Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:02

Pfff, ik geef het zo langzamerhand maar op denk ik...
Voor in ons nieuwe huis zijn we op zoek naar een hoekbank, dit model; https://www.montel.nl/0069471023A-997/m ... -geel.html
Maar mijn vriend en ik zijn beide lang en ik heb ook erg lange benen + een knieprobleem, waardoor opstaan uit een 'normale' (lage) bank niet bepaald pijnloos is.
Nu ben ik dus aan het rondkijken naar een hoge hoekbank, maar komt ze maar tegen tot 91cm.

Wie o wie weet waar je hoge hoekbanken kunt kopen?

Dit model. :j

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:04

Naar een speciaalzaak gaan, daar kunnen ze je helpen. Banken worden daar op maat gemaakt en je kunt dus o.a. zelf de hoogte van de poten en de rugzitting bepalen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:04

Heeft meubelhallen Kolham niets staan? Of anders Vesta?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:05

We zijn al wel in diverse winkels geweest.
Ben bang dat als je echt een bank op maat laat maken je minimaal 2000 euro kwijt bent.

Meubelhallen Kolham is iets boven ons budget.
Vesta zijn we nog niet geweest!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:07

Op de site van je eerste link, kun je ook de winkels kiezen. Montel is naar ik weet een goeie winkel om een bank te kopen. Goedkoop is wel anders ja.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:07

Een bank kopen die wel lekker zit en er dan zelf hogere poten onder zetten geen optie?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:08

Wat bedoel je met een hoge hoekbank? Want 91cm is -volgens mij- de hoogte van de rugleuning hè, niet de zithoogte

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:08

Kun je niet gewoon die bank kopen en dan de poten door een meubelmaker laten aanpassen?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:08

Wellicht is het nu boven je budget, maar als je vervolgens heel veel jaren veel plezier heb van een bank, is het dan de investering niet waard?

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:11

Ik zou zelf niet zo snel aan een bank gaan knoeien. _O- Was vroeger niet bepaald goed in houtbewerking/techniek op school. :x

Met hoogte bedoel ik de zithoogte. :j

Poten aan laten passen zou kunnen, maar komt zo'n meubelmaker dan ook thuis?

Op zich willen we best in een bank investeren, maar we hebben soortgelijke banken ook al voor ruim de helft minder gezien.
Het voorbeeldje in de OP is ook puur een voorbeeld dat ik als eerste tegen kwam. :)

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:11

Wij hebben trouwens járen geleden bij Seats&Sofa's wel een hele hoge bank gekocht, dat was alleen geen hoekbank en de rest die ze hebben zijn te laag.

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:13

Tja ik ken ook een hoop bankstel-outlets maar ook daar betaal je de hoofdprijs voor, simpelweg omdat een goede bank jaren meegaat en daardoor z'n geld absoluut waard is. Ze zullen er ongetwijfeld voor de helft minder zijn, maar daar lever je ook vaak wel een hoop levensduur en comfort voor in van je bankstel..

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:14

Als ik het mij goed herinner kun je bij een zaak met duurdere categorie meubels vaak als je bestelt kiezen welke poten je onder je bank wilt. Dat zou suggereren dat die dingen vrij gemakkelijk te verwisselen zijn.
Misschien gewoon even bij een meubelmaker langs gaan en vragen hoe ingewikkeld die klus is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:15

91 cm zithoogte is enorm hoog. Hoe hoog wil je dan bank in vredesnaam hebben?

Ik ben 1.80m en mijn vriend is 1.89, mijn vader is 1.98m (rugpatient met zeer veel rugklachten/versleten knieën) en wij kunnen prima zitten op een bank met een zithoogte van 42cm. Vergis jij je niet in de hoogte van de bank? Je moet zelf al minimaal 2.60m zijn om het schanierpunt van je knie op 91cm te hebben.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:17

toen mijn moeder erg ziek werd, heeft mijn vader de poten van hun bank vervangen voor hogere.
was bij deze bank gewoon de oude poten eraf draaien en nieuwe eronder draaien. Was bij die bank dus een schroefsysteem..

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:18

klopt wij hebben een bank van de pronto gekocht en dat was 'zelfmontage' lees je moet zelf de poten er onder schroeven en de stukken bank in elkaar klikken. Prijs was heel netjes (vergeleken met andere banken dan, het blijft een dure hobby)
als je naar een goede meubelmaker gaat kan hij denk ik wel wat ophogen inderdaad, met eventueel een mooie donkere plint er onder, anders wordt het een bank op stelten vrees ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:18

Ja, ik denk dat het slim is om dat inderdaad te doen, de meubelmaker vragen. :j

Ik denk dat ik inderdaad in de war ben met de leuning hoogte.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:19

Paar lades eronder en je hebt er wat bergruimte bij voor kussens, lekkere dekens en ander gerief :):)

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:20

Dat zou praktisch zijn inderdaad! Zo'n bed hebben we ook op het oog. :j

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:22

Misschien een idee om naar een aantal meubelzaken te gaan en vooral veel te gaan zitten, meetlint mee en dan kan je de bank die jullie fijn vinden zitten zo opmeten in de zithoogte.

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:22

Wij hebben onze bank gekocht bij Haco, dit is ook een hogere. Even uit mijn hoofd is het deze (of de fox, ik weet het echt niet meer):
http://www.haco.nu/Webshop/Orion-Lounge ... -220d-cm(1)
Deze bank hebben ze bijna hetzelfde ook in betere kwaliteit bij Sanders, ook een hoge bank.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:23

Ok, nu kon ik het dus niet laten om het even op te zoeken. Via een tooltje kun je gemiddelde lengte en afmetingen van het lichaam opzoeken enzo.

De gemiddelde lengte van een Nederlander tussen de 20 en 30 jaar, man en vrouw gemixt in 2004 (voor de volledigheid ;) ) is 176 cm. Daarbij is de zithoogte (afstand onderkant voet tot knieholte) 46,7 cm.

Je geeft aan dat jullie allebei lang zijn en lange benen, dus als we even alleen de mannen pakken is dat misschien meer passend. Gemiddelde lengte is dan 184cm en kniehoogte 49,7 cm. Ergens in die hoek kun je dus het best zoeken.

Ik gok idd dat een gemiddelde ikea/seats and sofa's bank lager is.

Anoniem

Re: Hoge Hoekbank... onvindbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:27

Liselot, dat hebben we gedaan, maar tot nu toe geen hoge hoekbank gevonden.
Allemaal laag.

Muppetmayo, bedant! Ik ga even kijken!

Mirriezz, klopt, ik ben bijna 1.80 en heb echt lange benen.
Mijn vriend is 1.86m.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:29

Bij een ikeabank kun je de poten echt heel makkelijk vervangen door hogere poten die je in een doe het zelf zaak vindt. Hebben wij indertijd ook gedaan voor een client die erg lang was.

pjer
Berichten: 1576
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:30

Onze bank komt ook bij montel vandaan en het staat me bij dat je bij het bestellen ook andere pootjes kunt kiezen en dus vast ook hogere pootjes. Ik zou het dus even navragen bij de winkel.