Genieten op derde editie Paard & Leven

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 18:23

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl


Ruim 200 combinaties genoten op zaterdag 27 juni van de derde editie van de Paard&Leven Dag. Op deze doe-dag met je paard konden ruiters en menners deelnemen aan verschillende clinics en workshops op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Tijdens de dressuur- en spring- en crosslessen werd er fanatiek geoefend, terwijl het er tijdens het oefenspringen en -dressuur serieus aan toe ging. “Een mooie oefening voor de Hippiade straks werd er met een glimlach gezegd.”

Tijdens deze veelzijdige dag maakten combinaties kennis met onderdelen van de paardensport die je niet zo gauw ergens tegenkomt. Trec bijvoorbeeld. In volle galop onder een paar poortjes door rijden of een hek leren openen en sluiten terwijl je op het paard zit. Vaardigheden die ook tijdens het buitenrijden van pas kunnen komen. Tijdens de enduranceles werd de conditie van je paard getest. Na afloop werd er advies gegevens om de conditie van je paard te verbeteren. Één van de populairste onderdelen is altijd de crossles, ook dit jaar weer. Natuurlijke hindernissen werden er overwonnen en uiteraard daarna nog door de waterbak. Het plezier straalde er af bij mens en dier. Ook waren de deelnemers enthousiast over de schrik training en horse agility. Deelneemster Judith Nauta: “Ik vind deze dag de perfecte dag als training voor mijn jonge paard!”

Er waren niet alleen workshops voor óp het paard, menners konden deelnemen aan dressuur en vaardigheidslessen en ze konden kennismaken met de marathon. Arnd Bronkhorst leerde de geheimen van het maken van de perfecte paardenfoto. Tijdens de longeerclinics van Lammert Haanstra en Jesse Teune kon je de fijne kneepjes van het longeren leren.

Nieuw dit jaar was het showprogramma in de Amaliahal waar deelnemers en bezoekers de hele dag konden genieten van verschillende shows en demonstraties. Ook kon er heerlijk geshopt worden in het strodorp met ruim 40 stands. Daarnaast vond de eerste editie van Ride&Run plaats waar een kleine 400 deelnemers in een team bestaande uit een ruiter en één of twee hardlopers, 5 of 10 kilometer op de Ermelose heide aflegden.

Liesbeth Bronkhorst (organisatie KNHS) was erg enthousiast over deze derde editie van de Paard&Leven Dag. “Elk jaar komen er weer nieuwe onderdelen bij. Dat maakt dit een super leuke doe-dag met je paard waar je als deelnemer, maar ook als publiek ontzettend veel kunt leren.”

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-


Fotografie91

Berichten: 2444
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:37

Ik heb mee gedaan aan het mennen Dressuur/Vaardigheid en de marathon vond het een zeer geslaagde dag en heb het super leuk gehad :D hoop dat er nog mensen foto's hebben gemaakt :D ik was met een welsh roan viel wel redelijk op een hengstje :D

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:42

Ja, ik heb je gezien met die Welsh volgens mij. En ik heb foto's gemaakt, maar ik moet ze nog uitzoeken. :)
Ik vond het een leuke dag zo met al die onderdelen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Fotografie91

Berichten: 2444
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:43

Dyonne schreef:
Ja, ik heb je gezien met die Welsh volgens mij. En ik heb foto's gemaakt, maar ik moet ze nog uitzoeken. :)


Oh leuk hoop dat je er wat leuks tussen hebt zitten :D ben benieuwd :D

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:32

Alvast een plaatje. ;)
Afbeelding

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:39

Ik heb meegedaan aan de eerste trec les en de obstakel training vam 10.45. Wat was het leuk!
Zag ook verschillende fotograven rondlopen, ik had een vos met witte benen en een bles. :))


Fotografie91

Berichten: 2444
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:43

Dyonne schreef:
Alvast een plaatje. ;)
[ [url=m/yPo5iT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh leuk dankje ik post hem op facebook hij kijkt zo lekker vrolijk erop :D

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:51

Ja was super leuk!! Heerste echt een super relaxed sfeertje. Zo fijn!!!
Ik deed met mijn zwarte puppy mee met de horse agility om 10.45 uur, echt genoten van alles. Toch stiekem wel beetje trots dat een foto van mij en haar nu gebruikt wordt op knhs site :-)

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

Sharonbo

Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:03

Gister was echt een toffe dag, het weer zat (grotendeels) mee en het sfeertje is echt relaxed.
Ik heb uiteindelijk mee gedaan met de crossless (10:10-10:40), flexchairtraining (13:00-13:25) en de TREC les (14:10-15:10). Voor de oefendressuur en de endurance heb ik me uiteindelijk toch afgemeld om het een iets te fanatieke planning bleek voor mij en mijn paard.

Mocht iemand foto's hebben gemaakt *\o/* ik heb een bruine ruin, reed met een grijs/paars dekje en zelf droeg ik een zwarte rijbroek met tijdens de cross een zwarte trui + bodyprotector en tijdens de rest een roze t shirt van nike.

Nog een speciaal bedankje naar Niek; bedankt voor het helpen tijdens het laden van mijn paard! O:)

Ohja; ennnn ik heb mijn paard laten meten & wegen bij JOHORSE. Super interessant!
Laatst bijgewerkt door Sharonbo op 28-06-15 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

M'n grote vriend; Boreas <3
Geluk zit 'm in de kleine dingen, Bo is alleen wat groot uitgevallen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:10


Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sharonbo

Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:14

Jaaaaaa dat zijn wij! Haha, dankjewel!

M'n grote vriend; Boreas <3
Geluk zit 'm in de kleine dingen, Bo is alleen wat groot uitgevallen.

Rois
Berichten: 36
Geregistreerd: 02-01-14

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:15

Ik deed mee s'ochtens (9:00) aan de obstakeltraining (nmprs wildkleur bont,een valk welsh)
Om 9:35 deed mn zusje cross training (valk welsh) 10:10 deed ik agility (wild kleur bont)10:45 deed mn zusje buitenrij training(valk welsh)
14:45 deed ik obstakeltraining (mini vos bont ) en als laats om 15:55 deed ik obstakeltraining (welsh cob vos )
Leuk als iemand nog foto's heeft ;-)

>

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:18

Wij hebben meegedaan aan de Ride and Run en daarna nog even gespeeld in de waterbak. Daar stond ook wel iemand foto's te maken. Ik heb een fries met blauwe vliegendeken.

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:47

Ik heb ook mee gedaan en heb een leuke en leerzame dag gehad!
Heb meegedaan aan oefendressuur en dressuur les, maar was aan einde van de middag en heb weinig fotografen gezien.

Ook nog een grote emmer paardenschepsnoep mee genomen van Peerke, ben benieuwd of ze in de smaak vallen bij mijn paard :+

Er waren zoveel mensen, maar ook een leuke gezellige sfeer. Volgend jaar hoop ik weer van de partij te zijn!

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:13

Iemand foto's van mijn valkmerrie met bruin tuig/dekje (en ik met Portugese chaps, spijkerachtige rijbroek, blauw t-shirt en bruine bodyprotector bij NH-dressuur 13.00, cross 14.10 en springles om 15.20 uur?

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:24

Het was een onwijs leuke dag! Heel leerzaam ook weer! Ik heb mijn paard ook laten wegen en meten, want haar stokmaat staat niet in het paspoort dus het was altijd een beetje gokken! Super interessant en we zaten helemaal niet ver van het gewicht en de stokmaat af met gokken.

Dyonne ik heb eventjes tussen je foto's gekeken, helaas zie ik mezelf niet jammer!

Ik deed om 11.20 agility, 13.00 cross, 14.10 Trec en om 15.55 obstakeltraining! Dus mocht iemand foto's gemaakt hebben bij een van deze dingen :D (graag via pb ) Wil heel graag nabestellen als er iets mooies bijzit! :D

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:35

Ben wel benieuwd naar welke fotografen er allemaal waren! Bij mijn crosstraining stonden er best veel foto's te maken! Haha en tussendoor veel fotografen gezien bij vanalles, misschien een idee om een topic te maken waar de deelnemers hun tijden neer kunnen zetten en fotografen aan kunnen geven of ze er waren en eaar ze foto's van hebben? Het is altijd zo jammer na zo'n evenement dat je zo moeilijk foto's terug kan vinden want ik bestel altijd graag foto's na haha!

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:14

Super leuke georganiseerde dag! Om 09.00 gesprongen bij Ronald Koopman, vervolgens als nr. 133 de Rde & Run te gaan doen samen met mijn vriend! Eind van de dag 15.50 meegedaan aan de crossles! Geslaagde leerzame dag gehad! :D

Insta: Equinesports.nl
ECT - Training - Voeding - Instructie - Clinics
https://equine-sports.webnode.nl/
06-82587156

desireeee_x

Berichten: 507
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:29


Starwin: Dressuur ; B+10 Springen ; B+8 :D
Bonny : B+10

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:39

Dat vind ik ook altijd zo jammer XxJustinexX! Van mij mogen de fotograven allemaal visitekaartjes uitdelen! :')
Ik vind nabestellen van foto's ook altijd leuk, maar kan maar zelden wat terug vinden.

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:29

Op www.arnd.nl staan ook wat foto's! Waar onder de Fries in de waterbak ;-)

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:38

Sta er helaas nergens tussen :( Maar er staan wel echt gave plaatjes tussen zeg!

xChiva

Berichten: 925
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:55

Weet iemand wanneer de foto's van KNHS zelf online komen en waar?

:)

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Genieten op derde editie Paard & Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:57

volgens mij zijn die foto's van arnd die van de KNHS :P In ieder geval, dat zeiden ze wel van de week op hun facebook dat mensen vroegen wanneer er foto's kwamen.

xChiva

Berichten: 925
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:38

Duality schreef:
volgens mij zijn die foto's van arnd die van de KNHS :P In ieder geval, dat zeiden ze wel van de week op hun facebook dat mensen vroegen wanneer er foto's kwamen.


Maar er was nog een fotografe die zei dat ze voor KNHS nog foto's van de verzorging bij de trailer moest maken, en vroeg of ze dat bij ons mocht doen, dus zij hebben zelf ook nog foto's

:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Briiet, Googlebot, maessie, nummie, Toushie, Vagabondo en 28 bezoekers