Eerste Ride & Run was succesvol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:20

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl


De eerste editie van Ride & Run zit er op. Een kleine vierhonderd hardlopers en ruiters passeerden vandaag de finish na een ronde van 5 of 10 kilometer over de prachtige Ermelose heide tegenover het Nationaal Hippisch Centrum.

De deelnemers hadden geluk met het weer. Na één hoosbuitje werd het een prachtige dag met hier en daar een zonnetje en een lekker windje om wat verkoeling te bieden. Een bont gezelschap maakte vandaag de heide onveilig. Vaders met dochters, vriendinnen, partners, jong en oud deden mee. De schattigste pony’s, maar ook Friezen, Arabieren, Haflingers, Fjorden, Quarters en vele andere rassen kwamen voorbij.

Daarnaast verschenen er een aantal gerenommeerde namen aan de start. Imke Schellekens-Bartels met haar broer Gijs, Marlies van Baalen, Adelinde Cornelissen, Lammert Haanstra, Bianca Schoenmakers en de familie Voest waren van de partij. Bij de finish was het een gezellige boel. Het publiek sleepte de renners door de laatste loodjes van het parcours. Velen passeerden met de handen triomfantelijk in de lucht gestoken de finish na een mooie eindsprint. De paarden kwamen er in volle galop met wapperende manen achteraan.

Over het parcours waren alle deelnemers het eens: prachtige route, maar pittig! Zoals vooraf ‘beloofd’ wachtte de teams een aantal mooie uitdagingen. Waterplassen, heuveltjes en met name veel mul zand. En een groot aantal teams kwam op de route ook de witte koeien tegen.

De deelnemers waren razend enthousiast. Dat geldt ook voor het winnende team van de 10 kilometer, Team Elzenga bestaande uit Dick Elzenga en Manou Hooyman: “Het begon als een grap, maar we zijn super blij dat we mee hebben gedaan!”

Het ging natuurlijk vooral om de fun, maar er werd wel een klassement opgemaakt met de nummers 1, 2 en 3. Klik hier voor alle uitslagen.

Uitslag 10 km:
1e plaats: Team Elzenga (Dick Elzenga en Manou Hooyman) – tijd 36:44 min
2e plaats: Team Pendurance ( Florian Lakeman en Suzanne Pen) – tijd 37:48 min
3e plaats: Team De Hierdens (Dirk en Marlijn Van Hierden) – 40:53 min

Uitslag 5 km:
1e plaats: Team Voest (Jens Voest en Chaja Kolthoff-Voest) – tijd 22:57 min
2e plaats: Team Flow Rider (Rijk Stiemer en Mandy Gessel) 23:04 min
3e plaats: Team Team de Lexies (Michelle en Lauren Moons en Berghuis) 23:46 min

Kijk voor meer informatie en meer foto’s op www.rideandrun.nl

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:00

Wat gaaf!! Dit was in Den Haag ooit ook zo leuk. Jammer dat manege Beredtein daar toen mee is gestopt.
Ook heel gaaf dat er bekenden meededen en dat die niet bang waren voor iets buiten hun comfortzone. Top! Jammer dat ik het niet heb kunnen zien.

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:43

Het was echt heel leuk om mee te maken :)

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 06:48

Het was super!!! <------ Team Carouscha *\o/* /3 *D

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:20


Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:29

Als dit nog eens wordt georganiseerd, ben ik zeker van de partij! Als hardloper en mijn instructrice op het paard.

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Re: Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:16

Rustig tempo gedaan ivm de hitte op de hei, toch nog een mooie 15e plek behaald bij de 5 km! :D

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Eerste Ride & Run was succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:41

Hier in de buurt gaan ze het ook doen, lijkt me super om mee te doen maar dan moet ik of een paard tot mijn beschikking hebben om met iemand mee mogen rennen en misschien een stukje afwisselen :=

50plusser

Berichten: 253
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:30

komt er dit jaar weer een ride and run?