Ideeën voor indeling nieuwe slaapkamer gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Ideeën voor indeling nieuwe slaapkamer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:33

Hoihoi!
Ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry alvast :o

De titel zegt het al een beetje, ik ben opzoek baar ideeën om mijn slaapkamer opnieuw in te richten.

Het gaat om een kamer van zo'n 4/5 meter lang en 2/3 meter breed, met twee schuine wanden (zolder).

Het bed, kast en spiegel moeten blijven staan, helaas is de kast leuk plaatsen lastig omdat die niet aan de kant van de schuine muren kan. Denk dar ik die maar rechts van de deur zit.

De deur wil ik sws verven (al heel lang maar is er nooit van gekomen). De plank onder de spiegel, de rode planken en de schotten war nu dat behang op zit wil ik ook oververven, maar de kleur nog geen idee.

Ik ben een beetje inspiratieloos maar ben wel heel erg uitgekeken op deze kamer zo als hij er nu bij staat :+

Ik heb de optie om te verven en alles te verplaatsen.
Ik wil niet een al te drukke kamer, liefst een beetje basic kleuren (grijs, zwart, wit bijv). Wil het niet te donker, lichte open kamer vind ik wel fijn! Wel ben ik heel erg van de foto's, dus die komen een heeeeeleboel aan de muur :')

Hier wat foto's van de kamer!
Misschien handig om te weten, ik ben 17 maar zo ziet de kamer er niet uit, is al lang niks aan gedaan :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit vond ik ook een mooie kamer (zag ik op internet), zit alleen een beetje te kijken tot hoe hoog ik de planken dan zou moeten doen en of dit een beetje op de kamer past. Wil ook niet te snel vast zitten in mn hoofd met het idee van de planken :)

Afbeelding

Reacties met leuke tips zijn welkom, heel erg zelfs :D

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:34

Ohja, de lampen hoeven niet te passen bij de nieuwe inrichting, ik wil toch graag opzoek naar nieuwen :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ideeën voor indeling nieuwe slaapkamer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:01

Je kan ook behang kopen met houtlook :)

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:11

Letizia schreef:
Je kan ook behang kopen met houtlook :)


Thnx voor de tip!

Tot hoe hoog zou jij het ongeveer plakken? Helemaal tot bovenaan word denkik niet mooi.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:13

Ik zou de basis lekker wit houden en dan evt 1 muur n behang of kleurtje. Dan met accecoires in grijs en zwart tinten opleuken!
En idd je hebt daar ook behang van. Misschien kun je het tot halverwege behangen dan en dan een smalle lat boven plaatsen. Lijkt het lambrisering.

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Ideeën voor indeling nieuwe slaapkamer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:16

Ik zou het eerlijk gezegd dan tot in de nok doen (vind het een erg gaaf idee). En dan de rest van de kamer wit.

Is het een idee om een ander bed op de kop te tikken? Zonder die spijlen er aan? Die kan je dan mooi onder dat raam zetten met een leuke sprei er over of zoiets..

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:34

anniekasaur schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd dan tot in de nok doen (vind het een erg gaaf idee). En dan de rest van de kamer wit.

Is het een idee om een ander bed op de kop te tikken? Zonder die spijlen er aan? Die kan je dan mooi onder dat raam zetten met een leuke sprei er over of zoiets..


En welke muren zou je dan tot aan t plafond doen? De vlakke aan de deur kant, de vlakke aan de kant waar nu nog de kast staat, de schuine bij t bed of de schuine bij t raam?

Van t bed ben ik bang van niet maar wel een heel leuk idee, heb deze nog niet heel lang. Kan altijd kijken of hij zo bij het raam kan staan. Heb nog wel een vlak bed (zonder kanten etc) staan op de logeer kamer, kan altijd kijken of ik die niet heel toevallig op mijn kamer mag zetten :o

En de deur? Wit verven en in de vierkante vakken de kleur van het behang doen(of andersom) of een andere kleur, of helemaal wit? Zoveel opties :D

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Ideeën voor indeling nieuwe slaapkamer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:43

Misschien leuk om in de vakken van de deur het behang zelf te doen, en zou de muur doen waar niet de deur in zit haha :p

een vlak bed vind ik persoonlijk al veel mooier en 'volwassener' lijken, en in geval van zon kamer kan je er een leuke sprei op doen, lekker veel kussentjes en dan is de kamer al wat meer gevuld..

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 22:50

anniekasaur schreef:
Misschien leuk om in de vakken van de deur het behang zelf te doen, en zou de muur doen waar niet de deur in zit haha :p

een vlak bed vind ik persoonlijk al veel mooier en 'volwassener' lijken, en in geval van zon kamer kan je er een leuke sprei op doen, lekker veel kussentjes en dan is de kamer al wat meer gevuld..


Haha leuk ik die vakken!

Ik dacht of allebei de vlakke muren en dan de schuine wit en de schotten bijv grijs, dat ik ook grijze kussens op t bed leg. Of dan beide schuine muren, vlakke wit, schotten t zelfde als die andere optie en dan nu jij het zegt in die vakken ook dat 'hout'. Ben alleen bang dat als ik de vlakke muren wit doe (bij de deur) en de kast daar ook nog weer komt het zo wit wit word. Terwijl als ik die vlakke wel wit doe, ik die nu rode en groene planken ook weer met dat 'hout' kan beplakken me dat oouk gaaf lijkt. Dus dan de vlakke muren wit en dan de schuine met dat 'hout'.
Maar dan weet ik nog niet of ik beide schuine muren wil doen of alleen die waar nu t bed staat. En of ik dan de schotten mee beplak of toch grijs verf.

Van het bed vind ik zelf ook hoor! Eerder maakte het me niet uit dus hebben mn ouders maar gewoon een bed gekocht :') Dat ga ik even overleggen!