Welke stofzuiger voor vinyl?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noor
Berichten: 481
Geregistreerd: 31-10-04

Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 08:00

Hoi!

Zoals de titel al zegt, ben ik opzoek naar een nieuwe stofzuiger. Van het advies bij een grote huishoudelijke zaak ben ik niet veel wijzer geworden.

Feiten:
- Max 200€
- 1 kat
- vinyl vloer

Op welke punten moet ik goed letten? Of welke dingen zou je nu juist wel of juist niet (meer) willen?

Alvast dank! :)


Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:54

Wat het nadeel is van vinyl is dat je stofzuiger zich gauw vacuum zuigt aan de vloer. Het is dus zorg dat je een stofzuiger vind met een grote borstel aan de onderkant zodat hij geen kans krijgt om zichzelf vast te zuigen. En let er goed op dat de mond van ee stofzuiger geen scherpe uitsteeksels heeft rondom de wieltjes. Dat kan snel schade geven aan je vloer.

Je kunt in principe elke stofzuiger wel kopen zolang je er maar losse opzet stukken op kunt zetten, handyman e.d. hebben een heel assortiment aan universele opzetstukken voorstofzuigers, zij zullen er ook wel eentje hebben voor vinyl.

Ik heb zelf een klein stukje vinyl, onze stofzuiger wil daar alleen op als ik de zuigkracht lager zet, maar dat is niet altijd praktisch (kat en ook de kattenbak staat daar). Maar voor dat kleine stukje was ik niet van plan ook nog een apart opzet stuk te kopen haha.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:57

Ik weet dat een dyson buiten je budget valt maar als je kijkt naar de besparing van het niet meer hoeven gebruiken/kopen van stofzuigerzakken heb je dat er zo uit. Plus dat je diverse zuigmonden hebt om uit te kiezen. Ik heb mijn dyson nu al ruim 8 jaar en is nog steeds prima!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:02

Eleionomae schreef:
Wat het nadeel is van vinyl is dat je stofzuiger zich gauw vacuum zuigt aan de vloer.


Thats why its called a vacuum cleaner... :)* :D

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:21

@jorika, hahaha ja true :') maar je hebt vacuum en vacuum en bij mij is het zo erg dat ik de stofzuiger niet meer kan bewegen als hij eenmaal het vinyl heeft vastgegrepen op de hoogste kracht stand _O- daar wordt je huis ook niet schoner van zeg maar haha

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

hoogendroog
Berichten: 3281
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:32

Inderdaad helaas boven je budget,maar hier ook tot grote tevredenheid een Dyson. Wij hebben harde vloeren in huis, meerdere katten en al het hooi/stro/vlas dat je onopgemerkt aan je sokken mee naar binnen neemt: geen probleem voor de Dyson. En inderdaad, als ie vol is even leegschudden boven de vuilnisbak en hij kan weer! Hij heeft een speciaal opzetstuk voor de harde vloeren.


Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:34

Ik heb de Miele cat and dog
Geweldige stofzuiger ook toen ik de cavia's nog had (hadden een eigen kamer) daar lag vinyl zoog die zonder gedoe door zoals hij overal in het huis zoog

Heb hem nu een jaar of 5 en ben er nog elke dag gelukkig mee kostte toen der tijd wel heel wat geld
Wat hij nu kost durf ik niet te zeggen maar zeker een aanrader

Edit: heb even gekeken en hij zit rondom jou budget :)

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Noor
Berichten: 481
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Welke stofzuiger voor vinyl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 11:46

Super bedankt voor alle reacties al!
Goede tips van dat vacuüm en krassen bij de borstel.

En anderen die het over een Dyson hebben, welk model raden jullie aan?

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:52

Ik heb deze: http://www.stofzuigerstore.nl/product/4 ... rigin.html

Gebruik m op plavuizen vloeren, parketvloer en de kleden die er op liggen en de schoonloopmatten. Ideaal ding en onverwoestbaar! En geen last dat die mond vacuum zit op de vloer omdat je een handig dingetje heb in het handvat om dat dan heel simpel op te lossen!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, ComscoreBot en 116 bezoekers