Béta-catoreen slikken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Béta-catoreen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 17:47

Beste Bokkers!
De zon komt er aan! Finaly, volgendeweek 37 graden! _/-\o_
En laat ik nou net een kleurtje kunnen gebruiken. :+
Aller eerst, ik ben totaal geen voorstander van allerlei pillen, momenteel slik ik niks.
Maar ik kwam dit tegen; Béta-caroteen.
Met een korte omschrijving:
Beta-caroteen kan helpen bij het bruiningsproces van de huid. Zonnekloppers nemen dan ook vaak capsules in met beta-caroteen om sneller bruin te worden. Dit is geen UV-werend product en kan dus geen zonnecrème vervangen, maar het ondersteunt de huid. Inname van deze capsules wordt aangeraden vanaf 2 weken voor de zonnevakantie tot het einde ervan. Gebruik wordt afgeraden voor zwangere vrouwen en rokers.

Iemand ervaring?


Anoniem

Re: Béta-catoreen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:51

Ik heb wel eens gelezen dat wortelen dit effect ook hebben. Echter denk ik dat een paar keer zonnebanken meer effect heeft dan pillen.

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 17:53

Anoniem schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat wortelen dit effect ook hebben. Echter denk ik dat een paar keer zonnebanken meer effect heeft dan pillen.

Zonnebanken veroorzaakt acné bij mij...
Wortels heb ik ook van gehoord idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:54

SMGL schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat wortelen dit effect ook hebben. Echter denk ik dat een paar keer zonnebanken meer effect heeft dan pillen.

Zonnebanken veroorzaakt acné bij mij...
Wortels heb ik ook van gehoord idd.


Acne? gebruik je wel een goede creme?
Krijg je ook uitslag van gewoon zonnen? Want dan zou je ook zonneallergie kunnen hebben.


SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 18:01

SMGL schreef:
Anoniem schreef:
Zonnebanken veroorzaakt acné bij mij...
Wortels heb ik ook van gehoord idd.


Acne? gebruik je wel een goede creme?
Krijg je ook uitslag van gewoon zonnen? Want dan zou je ook zonneallergie kunnen hebben.

Zon / zonnebank maakt je huid dikker, waardoor talg zich ophoopt, en hoppa, acné... En in het begin gaat het weg, en dan na een week of 2, je huid word dunner en dan zit je met die puisten...

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Béta-catoreen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:54

Hier moet je wel voorzichtig mee zijn want je kunt serieus oranje worden. :=

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:56

Iris82 schreef:
Hier moet je wel voorzichtig mee zijn want je kunt serieus oranje worden. :=


Klopt, maar ik meen dat je dan echt kilo's per dag moet eten.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:57

Iris82 schreef:
Hier moet je wel voorzichtig mee zijn want je kunt serieus oranje worden. :=



Welnee, ik heb het vroeger ook gebruikt, en ik ben er niet oranje van geworden. Tenzij je teveel pillen per dag gebruikt over een veel te lange periode.

Je dient dan wel op tijd te gebruiken voordat je op zonvakantie gaat, zo'n 3 weken tevoren.

Kan nu anders zijn, want ik heb het al heeeeeeeeeeel lang niet meer gebruikt, minstens 12 jaar niet meer.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-06-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Béta-catoreen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 20:58

Oke, zeker niet teveel pillen dus haha. 1 pil bevat de max. dagelijkse hoeveelheid aan béta-caroteen. Dus moet niet fout kunnen gaan ipc.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Béta-catoreen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:47

Kolder!

Er kunnen redenen zijn om beta caroteen te slikken, maar bruin wordne doe je door netjes te zonnen. Bouw het op, bij voorkeur 's winters al in de buitenlucht, vooral de komende week in de ochtend en avondzon, na een kwartier jezelf goed insmeren en 'smiddags jezelf sparen.

En als je erg veel wortels eet, kun je idd een wortelkleurtje onder je huid krijgen. Je kunt stommere dingen doen. Maar datis geen verkleurd pigment zoals na het zonnen, maar beta caroteen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, BRN, ChaplinC, Clmr, DotBot, fransje23, Malenka, massiemas, Oudje, riannhuh, Spike2019 en 184 bezoekers