Konijn, voedster laten helpen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:09

Hallo!

Ik heb 2 konijnen, het rammetje is al geholpen maar de voedster dus nog niet. De voedster zit nu al sinds Februari ongeveer, regelmatig achter haar vent aan. Ze rijden ook veel op elkaar. Ik dacht dat het even een periode van hormonen was maar nu na 5 maanden doet ze het nog steeds. Soms wat meer en soms wat minder. Ik heb natuurlijk ook even op internet gekeken en lees daar ook dat veel voedsters op een gegeven moment problemen kunnen krijgen met baarmoederkanker. Nu heb ik mijn DA vanmiddag eens opgebeld om te vragen hoe dit zit en wat de kosten zijn. Maar zij doen dit dus eigenlijk nooit en zagen deze problemen ook niet? Ik ben wel benieuwd of hier bokkers zijn die hier ervaring mee hebben?

RomyJ
Berichten: 110
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: vlaardingen

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:13

Ja ik heb hier ervaring mee, 3 weken terug is mijn 6 jarige voedster overleden aan baarmoeder kanker. Ook maakte zij heel veel hormonen aan daardoor was ze heel vaak schijnzwanger. Als ik heb over had kunnen doen had ik haar op jonge leeftijd laten helpen. Wel zijn er risico's verbonden aan zoon operatie.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:02

Wij hebben alle voedsters laten helpen. Ik degene uit de opvang van 4 jaar nog. Zoek een goede konijn kundige dierenarts en vraag om gas narcose

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:14

Ik ga de mijne vrijdag ook laten helpen om deze reden. Ik zou wel een dierenarts zoeken die vaker castraties van voedsters uitvoert :)

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 17:30

Bedankt! Ik heb even gebeld met een andere dierenarts hier in de buurt die dit wel vaker doen en toen kreeg ik al een heel ander advies :)

sannxxelmo

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-03-13
Woonplaats: Hilversum/Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:33

Zeker je voedster laten helpen! Zorgt voor veel meer rust en inderdaad de kans op baarmoederhalskanker is erg groot als je het niet doet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:35

Doen! Ons konijn veranderde van een rotkonijn naar een ietwat humeurig schatje. <3

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:16

Goedzo! Ik vrees dat die dierenarts dan niet echt konijnkundig is, denk dat die andere dierenarts beter is :j
Succes!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Konijn, voedster laten helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:52

Dat denk ik ook :j volgende week wordt ze geholpen.