Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 10:48

Sorry als dit topic verkeerd staat, ik had echt geen idee waar ik heen moest met dit topic.

Mijn opa is vorig jaar overleden en we hebben nog steeds zijn huis te koop staan. Ook hebben we het huis leeg gehaald en staan de meeste spullen die van waarde zijn nu bij ons in de loods. Alleen staan er nog grote meubels die verkocht moeten worden in het huis van mijn opa.

Mijn ouders hebben het beide erg druk met onze camping, en doordat ik geen zomerbaantje heb kunnen vinden (restaurantjes en supermarkten nemen niet graag iemand aan met een polsblessure aan beide polsen :/) vond mijn vader het een goed idee dat ik de spullen ging verkopen. Nu ben ik echt een geschiedenis freak en kan de hele avond naar action hunters, bagage battels of documentaires over alles wat met geschiedenis, antiek of handelen te maken heeft kijken.

Het leek mij echt een heel leuk idee, jammer genoeg blijkt het nog niet zo makkelijk te zijn als op tv :') . Ik zet alle meubels en andere antieke spullen op markplaats, maar krijg ik daar alleen onzin biedingen... Ook vind ik het moeilijk om te bepalen hoe iets waard is en hoeveel ik er voor moet vragen. Vaak wacht ik maar gewoon op een bod.

Ik dacht laatst, laat ik me eens verdiepen in het handelen in antiek. Dus ging ik Google of er misschien een antiek forum zou bestaan waar ik meer kon leren over de spulletjes die ik mag verkopen. Maar er bestaat geen antiek forum, ik kwam alleen maar handelaren en antiek veilingen tegen. :')

Nu vroeg ik me af over er misschien bokkers zijn die ervaring hebben met antieke spullen, en hoe je ze het best als amateur kan verkopen. Het gaat om heel veel verschillende spullen wij hebben in mijn opa zijn huis rond de 7 kruip ruimtes gevonden vol geladen met spullen. Op het moment ben ik aan het onderzoeken wat ik het beste met de lp collectie kan doen, wij hebben uit 1 kruipruimte rond de 2000 lp's gevonden.

Veel van de spullen zijn voor mij en mijn moeder onbetaalbaar omdat ze natuurlijk van mijn opa en oma waren, maar voor haar is het heel erg dubbel onze loods light nu helemaal vol met spullen uit de tijd dat mijn opa een strandtent runde ( 30 jaar tot 40 jaar terug). Daardoor hebben we ook zo veel gevarieerde spullen, ik realiseer me dat veel van de spullen tegenwoordig niet zo waardevol meer zijn en probeer zo veel mogelijk spullen toch voor een zo hoog mogelijk bod te verkopen.

Ik hoop dat er bokkers zijn die ervaring hebben met antieke spullen, of ervaring hebben met taxeren of weten waar ik heen kan met deze vragen/spulletjes.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:01

Heel erg niet aantrekkelijk, maar op een braderie/rommelmarkt staan heeft nog het meeste effect.. Vooral de lp's raak je sneller kwijt als mensen er in kunnen snufflen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:05

Is een garage sale geen idee? Hoef je ook niet met de spullen te slepen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 14:44

Froukje schreef:
Heel erg niet aantrekkelijk, maar op een braderie/rommelmarkt staan heeft nog het meeste effect.. Vooral de lp's raak je sneller kwijt als mensen er in kunnen snufflen.


Dit leek mij ook een "leuk" iets om te proberen inderdaad vooral voor de lp's.

@eilleen333 Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, ik ga dat eventjes met mijn ouders bespreken we hebben namelijk voor onze camping een handel en nijverheid vergunning.

Super bedankt voor het meedenken :j

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:49

Probeer Catawiki eens.
Een veilingsite waar net wat andere spullen dan Marktplaats opstaan.

Anoniem

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:54

Snuffelen door oude spullen zo leuk! , van prijzen geen kaas gegeten :( . Kan iemand het niet taxeren?

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:03

Heb je al eens een platenzaak gebeld die tweedehands aanbod hebben? Die willen misschien de hele partij lp's wel opkopen. Verwacht er dan geen fortuinen voor, maar een paar honderd euro moet wel lukken. Met een beetje geluk komen ze het nog ophalen ook.

Verder Speurders.nl al geprobeerd? Net wat ander publiek dan Marktplaats. En anders inderdaad een garage sale ofzo doen. Ook een lokale antiekhandelaar een belletje geven of hij eens wil komen kijken, wil nog wel eens effect hebben. Je krijgt dan niet de hoofdprijs, maar die mensen zijn professioneel en kunnen een inschatting geven van de waarde.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:01

Er is een facebookgroep die Vintage Marketplace heet en waar vintage heel goed verkocht wordt, daar zou je iig de vintagespullen kunnen verkopen. Ook als je besluit een garagesale te houden zou ik het daarop posten :j

Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:04

Zag net op marktplaats een advertentie die opzoek was naar heel veel lp's. Misschien eens een berichtje sturen met wat je hebt ed.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:19

Je zou ook eens op een antiekmarkt of kofferbakverkoop rond kunnen lopen om te kijken wat mensen voor dingen vragen.

En een locale Facebook verkooppagina? Wordt het vaak lekker snel opgehaald en heb je veel minder onzinbiedingen dan op Marktplaats.

...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:35

Als je de oude meubels een leuk verfje geeft verkopen ze vaak ook beter.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 16:00

Bedankt voor de website's die ga ik eens goed bekijken :D!

Ik ga donderdag (of volgende week donderdag ivm het warme weer) naar een kofferbakmarkt met de lp's en ga ze daar proberen te verkopen. Mijn vader vond het wel een grappig idee en moedigde me aan ;) hihi. Er zitten een hele boel losse lp's en singeltjes tussen, ik denk dat ik daar 2 euro per stuk ofzoiets voor moet vragen aangezien ik niet weet of ze het nog doen.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:50

teiger150 schreef:
Bedankt voor de website's die ga ik eens goed bekijken :D!

Ik ga donderdag (of volgende week donderdag ivm het warme weer) naar een kofferbakmarkt met de lp's en ga ze daar proberen te verkopen. Mijn vader vond het wel een grappig idee en moedigde me aan ;) hihi. Er zitten een hele boel losse lp's en singeltjes tussen, ik denk dat ik daar 2 euro per stuk ofzoiets voor moet vragen aangezien ik niet weet of ze het nog doen.


Vaak maakt dat niet zoveel uit. Verzamelaars willen ze vaak gewoon hebben voor de 'heb'. Zo heb ik ooit een cassette bandje van Shania Twain goed weten te verkopen aan een fan die niet eens wist wat een cassette bandje was:p dus dan moest het wel heel uniek zijn;)
Zeldzaam was hij wel, maar zij was gewoon te jong om te weten wat een casettebandje was:p dus ze wilde hem ook niet afspelen, maar vooral hebben om de verzameling zo groot mogelijk te maken.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe en waar antiek, lp's en meer oude spullen verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:58

http://www.brocanteaandeijssel.nl

Misschien kun je daar een kraam
Huren elke zaterdag? Weet niet of je in de buurt woont maar hier komt wel veel publiek en ook kenners op af!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

MonaLieske

Berichten: 1519
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:51

eilleen333 schreef:
teiger150 schreef:
Bedankt voor de website's die ga ik eens goed bekijken :D!

Ik ga donderdag (of volgende week donderdag ivm het warme weer) naar een kofferbakmarkt met de lp's en ga ze daar proberen te verkopen. Mijn vader vond het wel een grappig idee en moedigde me aan ;) hihi. Er zitten een hele boel losse lp's en singeltjes tussen, ik denk dat ik daar 2 euro per stuk ofzoiets voor moet vragen aangezien ik niet weet of ze het nog doen.


Vaak maakt dat niet zoveel uit. Verzamelaars willen ze vaak gewoon hebben voor de 'heb'. Zo heb ik ooit een cassette bandje van Shania Twain goed weten te verkopen aan een fan die niet eens wist wat een cassette bandje was:p dus dan moest het wel heel uniek zijn;)
Zeldzaam was hij wel, maar zij was gewoon te jong om te weten wat een casettebandje was:p dus ze wilde hem ook niet afspelen, maar vooral hebben om de verzameling zo groot mogelijk te maken.

Daar ben ik het niet mee eens, voor de meeste is de kwaliteit echt wel belangrijk. Daarnaast zijn verzamelaars ook extra geïnteresseerd in bijvoorbeeld eerste persingen.

Het grote voordeel van lp's is dat je vrij makkelijk aan de buitenkant kunt zien of ze het nog (goed) doen. Lp's met flinke krassen zijn uiteraard een stuk minder waard dan lp's in nette staat.

Ik weet niet of je zin hebt om ze van tevoren allemaal uit te zoeken, maar als je er lp's van populaire bands tussen zitten, kun je er zeker meer voor vragen dan 2 euro. Voor singeltjes die niet bijzonder of populair zijn, vind ik 2 euro juist wel weer veel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot en 7 bezoekers