Maar als je begint op niveau 1 zul je nog een boel diploma's moeten halen wil je naar niveau 4. Als je al niet gillend wegrent na een week door alle probleemgevallen in de klas.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Just_Roos
Berichten: 147
Geregistreerd: 28-07-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 19:13

[/quote]

Omdat ik daar al veel eerder heen had kunnen gaan en dat vind ik echt moeilijk om te beseffen want ik ben dan nu eigenlijk voor niks een jaar blijven zitten...[/quote]

Maar als je begint op niveau 1 zul je nog een boel diploma's moeten halen wil je naar niveau 4. Als je al niet gillend wegrent na een week door alle probleemgevallen in de klas.[/quote]

Ja dat zeiden mn ouders ook al...

Owie En Flashie *\%/*

Rust Zacht Daimie En Layla Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers

cron