Lindro's eerste springconcours!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 20:38

Vandaag ben ik met Lindro op pad geweest. Het was onze eerste wedstrijd als combinatie, en Lindro's eerste springwedstrijd.
Wij hebben 2 keer een BB parcourtje gesprongen. In allebei de parcoursen hadden we een balk, maar geen weigeringen dus was al lang blij.
En oh wat ben ik trots op deze topper. We hebben hem nu 2.5 maand en hij gaat zo goed!

Volgende week hebben we weer wedstrijd, zowel springen als dressuur, wordt een zwaar dagje voor hem, maar uitgerust met veel voer, veel water en heel veel knuffels en toesprekende woordjes van baas gaan we er tegen aan!

Ohja in het 1e parcours hoor je mij hem onwijs aanmoedigen, dit had hij echt nodig, en krijgt ie lekker veel zelfvertrouwen van.




Tips mogen, wel onderbouwd en opbouwend. We hebben ook springles, dus zullen daar natuurlijk de meeste tips van krijgen :D

:wave:

Martinemid

Berichten: 183
Geregistreerd: 24-04-14

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:50

Wow! Ziet er goed uit! Vooral voor de eerste keer! :D Leuk paardje ook! :o

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 20:53

Martinemid schreef:
Wow! Ziet er goed uit! Vooral voor de eerste keer! :D Leuk paardje ook! :o


Wat lief! Bedankt :D

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:20

Super netjes voor de eerste keer! Heel goed :)

Kijk alleen uit met het terug gaan naar draf, en vervolgend vlak voor de sprong opnieuw aangalloperen. Ik neem aan dat je dat met de training niet doet, en als het vertrouwder word en wissels makkelijker worden, maar je paard kan hier heel erg op de hindernis van gaan trekken, en dat qil je niet!

En hij mag natuurlijk iets meer over de rug en nageven tussen de sprongen, maar bij zo'n eerste keer maakt dit natuurlijk nog niks uit :)

Ga zo door!

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 10:10

_bokworst schreef:
Super netjes voor de eerste keer! Heel goed :)

Kijk alleen uit met het terug gaan naar draf, en vervolgend vlak voor de sprong opnieuw aangalloperen. Ik neem aan dat je dat met de training niet doet, en als het vertrouwder word en wissels makkelijker worden, maar je paard kan hier heel erg op de hindernis van gaan trekken, en dat qil je niet!

En hij mag natuurlijk iets meer over de rug en nageven tussen de sprongen, maar bij zo'n eerste keer maakt dit natuurlijk nog niks uit :)

Ga zo door!


Bedankt, ik dacht, ik leer mijzelf nu alvast aan dat ik terug naar draf ga en in de goede galop aanspring ipv in de verkeerde galop de bocht door.
Bedankt!

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:18

Dat je in de goede galop wil is heel goed. Probeer dit alleen iets vlotter te doen zodat je weer tijd hebt voor de volgende sprong.

Verder ziet het er al super uit zo voor de eerste keer. Lekker km maken en dan komt het wel goed

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 13:02

maj0 schreef:
Dat je in de goede galop wil is heel goed. Probeer dit alleen iets vlotter te doen zodat je weer tijd hebt voor de volgende sprong.

Verder ziet het er al super uit zo voor de eerste keer. Lekker km maken en dan komt het wel goed


Zal ik aan werken!

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:54

Wat maj0 zegt inderdaad :j

Probeer anders het wisselen wat te oefenen door een balk op de AC-lijn te leggen, en dan grote achten en voltes erover heen rijden! En boven de balk ben je recht, zodat het paard jouw hulp moet afwachten om te weten in welke galop moet landen. Later kan dit zonder balk, of in een hoek na een diagonaal!

Maar jullie komen er wel :D

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 14:46

_bokworst schreef:
Wat maj0 zegt inderdaad :j

Probeer anders het wisselen wat te oefenen door een balk op de AC-lijn te leggen, en dan grote achten en voltes erover heen rijden! En boven de balk ben je recht, zodat het paard jouw hulp moet afwachten om te weten in welke galop moet landen. Later kan dit zonder balk, of in een hoek na een diagonaal!

Maar jullie komen er wel :D


Oke! Maar mijn paard spring niet over de balken heen, kan hij dan alsnog wisselen? Want dan doe je toch gewoon een galopswissel? Dit lijkt mij moeilijker dan na de sprong goed landen.

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:42

Springen hoeft niet, maar dan heb je een 'soort' afscheiding in de ogen van je paard, waardoor wisselen makkelijker word (met name van het meewisselen van de achterhand), als dat niet werkt kun je altijd een laag kruisje neerzetten om een begin te maken :)

LeaDup
Berichten: 15
Geregistreerd: 30-06-15

Re: Lindro's eerste springconcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:09

Wauw ziet er echt goed uit! Helemaal voor je eerste keer! _/-\o_

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:41

Leuk paard! Zeker goed voor de eerste keer BB! :D

Ik vind dat je haar netjes rijdt. Dat terugnemen in draf vind ik echt niet verkeerd hoor. Je kunt beter terug naar draf gaan en dan daarna goed aanrijden op de hindernis dan in de verkeerde galop zonder balans doorrijden, daar krijg je juist minder controle van in mijn ogen.

Daarbij vind ik het ook niet storend dat je haar weer in de galop zet voor de hindernis. Ze springen nu eenmaal een stuk makkelijker vanuit een goed tempo galop. Ik heb ook graag een paard dat naar de sprong toe trekt, maar dat is dan misschien een kwestie van smaak...

Ik ga binnenkort ook de eerste keer BB springen met mijn nieuwe 4-jarige. Ik hoop dat ze het net zo goed doet als die van jou, dan ben ik in ieder geval tevreden ;)

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 19:06

JumpingRider schreef:
Leuk paard! Zeker goed voor de eerste keer BB! :D

Ik vind dat je haar netjes rijdt. Dat terugnemen in draf vind ik echt niet verkeerd hoor. Je kunt beter terug naar draf gaan en dan daarna goed aanrijden op de hindernis dan in de verkeerde galop zonder balans doorrijden, daar krijg je juist minder controle van in mijn ogen.

Daarbij vind ik het ook niet storend dat je haar weer in de galop zet voor de hindernis. Ze springen nu eenmaal een stuk makkelijker vanuit een goed tempo galop. Ik heb ook graag een paard dat naar de sprong toe trekt, maar dat is dan misschien een kwestie van smaak...

Ik ga binnenkort ook de eerste keer BB springen met mijn nieuwe 4-jarige. Ik hoop dat ze het net zo goed doet als die van jou, dan ben ik in ieder geval tevreden ;)


Wauw wat een leuke reactie!
Zondag gaan we weer BB starten, en een B proefje!