Aanrader

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke zou geschrikter zijn?

Connemara
8 (72%)
Welsh pony & Cop
3 (27%)

Totaal aantal stemmen: 11



HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:07

Hoi!
Als ik mijn eerste pony neem zou ik graag 1 van deze 2 rassen nemen.
Welke is geschikter al recreatie paard?

groetjes


HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:13

.
Laatst bijgewerkt door HorseTalkNL op 29-06-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:14

1. Wij bokkers reageren niet altijd binnen 6 minuten.
2. Hoeveel topics ga jij deze week nog openen?
3. *cob

Voor een lekker pittige pony zou ik een welsh kiezen.

M. 21-07-2017. <3

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:15

Chiave schreef:
1. Wij bokkers reageren niet altijd binnen 6 minuten.
2. Hoeveel topics ga jij deze week nog openen?
3. *cob

Voor een lekker pittige pony zou ik een welsh kiezen.


ik wil het liefste een rustig recreatie paardje :)

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:17

Wat dacht je van: Ga lekker kijken bij paarden/pony's die je aanspreken ipv een ras? Zo zinloos om op ras te kiezen als het alleen maar een recreatie pony moet zijn.. Die heb je nl in elk ras wel..

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:18

Niet op een ras zoeken maar naar een paard waar je je goed bij voelt en voor je doeleinde geschikt is.

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:19

Nou zeg, ongeduld much? Als je een paard wilt aanschaffen, staar je dan niet blind op een ras. Tik gewoon 'recreatiepaard' in op MP of de Boktmarkt en kijk wat daar uit komt rollen, veel meer kans dat je een paardje vindt dat bij je past :j

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Re: Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:21

Ik kijk niet alleen naar t ras hoor. Maar deze 2 zijn voor mij wel de beste.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:23

En om welke reden zijn dat de beste?

je wilt een rustig recreatiepaard, 99% van alle welshen zijn enorm werkwillige pony's die enorm veel pit hebben..
alles behalve rustig recreatiepaard.
Connemara's zijn er ook niet veel te koop, dus denk eerder dat je je hierop basseert op een ras.

Ga op verkoopsites zoeken, sta er je een paard aan ? maak een afspraak en doe een testrit... dit kan zowel kwpn,fjord,tinker als een kruising zijn.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:24

LauLauu schreef:
En om welke reden zijn dat de beste?

je wilt een rustig recreatiepaard, 99% van alle welshen zijn enorm werkwillige pony's die enorm veel pit hebben..
alles behalve rustig recreatiepaard.
Connemara's zijn er ook niet veel te koop, dus denk eerder dat je je hierop basseert op een ras.

Ga op verkoopsites zoeken, sta er je een paard aan ? maak een afspraak en doe een testrit... dit kan zowel kwpn,fjord,tinker als een kruising zijn.


weet je een paar goede sites?

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:25

Mag ik vragen waarom je een topic opent met een vraag die je eigenlijk zelf al kan beantwoorden?
Je zegt namelijk zelf al dat je rustig recreatiepaardje zoekt (lijkt me overigens handiger om voor een ander ras te gaan, maar dat terzijde) & dat je het liefst één van deze twee rassen wil. Dan ga je daar toch gewoon op zoeken & kijken bij de paarden die je aanspreken.

Not your line.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:26

HorseTalkNL schreef:
LauLauu schreef:
En om welke reden zijn dat de beste?

je wilt een rustig recreatiepaard, 99% van alle welshen zijn enorm werkwillige pony's die enorm veel pit hebben..
alles behalve rustig recreatiepaard.
Connemara's zijn er ook niet veel te koop, dus denk eerder dat je je hierop basseert op een ras.

Ga op verkoopsites zoeken, sta er je een paard aan ? maak een afspraak en doe een testrit... dit kan zowel kwpn,fjord,tinker als een kruising zijn.


weet je een paar goede sites?


sporthorses, faceboekgroepen (bv paard zoekt thuis, paarden te koop), marktplaats, kapaza.be
zijn zoveel sites.. is even zelf moeite willen doen ervoor.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:27

SarahIlse schreef:
Mag ik vragen waarom je een topic opent met een vraag die je eigenlijk zelf al kan beantwoorden?
Je zegt namelijk zelf al dat je rustig recreatiepaardje zoekt (lijkt me overigens handiger om voor een ander ras te gaan, maar dat terzijde) & dat je het liefst één van deze twee rassen wil. Dan ga je daar toch gewoon op zoeken & kijken bij de paarden die je aanspreken.



kijk, ik had het dus al een beetje bekeken enzo maar persoonlijk vind ik toch dat deze 2 rassen mij enorm aanspreken. Ik wilde alleen jullie mening.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:28

Maar in je andere topic zeg je dat je toch pas over 2 jaar of meer een pony wil gaan kopen.
Dus waarom nu al druk over maken?
Misschien wil je over 2 jaar wel heel iets anders, of ben je al veelste groot voor deze rassen.

Digitale portretten, mens en dier:
https://www.instagram.com/avh.art/
Alle du møter kjemper en kamp du ikke vet noen ting om. Vær snill. Alltid

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:28

amkeVH schreef:
Maar in je andere topic zeg je dat je toch pas over 2 jaar of meer een pony wil gaan kopen.
Dus waarom nu al druk over maken?
Misschien wil je over 2 jaar wel heel iets anders, of ben je al veelste groot voor deze rassen.


omdat ik onderzoek doe ;p

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:29

Je hebt niemands mening nodig voor een paard te kiezen die je aansta, je eigen gevoel is het belangrijkst en daar kan niemand over meebeslissen.

Verder altijd handig om te laten keuren, weet je zeker dat je een gezond paard hebt.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 16:30

LauLauu schreef:
Je hebt niemands mening nodig voor een paard te kiezen die je aansta, je eigen gevoel is het belangrijkst en daar kan niemand over meebeslissen.

Verder altijd handig om te laten keuren, weet je zeker dat je een gezond paard hebt.


ja klopt ook wel maar misschien weten jullie dingetjes die ik niet wist over de paarden snap je.
Misschien vind de een bv. de Welsh beter omdat..... en de ander weer een ander.

Rica1311
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:31

Ik zou niet alleen kijken naar het ras.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Aanrader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:45

wil je een fries dan kom je misschien met een tinker thuis.
wil je een nrps dan kom je misschien wel met een fjord thuis!

Lollypop2002
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:24

Laat ze maar praten hoor,

Als jij het liefste wilt kijken naar een ras vanwege de grootte of karakter dan is dat helemaal prima. Connemara's zijn opzich best goede recreatie paarden. Ze kunnen voor de kar en zijn braaf maar soms een tikkie ondeugend. Welsh cobs zijn lekker pittig maar braaf onder het zadel.
Kijk gewoon wat het beste bij je past, als dat een connemara is? Maak een afspraakje en kijk of je verwachtingen echt zo waren. Dan kun je altijd nog veranderen van keuze! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers