Foto's verdwenen van SD-kaart

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:01

Hoe is het mogelijk dat al mijn foto's ineens van mijn SD-kaart zijn verdwenen? Ik heb de SD-kaart gebruikt in mijn camera, wilde de foto's op mijn laptop zetten en ineens bleek de kaart leeg te zijn... Dat kan toch niet? Is er een mogelijkheid om de gemaakte foto's terug te halen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:02

Heb je het schuifje niet per ongeluk verschoven?

Edit; Kun je ze wel op de camera zelf zien?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:02

Heb je de foto's niet op je camera zelf gemaakt, dat ze intern geheugen staan? Je zou de camera met een kabeltje aan de computer kunnen leggen om te controleren.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:05

Ik heb de SD-kaart niet gelocked. Heb hem gelocked en unlocked in de laptop gestoken en beide keren was de kaart leeg.
Heb de kaart vervolgens terug in de camera gedaan om te zien of de foto's daar wel zichtbaar zijn, maar ook toen bleek de kaart ineens leeg, terwijl ik de foto's tijdens het schieten wel heb bekeken en ze er écht op stonden :\ Ik heb ook helemaal niks gedaan wat de foto's per ongeluk heeft kunnen verwijderen, daarom snap ik het niet...

Ik heb geen intern geheugen op de camera, heb hem al via het kabeltje geconnect maar ook dan geen foto te vinden...

Anoniem

Re: Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:06

Jeetje, dat is balen! :x

Ik vrees dat er dan een storing in je kaartje zit.
Je zou hem nog naar een fotowinkel kunnen brengen, maar ik vrees het ergste.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:07

Ik heb dit ook een keer gehad jaren geleden. Toen naar een fotozaak geweest en daar kregen ze de foto's weer terug gehaald. Hoe ze dit gedaan hebben weet ik niet meer, maar je zou het eens bij een fotozaak kunnen proberen :).


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:08

Hoeveel was je daarvoor kwijt, als je je dat nog kan herinneren?


Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:10

Heb toen niets hoeven te betalen. Was zo gebeurd en had de camera daar eerder ook gekocht.
Denk dan ook niet dat ze hier veel voor vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:13

KoudbloedKim schreef:

Thanks, ik ga hier vanavond eens wat van proberen! Het kaartje wordt wel meteen herkend door mijn laptop dus echt beschadigd lijkt hij mij niet. Ik kan er ook gewoon overheen schrijven als ik hem in mijn camera stop (niet gedaan, had gelezen dat ik daarmee het risico loop om al mijn bestanden blijvend kwijt te zijn).

Pattypaard, jij ook bedankt! Mocht het vanavond niet lukken ga ik eens bellen naar de fotozaak en vragen of zij mij kunnen helpen.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:21

Hoop dat het lukt :) Succes!

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Re: Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:30

Ik heb ooit mijn foto's van mijn SD verwijderd en daarna perongeluk van de computer. Maar zolang jij je SD kaart niet Formatteert, blijven je foto's toch op de kaart staan en kun je ze terug halen met een programma.

Ik ga even zoeken of ik nog kan vinden via welke site/programma ik dat toen gedaan heb, hou er wel rekening mee dat hij ALLE foto' van de SD terug haalt, dus ook lang kan duren als je hem nooit geformatteerd hebt.

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Re: Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:32


Anoniem

Re: Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:38

Heb bovenstaand programma geprobeerd maar ik werk met Mac en daar kon ik geen gratis werkende versie voor vinden...

Heb een vriend van me gecontacteerd die fotograaf is. Ik ga morgen mijn kaartje brengen bij hem en hij gaat de foto's terughalen. Althans, proberen. Ik hoop van harte dat het hem lukt! Anders ga ik huilen :')

Anoniem

Re: Foto's verdwenen van SD-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:43

Uiteindelijk heeft een indirecte collega van me (via, via, via) het voor elkaar gekregen om de foto's terug te halen! Hij kan de SD-kaart eventueel nog maken maar ik ga denk ik maar gewoon op zoek naar een kaartje van betere kwaliteit :D Ben heel blij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Janneke93, Kaplaars, Kieffertje, Megane, SemrushBot, sjaslique en 24 bezoekers