Welke stad in Nederland?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 12:45

Deze zomervakantie zijn een vriendin en ik van plan twee steden in Nederland bezoeken. We zijn zelf afkomstig uit België en dus heel erg benieuwd naar jullie aanraders. :) Het plan is om eerst de eerste stad te bezoeken, daar een dagje of 2 te verblijven en dan verder te trekken naar een tweede stad. Gezien we met de auto gaan, is een goede treinverbinding geen noodzaak. Welke steden zijn echt een topper om te bezoeken en welke kunnen we beter vermijden? Zelf dachten we in elk geval al aan Rotterdam. Is dit een goede keuze? Wat zijn aanraders om daar te doen? We zoeken een levendige stad, met voldoende cultuur. Bijzondere architectuur vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk. Een bruisend nachtleven zou mooi meegenomen zijn maar is geen absolute must.

Alvast bedankt!

Groetjes

PS: Amsterdam valt af, want daar zijn we al geweest. Vond ik overigens wel een heel aangename stad, dus iets in die richting zou super zijn.

        Nothing ventured, nothing gained.


HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:51

Utrecht is een hele mooie stad, veel te doen, en gezellig.
Den Bosch vind ik ook leuk.
Arnhem zou ik niet doen, vind het daar lelijk, gemaakt en niet gezellig.
Nijmegen is ook een leuke gezellige stad.
En Leeuwarden schijnt mooi te zijn, maar daar ben ik nooit zelf geweest.
Groningen ben ik als klein kind wel eens geweest, vond dat ook wel leuk.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:52

Amersfoort.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:53

Groningen is voor jullie wel helemaal aan de andere kant van Nederland, dat is jammer want het is een heel leuke stad met bruisend dag- én nachtleven!

Wil je toch dichter in de buurt dan vind ik Nijmegen ook een aanrader! :j

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:55

Groningen! Erg leuke winkelstraten, zeer goed nachtleven (door tot een uur of 6/7 :+ ) met een rondvaart boot door de grachten, musea's etc.. :)

Z2 + 3, pr 216

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:58

Rotterdam vind ik zelf geen fijne stad. Te grauw, te ongezellig enz.
Utrecht is erg leuk vooral de terrasjes langs het water. Zelf vind ik Maastricht ook heel erg leuk. Ik woon in Haarlem en dat is ook een mooie stad alleen het nachtleven is niks, veel kroegjes die als kleuter opvang dienen (de gemiddelde leeftijd is 14 ongeveer).

Stampeltje
Berichten: 384
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:59

Van het nachtleven weet ik het niet maar persoonlijk vind ik Deventer een erg leuke stad om te bezoeken. Mooie historische binnenstad met gezellige pleinen en leuke winkels. Ik vind het zelf erg leuk dat de Hanze invloeden duidelijk naar voren komen.

Ine23
Berichten: 4239
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:01

Maastricht! Echt een aanrader, super gezellig stadje, lekker eten en genoeg te zien :)! Wij zijn er een weekend geweest en gaan zeker nog terug :j .

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:06

HTM schreef:
Utrecht is een hele mooie stad, veel te doen, en gezellig.
Den Bosch vind ik ook leuk.
Arnhem zou ik niet doen, vind het daar lelijk, gemaakt en niet gezellig.
Nijmegen is ook een leuke gezellige stad.
En Leeuwarden schijnt mooi te zijn, maar daar ben ik nooit zelf geweest.
Groningen ben ik als klein kind wel eens geweest, vond dat ook wel leuk.


Leeuwarden is een afrader. Niet bijzonder veel te doen daar en veel 'nieuw'. Groningen vind ik zelf dan echt geweldig (ik woon er ook), maar misschien wat ver vergeleken met andere steden. Wel kun je er 24/7 op stap en zijn het winkelgebied en het uitgaansgebied ongeveer één straat.

iirrssjjee

Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:08

Rotterdam woon ik vlakbij! Is genoeg te doen en genoeg (mooie) gebouwen om te bekijken, zoals de markthal, kubuswoningen, etc.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:10

Qua winkelen zou ik zeggen, Utrecht, Breda en den haag. Rotterdam en de markthal is ook erg leuk! Ik zat in den Bosch op school maar vind het hier niet super leuk winkelen, vind dan de andere steden die ik op noemde leuker.

Qua nachtleven en cultuur weet ik het niet echt.
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 29-06-15 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

C'est la vie ♥

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:10

Maastricht! :D Utrecht is ook zeker leuk :j Delft? Leiden? Den Bosch? Breda?

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:19


Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:21

Utrecht :D !! En Den Haag misschien?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:22

Den Bosch! Ik ben hier een jaar geleden naar toe verhuisd en absoluut geen stadsmens, maar Den Bosch vind ik wel leuk! Er is zat cultuur te snuiven, bijvoorbeeld een rondvaart onder de stad door. Ontzettend leuk om te doen!
Je kunt er ook heerlijk eten :j Picasso is echt een aanrader :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:26

Den Bosch is inderdaad een supermooie stad! Zeker een keer het bezoeken waard :)

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:26

Rotterdam is leuk en mooi qua architectuur, niet zozeer cultuur vind ik. Utrecht, deventer en Amersfoort zijn leuke historische steden en van die 3 heeft Utrecht het bruisendste nachtleven. arnhem vind ik zelf ook een hele leuke stad met veel mooie natuur in de omgeving om bijv te wandelen maar heb niet het idee dat jullie daar naar op zoek zin. ;) Den Bosch vind ik een onwijs gezellige stad voor terrasjes en kroegjes, ook echt een aanrader :)

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:29

Ik ben pro Rotterdam. Leuke architectuur en leuke eetgelegenheden. Ook genoeg plek om eventueel te winkelen. Eventueel kan je dan de Dordse binnenstad bekijken. Ik vind daar niks aan maar touristen schijnen het leuk te vinden. :j :')

IG: @arabierjoep

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:32

Stampeltje schreef:
Van het nachtleven weet ik het niet maar persoonlijk vind ik Deventer een erg leuke stad om te bezoeken. Mooie historische binnenstad met gezellige pleinen en leuke winkels. Ik vind het zelf erg leuk dat de Hanze invloeden duidelijk naar voren komen.

Hetzelfde geldt voor Zutphen, een paar kilometer verderop aan de IJssel.
Mooie middeleeuwse binnenstad met leuke winkeltjes, terrasjes en evt een rondvaart met de fluisterboot over de Berkel.
Als je binnendoor, via Gorssel, van Deventer naar Zutphen gaat kom je ook langs het net geopende MORE museum, echt de moeite waard :j
http://www.museummore.nl
Gorssel zelf is trouwens ook een erg leuk dorpje.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:33

Als je maar twee steden aan doet zou ik ook niet voor Arnhem kiezen. Ik ben het er overigens niet mee eens dat Arnhem gemaakt en niet gezellig zou zijn ;). Arnhem heeft een rijk uitgaanscentrum en er is genoeg te zien en te doen.

Ik zou dan ook eerder voor Utrecht, Maastricht (voor een weekendje prima) of Groningen gaan. Deventer en Amersfoort vind ik inderdaad ook erg leuk. Veel plezier.

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken


Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:35

Ja sowieso Deventer! Prachtig oud centrum, gezellige terrasjes op de Brink en leuke unieke winkeltjes. En natuurlijk aan de Ijssel!

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:40

Utrecht! Super leuke stad met compact centrum waardoor je op een relatief klein oppervlak veel te zien hebt. Erg leuk uitgaan ook, studentenstad. :j

Ik vind Rotterdam ook leuk, weer heel anders dan Utrecht maar dat is dan juist leuk denk ik. Of Den Haag, ook weer heel anders dan Utrecht, statiger. Ik vind Groningen ook leuk maar dat is gelijk zo'n eind rijden terwijl er dichterbij zoveel leuks te zien is.

Persoonlijk vind ik plaatsen als Deventer, Zutphen, Arnhem, Amersfoort meer provinciestadjes. Super leuk :)) maar kleinschaliger. Ik zou voor een stedentrip eerder kiezen voor de grotere steden.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Anoniem

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:43

[plaats] is erg leuk! Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar binnenkort zijn er de zomerfeesten. Super leuk! :D

Den Haag vind ik ook heel leuk en echt een aanrader!

Beiden steden kan je eventueel ook naar (leuke) musea, in [plaats] zijn er feesten en in beide steden kan je heerlijk shoppen. :)

MonaLieske

Berichten: 1519
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:49

Rotterdam is zeker leuk! Moderne architectuur, leuke musea, enzovoorts. Ik zie dat er al veel opties als tweede stad zijn genoemd. Den Bosch en Nijmegen vind ik leuk, maar ik ben wat dat betreft bevooroordeeld. Utrecht en Den Haag zijn ook heel leuk en Maastricht vind ik gezellig, maar ik weet niet of ik me daar meerdere dagen zou kunnen vermaken.

Wanneer ga je precies? In Nijmegen is er de derde week van juli de vierdaagse en de vierdaagsefeesten. Dat is super leuk, maar je zult dan waarschijnlijk niet veel van de stad zien. Waarschijnlijk zitten veel hotels en zo dan ook al volgeboekt.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:50

Groningen :) en Rotterdam


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, ashley1, Bo_Y, Hanneke137, Isab123, Joy_Mennings, Leukertje, Nalonyda, Plonspony, purny, Relserk, Roosch en 86 bezoekers