Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:47

Na alle tentamen stress van afgelopen jaar had ik vandaag de mogelijkheid om op ander terrein foto's te maken van mijn bijrijdpaard Calinda. Calinda is inmiddels een 8 jarige merrie v. Sandreo. Iedere dag is het weer een genot dat ik deze merrie mag rijden. Vorig jaar is ze er een klein half jaar uit geweest ivm dekken en een lichte blessure. Inmiddels is ze weer geïnsemineerd en hopelijk dit jaar echt drachtig <3 . Afgelopen voorjaar zijn we bij Vai Bruntink en Sjak Laarakkers een weekje op bezoek geweest. We hebben hier ontzettend veel geleerd, maar nu is het best lastig om dit 'alleen' (uiteraard ook met hulp van mijn eigen instructrice) verder op te pakken. Deze merrie heeft de neiging op de voorhand lopen en ik ga hier graag in mee door lekker laag en rond te rijden. We zijn haar inmiddels aan het klaarstomen voor het M1 en het gaat de betere kant op, aangezien ze zichzelf eindelijk wat meer gaat dragen. Ze mist vast nog genoeg kracht en ook aan mijn houding en handhouding is het nodige te verbeteren. Maar met alle hulp die we krijgen doen we hier hard ons best voor.

Toch wil ik jullie laten genieten van de foto's en nogmaals, het is een RIJ-ITP, ik weet het er is genoeg te verbeteren :). Ik wil Manon en Nils dan ook ontzettend bedanken voor vandaag! Aangezien ik zelf fotograaf ben, ben ik erg kritisch en is het niet makkelijk aan mijn eisen te voldoen.

Eerst even een korte portret foto. Het enige probleem is, naast deze merrie kun je 1000 bommen laten ontploffen, maar ze reageert nergens op :'). Dus ik heb wel is betere portret foto's geschoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favoriet denk ik :)
Afbeelding

EN! Niet te vergeten Hypostore ontzettend bedankt voor de super snelle levering van dit prachtige hoofdstel <3 <3 .

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik deze merrie mag rijden! Mijn hartje heeft ze in ieder geval gestolen.

Anoniem

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:50

Wat een mooi dier! <3
En ik vind je laarzen prachtig!

Van mij mag het achterbeen er nog wel meer onder, vooral in draf. :j
En op een aantal foto's steek je je onderbenen iets naar voren.
Voor het mooie zou het goed zijn om ze ietsje terug te leggen.

Maar komt vast goed in de M!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:56

Sympathieke merrie!

alleen links om gereden? :P

Je lijkt soms wat spanning in je onderrug te hebben --> doorzitten?

succes in het M ;)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:59

Yeah, mijn topper !!!

Je had r echt een foto van vorig jaar (of 3 maanden terug ) bij moeten doen, wat een transformatie !!! Trots op jullie !

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:59

Peelie schreef:
Sympathieke merrie!

alleen links om gereden? :P

Je lijkt soms wat spanning in je onderrug te hebben --> doorzitten?

succes in het M ;)


Nee maar lys kiest altijd de foto's met knotten eruit haha

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:01

Leuke combinatie! Ziet er al goed uit, ik heb het idee dat je wat naar één kant knikt (je rechterschouder). Vind je laarzen ook erg mooi.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 28-06-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:02

Jammer dat je op bijna alle foto's zo achterover zit. Dit belemmert je paard in zijn bewegingen. Nu rijdt je hem als het ware op de rem.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:16

Mooie foto's hoor!

Alleen denk ik dat je paard voor het M1 veel meer bij elkaar moet komen. Zoals hierboven ook word opgemerkt rij je je paard nogal op de rem door in deze stoelzit te gaan zitten. Probeer een loodrechte lijn naar beneden te maken met de punten oor-schouder-heup-hak.
Daarbij denk ik dat je paard wat meer vanuit de schoft omhoog moet komen om in deze hoofdhouding door het lijf te blijven lopen. Ik zou bij het losrijden vooral rond rijden en van achter uit oprijden (veel tempowisselingen en overgangen).
Je paard loopt op de meeste foto's wel fijn op/voor de loodlijn! Houden zo! Er zijn M combinaties die nog steeds te ver achter de loodlijn lopen, iets dat op dat niveau niet bepaald gewenst meer is. Maar probeer je paard wel wat korter in de hals te rijden. Maar dit komt wel goed wanneer je paard in het lichaam meer aan elkaar blijft lopen.

Op dit moment zie je dat de gangen eerder korter zijn geworden dan verzamelder. Ik denk namelijk dat je paard heel erg fijn en ruim kan lopen, maar dat komt op de foto's er niet helemaal uit. Paard lijkt wat korter te lopen door onvoldoende door het lichaam lopen.

Nils_010

Berichten: 1144
Geregistreerd: 22-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:17

x_Lys schreef:
Eerst even een korte portret foto. Het enige probleem is, naast deze merrie kun je 1000 bommen laten ontploffen, maar ze reageert nergens op :'). Dus ik heb wel is betere portret foto's geschoten.


1000 bommen is een understatement... van een paraplu tot plastic zakken tot een stokpaard hahah TOTAAL geen reactie 8)7 gek paard

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:22

En daarom maak ik er een RIJ-ITP van. Alles van bovenstaande ga ik niet ontkennen, maar zoals ik in bovenstaand bericht heb beschreven deze merrie loopt graag op de voorhand en ze begint nu eindelijk kracht te krijgen om dus inderdaad überhaupt bovenin te blijven ipv voor over te kletteren. Maar we zijn na een half jaar rust nog geen 9 maanden verder. Ik houd de paarden graag heel en we kunnen dit niet nu al voor elkaar hebben. Daarom zoals in de openingspost ook staat: er is nog een hoop te verbeteren waarin ook duidelijk mijn houding wordt beschreven :). We zijn dus druk bezig met veel begeleiding om inderdaad dat wat je in bovenstaande beschrijft voor elkaar te krijgen. Ik verwacht ook niet dat ik morgen met 3 winst thuis kom. Dat is ook niet mijn doel voor nu :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:24

x_Lys schreef:
En daarom maak ik er een RIJ-ITP van. Alles van bovenstaande ga ik niet ontkennen, maar zoals ik in bovenstaand bericht heb beschreven deze merrie loopt graag op de voorhand en ze begint nu eindelijk kracht te krijgen om dus inderdaad überhaupt bovenin te blijven ipv voor over te kletteren. Maar we zijn na een half jaar rust nog geen 9 maanden verder. Ik houd de paarden graag heel en we kunnen dit niet nu al voor elkaar hebben. Daarom zoals in de openingspost ook staat: er is nog een hoop te verbeteren waarin ook duidelijk mijn houding wordt beschreven :). We zijn dus druk bezig met veel begeleiding om inderdaad dat wat je in bovenstaande beschrijft voor elkaar te krijgen. Ik verwacht ook niet dat ik morgen met 3 winst thuis kom. Dat is ook niet mijn doel voor nu :)


Whoooo... neem het niet zo persoonlijk... Ik wil je alleen wat tips meegeven, misschien wat kleine reminders. Ben er beslist niet op uit om mensen te kwetsen of gemeen te zijn.

Maar goed, sorry dat ik kennelijk wel dat gevoel heb gegeven, zo is het niet bedoeld.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:27

Nils_010 schreef:
x_Lys schreef:
Eerst even een korte portret foto. Het enige probleem is, naast deze merrie kun je 1000 bommen laten ontploffen, maar ze reageert nergens op :'). Dus ik heb wel is betere portret foto's geschoten.


1000 bommen is een understatement... van een paraplu tot plastic zakken tot een stokpaard hahah TOTAAL geen reactie 8)7 gek paard


ADHD proof, dat is zelfs mijn fries niet ;')

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:28

Haha zo is mijn reactie ook niet helemaal bedoeld :D . Ik heb alleen wel vaker het idee dat mensen niet lezen Hihi (niet aanvallend bedoeld als je het wel hebt gedaan ;) ). En tuurlijk wil ik daarheen wat je benoemd, maar in 9 maanden tijd vind ik dat gewoon niet heel realistisch daarom ook de toelichting in de post :)

En overigens kwa houding wordt ik altijd wel gelukkig van foto's! Want ik denk altijd dat ik voorover zit :+ . En daarmee bedoel ik juist hoe een verkeerd beeld je van jezelf hebt als je het niet zelf kunt zien ;)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:33

Op de enalaatste draffoto zie je heel goed verschil!! We gaan gewoon vaker met de focus op je zit rondje rijden want je kan het wel :J

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:39

Mooi paard hoor. Over je zit is al genoeg gezegd. Het valt me alleen op dat je met een gedraaid bovenlichaam zit. Je zit naar rechts gedraaid. Is daar een (medische) reden voor?

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:42

Hee wat leuk, een Sandreo. Ik rijd ook een 7 jarige ruin van Sandreo.

Mooie merrie. Rij technisch heb je weinig aan me haha. Maar mooie merrie om te zien, jullie komen er wel :D

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:46

Jullie zijn wel scherp vanavond! Ook dat helemaal waar. Ik moet daarin wel eerlijk toegeven. Sjak heeft mij die ene week er erg op getraind en dan als iemand iedere dag je steeds corrigeert lukt het me wel. Maar het kost me erg veel moeite.

Jammer genoeg door ooit een val van een paard is mijn lichaam niet helemaal wat het hoort te zijn en wordt ik soms wel beperkt. Maar ook daarin heb ik gewoon meer hulp nodig, ik denk dat het wel een stuk beter kan worden dan dat het nu is.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:01

heeft ze nou een kruin in d'r haren bij haar hals? :p

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:12

Mooie foto's! Veel succes in het M1 :)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:19

Wat een leuk dier, het rijden ziet er erg fijn uit! :) succes in het M1!

Agile

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:28

Leuke merrie heb je hoor, sprekend hoofd heeft ze. Je hebt zelf idd je handhouding al genoemd als verbeterpunt en daar kan ik me wel in vinden. Ze zijn soms op de foto's erg hoog waardoor je haar de mogelijkheid geeft daarin te hangen (en ze dus op de voorhand kan vallen). Misschien dat voor het ideaal plaatje een paard meer gesloten mag zijn in het M1, maar als je haar zo constant rijdt en netjes je onderdelen stuurt, kom je echt wel thuis met winst! Veel succes samen!

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 07:59

Persevero schreef:
heeft ze nou een kruin in d'r haren bij haar hals? :p


Haha klopt! Wel meer dan 1 :') . Leuk om te scheren ;).

Bedankt de rest :)

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:28

Ik zie op sommige foto's al echt goede stukjes, denk dat je op de goede weg bent! Jammer dat op sommige foto's de horizon naar beneden loopt..dat vertekend ook het beeld op een wat negatieve manier. {lijkt ze erg op de voorhand te lopen} Terwijl ik op andere foto's al veel meer horizontaal evenwicht zie.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:13

wauw, zijn mooie foto;s geworden zeg.


heb je deniro rijlaarzen aan, toevallig :)

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:20

Aww Calinniej! Al een echte dame! Wat een verschil met toen ik haar een paar jaar terug leerde kennen, ze is echt flink vooruit gegaan sinds jij haar rijd Lysanne!

Edit: Welke hengst is dit jaar de gelukkige die mag proberen of Calin toch mama kan worden?