Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 07:52

Met de mogelijke hittegolf voor de deur, is inmiddels ook het 'nationaal hitteplan' genoemd, waarbij mensen extra attent worden gemaakt op het nemen van maatregelen tegen de hitte. Hier hoort ook het zorgdragen bij voor mensen die extra veel last van de hitte hebben. Maar uiteraard moeten we ook voor onszelf en onze dieren zorgen op dit soort dagen.
Welke maatregelen neem jij om het hoofd koel te houden?

Vanmorgen heb ik de hond al lekker laten rennen in de -redelijk koele- ochtendzon. Daarnaast staat er inmiddels een zwembadje klaar op het balkon waar meneer in kan om af te koelen.
Op het werk hebben we vanmiddag waterpret voor de kids.
Vanavond staat er een lekker zout soepje op het menu en overdag drink ik extra veel water.
De boodschappen doen we vanavond wanneer de ergste hitte is gezakt en voor de rest zo min mogelijk in de zon.


Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:58

De ergste warmte komt toch pas vanaf morgen?
Wij hebben geluk: ons huis ( oude boerderij, dikke muren) blijft altijd koel. Ik kan goed tegen warmte maar als het te erg wordt, blijf ik binnen!
Voor de paarden: die komen hun schuilstal niet uit ( eigenkeuze) als het zo warm is. De tuinslang - aangesloten op de lauw-water kraan ligt klaar en ik spuit ze dan regelmatig af.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:59

Op werk zitten waar de airco aan is :') Verder doe ik echt niks bijzonders anders. Ik heb geen huisdieren waar ik echt rekening mee hoef te houden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:00

Ik heb de hond ook al zo vroeg mogelijk gedaan :D.
Verder moet ik de hele dag buiten werken en de komende dagen ook. Gaat pittig worden, ik heb het altijd heel snel warm. Werktempo gaat denk ik een standje omlaag en verder de hele dag water drinken.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 30-06-15 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:01

Ik zet de paarden vaak 's middags pas in de wei, nu al 'smorgens. Ze kunnen onder de bomen als ze dat willen, en hebben zat water. Misschien ga ik vanavond nog mennen, even kijken hoe warm het is. Alle dieren staan bij ons bewust onder schaduw en met veel water. Daarentegen werk ik als leerkracht, en zit ik met 30 kinderen in een lokaal dat gerust oploop naar 35 graden. Fijn!

Winged

Berichten: 32998
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:01

Ik ben vanochtend vroeg begonnen met werken. Vandaag en morgen valt de temperatuur nog iets mee, maar donderdag en vrijdag zijn die uurtjes die ik nu opbouw wel heel fijn.
Verder in de slaapkamer mijn beddengoed alvast verwisseld (alleen een dekbedovertrek om onder te slapen) en in de diepvries liggen waterijsjes en flesjes water. (en bevroren fruit om later in water te doen... Koud én smaak).
Collega en ik hebben afgesproken om regelmatig water te halen en zitten met flesjes tegenover elkaar :))
Verder staat voor de momentjes dat ik wel in de zon ben de zonnebrandcreme paraat. Vanavond eet ik een lichte salade.

Enige puntje waar ik tegenaanloop is mijn training voor deze week (bootcamp en crossfit). Training van gisteren was prima, maar ik vrees inmiddels voor de rest van de week :+


suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:02

Ik moet zaterdag stallen uitmesten in de ochtend. Ik ga denk ik een uurtje eerder beginnen, zodat ik voor de echte hitte klaar ben. Verder vooral veel water drinken!

Britta31

Berichten: 13120
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:02

Op de bank zitten in onze koele woonkamer.En pony in bad doen.Kan nu veilig.De dame is 32 .Lichte dingen kooken.Geen stamppot.En alles wat moet in de ochtend doen.En kijken hoe ik de paardtjes koel houd.Iemand nog tips?Voor de kids zet ik de cementkuip vol water neer.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:06

Paarden 'sochtends vroeg naar buiten en smiddags op stal. Die van mij staat bij de deur, dan tocht het nog een beetje door. Savonds afspuiten en water goed afschrapen.

Voor de kat, klapraampjes open en rolgordijnen naar benededen, ze heeft extra water.

Ik werk op kantoor met airco, dus niet veel last daar ervan, verder veel drinken en schaduw opzoeken. Moeten we allemaal wel overleven zo :)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:08

Jannepauli schreef:
De ergste warmte komt toch pas vanaf morgen?
Wij hebben geluk: ons huis ( oude boerderij, dikke muren) blijft altijd koel. Ik kan goed tegen warmte maar als het te erg wordt, blijf ik binnen!
Voor de paarden: die komen hun schuilstal niet uit ( eigenkeuze) als het zo warm is. De tuinslang - aangesloten op de lauw-water kraan ligt klaar en ik spuit ze dan regelmatig af.



Hier idem een oude boerderij! :j hem de ramen nu open tegenover elkaar en het is 20.5 graden. Honden krijgen een kortere wandeling en ik denk dat ik dalijk ook het zwembadje voor ze ga opzetten. :D

Paard komt overdag naar binnen, staat anders 24/7 buiten maar we hebben helaas geen goede schuilmogelijkheden op de pensionstal. Die us gelukkig naast ons huis en kan zo wel veel regelen.

Drinken doe ik zelf voldoende, vriendlief echter niet, die zal ik dus moeten gaan aansporen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:11

lekker de openslaande deuren open (naar de koele veranda) en de ventilatoren laten draaien

If it's not an icelandic, it's just a horse

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:11

Ik moet de hele dag werken vandaag, geen airco..
Morgen ben ik gelukkig wel vrij en ga ik lekker naar het strand.
Mijn paard haal ik in de loop van de ochtend binnen en zet hem 's avonds dan weer buiten. Hij heeft geen schaduw in de wei en met deze temperaturen is dat onverantwoord.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:12

Ik ga nu alvast rijden en gooi ze daarna op de wei, dan gaan ze rond een uurtje of twee weer naar binnen (ze hebben weide met door bomen gecreeerde schaduwplek) en dan misschien vanavond rond een uurtje of 7 nog even naar de wei tot 10. Hond neem ik mee met rijden, dat die ook mooi haar energie alvast kwijt kan en die gaat vanmiddag mee als ik een fotoshoot heb, met voldoende water offcourse! :)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:14

Ik moet helaas weiland nog verder afzetten, pas een drachtige merrie gekocht en weiland is niet shetveulenproof, dus vandaag laatste dingen doen in het weiland dat ze veilig kan bevallen en dat ze dan ook veilig staan, voor de rest weet ik het nog niet ligt eraan hoe merrie zich ontwikkeld kwa dracht, weet geen dekdatum en vermoed dat ze op eind loopt.

kerstmuts

Lumi

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:01

we hebben ons langharige konijn gisteren alvast geknipt, zodat hij minder last heeft van de hitte. Wanneer het echt te warm wordt komt hij lekker binnen in de woonkamer, daarvoor staan de spullen al klaar.

En verder is het vooral alvast vroeg aan het werk zodat ik op het heetst van de dag geen verslagen hoef te schrijven en de ramen en deuren goed dicht houden


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33776
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:04

Werken in de appie, met airco. :') En in de tuin liggen.

pony' staan in het bos dus schaduw genoeg, 's avonds lekker met ze zwemmen.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:05

Wij hebben een huis wat eigenlijk altijd wel koel blijft. We zetten de parasol uit en onze tuin is op sommige plekken heel schaduwrijk, daar verblijft de hond en de poezen.
Paardlief zet ik rond 14:00 binnen en rond 17:00 weer naar buiten. Trainen lukt vandaag niet, maar het is ook eigenlijk te warm.

Nouska. 10-05-'14

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:09

Op kantoor zitten met de airco aan. Vrijdag bivakkeer ik bij mijn schoonouders, daar is het heerlijk koel! :D

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Siggislief

Berichten: 13930
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:13

Vandaag, Donderdag & Vrijdag werken in de buitenlucht dus ik neem genoeg water mee.
En natuurlijk zonnebrand..Je weet maar nooit!

Bram ✝12/08/'15

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:14

Lekker binnen zitten met de airco aan! Hebben onder andere airco in de woonkamer en slaap kamer, ideaal!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:23

In huis blijft het gelukkig redelijk koel. Verder genoeg water drinken en veel waterijsjes eten en ik kom mijn dag wel door :)
Paard gaat rond 11 uur op stal en 's avonds weer naar buiten. Ze hebben helaas niet voldoende schaduw op de wei dus dan kan hij beter op stal staan. Hij staat wel gewoon de hele nacht op het land.
Rijden ga ik vanavond laat doen, het is hier vandaag ook nog niet zo warm als de komende dagen. Hoe we het daarna met rijden doen moeten we nog even zien.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:33

Ik heb een baby van negen maanden. Het zwembadje staat al klaar en naast borstvoeding zal ik 'r nu ook hier en daar wat water geven. Dat doe ik normaal niet.
Verder ga ik me er nog even extra over inlezen.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:46

Hond blijft binnen, konijn gaat naar binnen ik blijf in de slaapkamer. Zal de hond ondertussen wel uitlaten maar verder liefst verder binnen.
Woensdagochtend moet ik nog boeken inleveren maar gelukkig is dat vroeg.

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:48

Gewoon werken op het terras in de horeca...en zaterdag op de glasboot zonder airco..
Proberen om voldoende water te drinken en goed te eten.
Thuis geen huisdieren en de paarden staan 24/7 op het land, die redden zich wel.

criollo_yess

Berichten: 1067
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:53

's Morgens vroeg even alle deuren en ramen tegen elkaar open om het huis af te koelen. Daarna zonwering naar beneden, luiken op de zuidkant dicht. Paarden hebben gelukkig schaduw in de wei en paddock van bomen. Hond blijft lekker binnen, maar misschien vanmiddag even lekker zwemmen in het vennetje in het bos hier achter. Zelf lekker ijsthee gemaakt, veel drinken en lekker in de schaduw in de hangmat. {:}

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Eulogy, Manou en 141 bezoekers