Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 11:03

www.genemuidenactueel.nl


Afbeelding

Ook Rijvereniging Hasselt waarschuwt ‘paardenmensen in de regio’. Bij de manege in Hasselt zijn donderdag en zaterdag verdachte personen in een auto gesignaleerd. Zij toonden veel interesse in de paarden, maar vertrokken snel toen ze werden aangesproken. Het gaat om twee oudere mannen en een oudere vrouw in een blauwe Renault Megane.

Eerder waarschuwden de Zwartewaterruiters in Genemuiden al dat er langs de Nieuwe Weg verdachte mensen naar paarden keken. Paardenliefhebbers zijn extra alert omdat elders in de regio al een paar keer paarden zijn mishandeld.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:04

Oei, komt toch weer erg dichtbij

Anoniem

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:07

Kwam het al op Facebook tegen en plaatste ook daar;
Zou iemand die kwaad in de zin heeft, zo opvallend te werk gaan?

Het verhaal was namelijk dat deze mensen (in een andere samenstelling, 1 persoon wel beide keren aanwezig), óp het terrein zelf parkeren en rondlopen en daarna snel weggaan als ze worden aangesproken.
Ik vind dat vreemd.
Als je iets kwaads in de zin hebt, ga je je toch niet zo opvallend gedragen?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:09

Kentekens noteren......kan de politie natrekken.....

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:13

romyloverrr schreef:
Oei, komt toch weer erg dichtbij



Het gaat hier om Hasselt in Overijssel.

Misschien even handig om in de OP te zetten modjes. Aangezien er zowel in België als in Duitsland ook een hasselt ligt.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:16

Dit artikel (en het artikel laatst van dat Duitse meisje) bevestigd nu wel een gedachte die ik sinds een paar weken heb; en dat is dat de daders wel eens heel anders zijn dat tot nu toe gedacht wordt, waardoor ze ook zo lang door kunnen gaan. Hoewel, ik ben daarnaast ook van mening dat het meerdere personen/groepen zijn die tegelijkertijd bezig zijn. De aanvallen zijn te verspreid om door een en het zelfde groepje te kunnen zijn gedaan.
Maar om op mijn gedachte terug te komen; oudere mensen, een 19 jarige meid; 2 groepen waarvan je over het algemeen dit soort acties niet verwacht.
Dat laten de reacties bij berichten hier ook zien; iedereen heeft het toch over kerel dit, kerel dat. Iedereen verwacht toch een guur uitziende kerel en dit soort berichten laten zien dat het nog veel erger is;daders komen uit onverwachte hoeken.

Hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat die mensen uit dit bericht geen gemene bedoelingen hadden, maar ja met wat er nu al een flinke tijd gebeurt, kan men niet voorzichtig genoeg zijn.

Het is triest, maar paardeneigenaren doen er denk ik heel erg wijs aan om iedereen te wantrouwen; zelfs gezinnetjes en pubermeiden.
Het moet nu echt toch eens stoppen; lijkt ook wel dat de laatste weken de aanvallen weer flink omhoog zijn geschroefd; bijna elke dag staat er wel weer een bericht op VN

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:39

Dit kunnen natuurlijk ook doodordinaire zadeldieven zijn, de beul is veel slimmer en ziet er zeer waarschijnlijk uit als een grijze muis, zo iemand waar je gewoon gedachteloos aan voorbij loopt en die je je dus ook niet weet te herinneren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:42

Of iemand die niet wegvlucht en nog gewoon een vriendelijk praatje met je aanknoopt om zo meer over zijn slachtoffer te weten te komen....

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:48

Dat denk ik dus ook Bigone en Shirley.
Anders kunnen ze ook niet zo lang doorgaan zoals het nu gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:48

Dat was precies wat ik wilde zeggen.

Net als die Pyromaan een paar jaar terug, die nadat hij een huis in de brand stak, gewoon voor de nieuwscamera's meedeelde hoe erg hij het vond.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:53

Margee schreef:
Kentekens noteren......kan de politie natrekken.....

Politie doet toch niks. Hier laatst een verdachte jeep Cherokee met Duits kenteken twee avonden achter elkaar in de vizier gehad samen met anderen in de gaten gehouden en er was iemand die melding had gemaakt. Ze konden niet doen voor ons want hij deed niks verkeerds. Ook is de verdachte persoon aangesproken en toen weggereden. Hij stond met een verrekijker over de weilanden te kijken en hier staan genoeg paarden.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:57

Maar achteraf (jaaaa heel triest ik weet het, maar helaas werkt de politie met dit soort zaken nu eenmaal zo) kunnen zulke gegevens wel van nut zijn. Dus idd kenteken noteren + merk en type auto + kleur auto en als het ff kan een korte beschrijving van inzittende(n) als die genoeg in zicht zijn gekomen. Tijdstip + duur etc.
Met dat soort gegevens kun je dan ineens wel een heel eind komen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:00

KoudbloedKim schreef:
Dat was precies wat ik wilde zeggen.

Net als die Pyromaan een paar jaar terug, die nadat hij een huis in de brand stak, gewoon voor de nieuwscamera's meedeelde hoe erg hij het vond.

Maar dat is geen unicum. Een pyromaan staat 9 v/d 10 keer bij zijn creatie te kijken :)

Ik vind de info te summier. "Verdachte mensen die naar paarden kijken." Enig idee hoeveel mensen met hun fietsje even een paard bij een hek aaien. Als dát al verdacht wordt en als dát al niet meer mag... dan zijn we wel ver heen hoor.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:01

Margee schreef:
Kentekens noteren......kan de politie natrekken.....

dan moet de politie wel wat doen.
.

Anoniem

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:04

Lijkt wel een nieuwe rage onder mensen die niet goed in hun kop zijn.....vind het maar eng allemaal.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:09

Sammie schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dat was precies wat ik wilde zeggen.

Net als die Pyromaan een paar jaar terug, die nadat hij een huis in de brand stak, gewoon voor de nieuwscamera's meedeelde hoe erg hij het vond.

Maar dat is geen unicum. Een pyromaan staat 9 v/d 10 keer bij zijn creatie te kijken :)

Ik vind de info te summier. "Verdachte mensen die naar paarden kijken." Enig idee hoeveel mensen met hun fietsje even een paard bij een hek aaien. Als dát al verdacht wordt en als dát al niet meer mag... dan zijn we wel ver heen hoor.

Paardje aaien (en voeren) is een ding, maar iemand die kwaad wil is voor de paarden slechts nummer zoveel die aandacht en wat lekkers heeft en dus wel interessant en niet gevaarlijk is. Zo iemand vertaald dat in toestemming hebben om er een mes in te steken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:10

Sorry, ik snap echt niks van je post :o

oh wacht! Nee het gaat er om dat niet iedereen die een paard aait als verdacht gezien moet worden. Dat een paard naar je toe komt om te aaien (daarom stoppen de meeste (onschuldige mensen)- even paardje aaien) is helemaal geen oké om zo'n paard wat aan te doen. Dat zit misschien in het hoofd van die mensen, maar dat maakt niet elke voorbijganger die een paard aait verdacht. De info in de tekst is dus veel te summier.

Ookal zou een paard niet naar het hek kunnen of gaan dan stappen ze ook je wei in.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:51

melissapupa schreef:
Margee schreef:
Kentekens noteren......kan de politie natrekken.....

dan moet de politie wel wat doen.
.



Maar je hebt achteraf wel iets....
Hier rijdt ook regelmatig iemand het erf op, mogelijk op zoek naar iemand verderop, maar wij schrijven wel kentekens op als we ze niet al eerst hebben kunnen aanspreken.

Ik ben ook heel wantrouwig geworden op mensen bij mijn weiland. Al een poosje heeft onze ruin vlechtjes. En die hebben wij er niet in gemaakt!!! Dus er deugt iets niet waar we echter niet achter kunnen komen...... Dat drukt je wel met je neus op het feit dat er veel kan gebeuren in een klein tijdsbestek..... doodeng.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:53

vlechtjes zijn pennymeisjes :) en afhankelijk van wat voor soort vlechtje kunnen deze er ook zelf inkomen.

Evaa_
Berichten: 2488
Geregistreerd: 04-10-05

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:53

Ik wou dat mijn paard zelf kan vlechten...

Vlechtjes zijn vaak inderdaad onschuldig, maar toch geen prettig idee dat iemand zomaar met je pony bezig is..

Inderdaad allemaal goed blijven opletten en gegevens noteren van verdachte situaties. Ook wandelaars die vaak langs lopen met bijv de hond even aanspreken en vertellen wat er gaande is, zodat meer mensen een oogje in het zeil gaan houden. Veel niet paarden mensen weten niet eens dat dit gaande is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:59

:+ Niet zelf vlechten, maar die komen er uit zichzelf in

Dit dus..
Afbeelding Deze foto heb ik via google op bokt gevonden, dus als je hem herkend. ja dat kan :)

En uiteraard horen ze met hun tengels vanaf te blijven, maar ik zie liever penny-vlechtjes dan dikke open wonden.

Anoniem

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:05

Dat is een heksenvlecht, gaan veel fabeltjes de ronde erover. :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:06

Ik denk eerder dat de beul juist niet op een verdacht persoon lijkt,en daarom is het ook zo moeilijk om hem te pakken.Als iemand bij je paarden staat te kijken en hij begint met je te praten,dan verdenk je echt niet snel dat hij wel eens de dader zou kunnen zijn.
Ik begrijp ook wel dat er mensen gauw weg rijden met hun auto als je naar ze toe loopt.Bijna heel nederland weet over de mishandelingen en dat iedereen verdacht is die in de buurt komt van paarden.Meeste mensen zijn bang en gaan gauw weg.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:12

melissapupa schreef:
Margee schreef:
Kentekens noteren......kan de politie natrekken.....

dan moet de politie wel wat doen.
.

Onze stalhoudster maakte vorige week ook melding van een verdachte auto. De politie nam dit wel degelijk serieus!

Anoniem

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:16

Politie is in het geval bij de Zwartwaterruiters op eigen initiatief naar de eigenaar van de paarden toe gestapt. Gaat namelijk om een kudde jonge paarden waarbij tweemaal een lichte Audi is gezien. Vanuit deze auto werd gefotografeerd. Dus volgens mij moet er niet zo geklaagd worden over de politie, is toch alleen maar goed dat ze dit opmerken?