zwanger of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 08:40

Hallo iedereen.

Misschien kunnen jullie mij jullie ervaring vertellen.

Sinds 18 september 2014 probeer ik zwanger te worden.. Dit ging niet soepel omdat ik geen slijmvlies meer had.
10 dec ''14 was dit hersteld.

Nu kwam ik 23 juni 2015 er achter.. ik was elke maand schijnzwanger en was nu overtijd via een test (6stuks) dat ik eindelijk toch echt zwanger was.

Dat was 23juni. Opeens 25 juni begon mijn hel. Licht bloedverlies in bruine kleur. Verder geen pijn of andere gekkigheid.
Toch naar de vk gerend in alle tranen nadat zij mij over de telefoon vertelde dat het een miskraam was.

Eenmaal daar zag ze wel degelijk dat mijn waarde hcg hoog was.
En ik ongeveer 4 weken zwanger zou zijn.
En kwam ze terug op haar miskraam verhaal.

Oke.. ik gerust gesteld.. maar savonds werd t bloeden iets heviger.. nog niet zo erg als menstruatie maar toch.
op naar de gynaecoloog voor een inwendige echo.

Zo gezegt zo gedaan. Mn slijmvlies was wat dun maar dat zou ook kunnen bij een hele prille zwangerschap. Zo vroeg kunnen ze overigs niks zien. Bloed gepikt alweer en ik had een hcg waarde van 1200.
Verhoogd.

Het bloeden heeft 2/3 daagjes aangehouden en is sinds zaterdag gestopt.
Ik ben Sochtends nog steeds misselijk en heb kriebbelende borsten.
Witte puntjes op mn tepel en pijn in mn onderrug.

Mn test die ik eigenwijs nogmaals gedaan heb ook al heeft het geen zin vertelde me dat ik nogsteeds in verwachting zou moeten zijn.

Vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog voor nogmaals een onderzoek.
Op internet lees je veel.. maar ik zit toch wel een beetje in de stress.

Wat zijn jullie verhalen.
X debora.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.


Froukje_J

Berichten: 2187
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:48

Kan ook van de innesteling komen.
"Bruin" bloed is vaak oud bloed..
ook ik heb in het begin licht bloedverlies en ben nu 33+4..

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:50

Kan het geen innestelings bloeding zijn? Meis probeer te ontspannen.... makkelijker gezegd als gedaan maar al die stress is ook niet goed. Ik heb zelf ook een miskraam gehad en probeer te onthouden dat als hrt gebeurt je lichaam dit doet omdat r iets niet goed is maar je dus zelf zwanger kan raken! Je kan er noks aan veranderen dus adem in en uit en wacht t af ms is er wel niks! Succes

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:50

Je hoort toch vrij vaak verhalen van meisjes die elke maand gewoon ongesteld worden en ineens al maanden zwanger blijken te zijn..
Maar van teveel stress zal het niet beter worden. Gewoon rustig afwachten dus?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 08:54

Klopt. Het liefst plas ik elke dag over een test.. ik hou niet van wachten. Zeker niet als t nog zo lang duurd.

Ik moet wel dat weet ik. En ik probeer mezelf ook af te leiden

Maar ohh wat vind ik dit vervelend.
Over het algemeen komen mijn symptomen overeen met innestelings bloed.

Maar tijdens mijn bloeding Namen de zwangerschap hhormonen af.
Nu 2 dagen later zijn ze er weer.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:54

ik heb bij mijn jongste in het begin van de zwangerschap ook meerdere bloedingen gehad. Ik dacht eerst ook elke keer dat het mis was gegaan. Maar inmiddels is ze alweer bijna 10 jaar!

Ik denk dat je je afspraak bij de gyno even af moet wachten, die kan het met een echo beter vertellen dan wij hier. Sterkte in ieder geval

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)


Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 09:02

Raar kan dat zijn he.
Ja ts mn eerste en waarschijnlijk kan ik ook Maar 1 gezond kindje baren.
Maar ik moest het toch even van me afschrijven.

Trouwens ik slik zo'n 'mama doos' met vitamine vis olie en foliumzuur enz enz erin.
Ik heb lijsten op de koelkast wat ik wel en niet mag eten en hou me daar strak aan.
(Vriend is soms de dupe..) hihi.
Roken gebeurt buiten. Ik ben geen roker maar mijn vriend wel.
En hou me aan de regeltjes: niet te heet douchen ect.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:08

Mijn schoonzus heeft ook zo iets gehad. Ze dachten dus aan een miskraam, dit ging gepaard met veel verdriet maar ze bleef klachten houden. uit eindelijk toch weer eens een test gedaan en naar de verloskundige gegaan bleek ze toch nog of weer zwanger. na wat onderzoeken bleek dat ze "toch nog" zwanger was. Achteraf was ze eerst zwanger van een tweeling waarvan ze er van een dus een miskraam heeft gehad.
Ik wens je veel succes in deze vervelende onzekere verdrietige periode. Een zwangerschap hoort gewoon een feestje te zijn en op deze manier is dit het niet. Sterkte met alles

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:08

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot een week of 16 ook bijna dagelijks oud bruin bloedverlies gehad. Heb ook een keer een miskraam gehad en dat was echt helder bloed en veel heftige krampen. Dat verschil merk je echt

Caresse ... Atlantic VDL x Jus de Pomme B + 4
Anya M2 + 3
verkocht

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:11

Hè wat spannend allemaal. Ik had bij de jongste ook wat bruin bloedverlies. En wat gewoon bloedverlies. En ze is inmiddels bijna 13 maanden. Ik duim dat jullie straks een gezond kindje in jullie armen mogen sluiten!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:12

Ik heb geen bloedverlies gehad, maar wel een vroege echt die heel onduidelijk was. Moest 2 weken daarna terugkomen en die weken waren echt een hel. Dus weet wat dat betreft heel goed wat je doormaakt. Probeer echt afleiding te zoeken, want die stress is ook niet goed.
Bloedverlies kan idd zoals hierboven gezegd ook innesteling zijn :j

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

egnie

Berichten: 2368
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:42

Wat een spannende tijd is dat die eerste weken van je zwangerschap. Helaas hier ook een kindje verloren en de zwangerschap erop was tot aan de 20 wkn heel zwaar (tussen mijn oren). Ik mocht gelukkig elke week even in het ziekenhuis langs om te kijken. Elke keer weer enorm veel spanning of het gegroeid was en of het hartje nog klopte. Ondertussen zijn we 27 wkn onderweg en kan ik het wat meer los laten. Nu bekruipt mij nog heel af en toe het gevoel.

Tja over het bloedverlies is al veel gezegd. Zolang het bruin is en niet helderrood met echt krampen erbij dan moet je het denk ik proberen los te laten (klinkt zo makkelijk, maar is zo moeilijk)

Ik ga voor je duimen en ik hoop dat je hier laat weten hoe het met je gaat. Het van je afschrijven en delen met "vreemden" kan ook al zorgen voor afleiding.

En probeer niet teveel te zoeken op internet. Zolang de "klachten" er nog zijn heb je HCG in je lijf.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:51

Misschien hard maar meid: probeer het een beetje los te laten zeg :(:)

Die tests schijnen echt niks te zeggen nu, al zou je een miskraam hebben (gehad) dan is dat HCG nog niet zomaar weg.

Het enige dat je zelf kan doen om te proberen om problemen te voorkomen is het loslaten en niet teveel stressen.... als het niet goed zit dan gaat het toch mis, wat je ook doet, en dan is het maar beter ook, hoe rot het ook is :(:)

Maar als het wel goed is en je gaat zitten stressen dan maak je het alleen maar moeilijker voor je lijf om een kleintje goed te laten groeien.

Kortom: je hebt niks aan dit gestress, het gaat je niet helpen maar hooguit tegenwerken al is het maar omdat je je zo ellendig voelt, dus laat het los, laat het gebeuren zoals het gaat, geef het de ruimte om zijn beloop te nemen.....meer kan je niet doen :)

Je zal gewoon moeten afwachten, het is niet anders :)

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:52

Ook ik heb wat bloed verloren na de eerste paar weken.... Ben nu 30 weken zwanger en time flies! Ik zou proberen wat te gaan ontspannen. Al deze stress is ook niet goed voor je zwangerschap. Je kunt behalve de dingen die je al doet voor je zwangerschap toch niets doen om de uitkomst verder te beïnvloeden. Zoek naar iets wat je afleiding geeft en geniet van de eerste kwaaltjes! Als jou testen aangegeven hebben dat je zwanger bent dan zal ik daar voorlopig gewoon vanuit gaan!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:55

Kan een innestelingbloeding zijn, gewoon wat oude opruiming.

Bij mijn jongste met 7 weken ook gehad, en had hier ook wat schik bij gehad. Gelukkig niets aan de hand geweest en is ze ondertussen alweer jaar

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:58

Echt meis je maakt jezelf alleen maar gek door het openen van een topic als dit.
Niemand hier kan je een garantie geven of je wel of niet zwanger bent, dat zal het onderzoek bij de gyn uitwijzen. Alle kwalen voor een zwangerschap zijn zo verschillend
Hoe graag je het ook wil weten, je weet het niet tot je onderzocht bent.
Wel een knuffel van deze onzekerheid is niet leuk

Oh en niet te heet douchen is echt onzin, je kindje zit zo diep in je buik verstopt daar heeft de douche geen invloed op

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:00

Spannende tijden voor je maar meis, of je wel of niet nog steeds zwanger bent zal de tijd uitwijzen dus probeer niet zo verschrikkelijk te stressen want dat i zeker niet goed. Het kan van alles zijn, helft van een tweeling, innestelingsbloeding. Heb gezonde kinderen maar ook verschillende miskramen meegemaakt, blijf er nuchter onder, hoe moeilijk ook want je kunt er verder totaal geen invloed op uitoefenen. Gezond leven doe je al dus dan houd het verder ook op, heel veel succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:06

Ik ben nu 6weken en 6Dagen volgens mn berekening.

Ik heb zws ook een lichte bloeding gehad snachts.
Ik heb vanaf het begin af en toe krampen maar dat was normaal volgens mn VK.

In het begin kun je krampen hebben en wat bloedverlies.
Niks ergs.
Als je een miskraam gehad zou hebben dan kelderd je HCG hormoon vaak erg snel.
Dus probeer te genieten.
Leuke dingen te doen en je niet te druk te maken.

Komt vast goed!
En ik snap je heel goed.
Dat je je meer zorgen maakt omdat je moeilijk zwanger werd.
Maar stres is ook heel slecht.

Bel anders je VK of je wat eerder mag komen.

Groetjes

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 12:42

Dank voor alle berichtje.
Ik weet dat ik moet wachten verschrikkelijk..

Ik kan helaas niet eerder naar de vk want ze kunnen niks zien.. ik ben pas 4wkn. Waarschijnlijk.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:45

Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Anoniem

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:46

Hou er ook rekening mee dat zwangerschapstesten vrij betrouwbaar zijn en dat een vals positief echt bijna nooit voorkomt :)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:15

Emmaa_ schreef:
Hou er ook rekening mee dat zwangerschapstesten vrij betrouwbaar zijn en dat een vals positief echt bijna nooit voorkomt :)

:)* Maar wel als je een miskraam hebt gehad; direct daarna zijn die hormonen nog niet weg.

TS, voor mij klinkt het als innesteling of gewoon wat oud bloed; maak je niet te druk, ook al is het moeilijk. Geloof me, ik weet hoe lastig dat is :)
Sterkte tot vrijdag!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 13:22

japielover schreef:
Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?


20 mei 2015
Zowel de vk als de gynaecoloog schatten me 4 weken zwanger.

Volgens alle online zw. Testen is dit ook het geval

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:38

Meid niet meer testen nu, als je 6 weken bent dan heb je ook pas kans om een kloppend hartje te zien, daarvoor is het nog te vroeg.
Na een miskraam is testen gewoon niet betrouwbaar, je lijf moet nl nog alle hormonen kwijt daardoor test je vals positief.
Het is echt zo moeilijk maar je moet echt geduld hebben

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:47

Ik heb de eerste 5 maanden elke 4 weken bloedverlies gehad, echter na steeds te moeten horen das een miskraam loopt hier mooi een knulletje van 10 jaar rond.

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers