Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 19:49

Hallo,

Mijn moeder en ik missen, na het overlijden van onze hond, een huisdier heel erg. Mijn moeder heeft altijd honden en katten gehad, mijn vader kreeg de katten van mijn moeder erbij. Daarna de hond. Een hond is geen optie op dit moment, maar een kat zou wel in ons huishouden passen.

Maar nu het probleem.... mijn vader. Hij houdt niet van katten omdat het slopers zijn. Nou ja, de kat van m'n moeder was een sloper. Maar niet iedere kat is een sloper, de katten in onze familie (van ooms/tantes) slopen nauwelijks.

Een kat kopen en hem stiekem meenemen is geen optie. Iedere dag zeuren werkt ook niet.
Eerst was het direct 'nee', nu is het wat minder negatief maar nog lang geen 'ja'.

Kittenfoto's van Facebook van een bekende hebben we al geprobeerd, daar wordt hij niet warm of koud van. Van kattenfilmpjes ook niet geloof ik...

Dus wie heeft er tips om mijn koppige vader over te halen? Trucs?
Ik heb mijn moeder achter me, nu mijn vader nog :D

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:52

neem hem mee naar een asiel?

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:54

Beloftes over de kattenbak verschonen (en heel veel andere klusjes die met de kat te maken hebben) werken goed :)

Iets paardgerelateerd.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:56

Niet overhalen maar gewoon respect hebben voor de mening van je vader. Een dier moet gewenst zijn door alle gezinsleden. Je bent 17 zie ik in je profiel. Over een paar jaar ga je waarschijnlijk studeren en wellicht uit huis. Wie gaat er dan voor je kat zorgen?

Het enige wat je kunt doen is vragen aan je moeder of zij het er nog eens over wil hebben met je vader. En op een gegeven moment ook gewoon stoppen met zeuren. Ik mocht ook nooit een huisdier van mijn moeder. Geen kat, geen hond, geen paard, niks. Daar kun je over zeuren maar je kunt ook gewoon accepteren dat je niet altijd krijgt wat je wilt hebben.


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 19:59

YellowGray schreef:
Niet overhalen maar gewoon respect hebben voor de mening van je vader. Een dier moet gewenst zijn door alle gezinsleden. Je bent 17 zie ik in je profiel. Over een paar jaar ga je waarschijnlijk studeren en wellicht uit huis. Wie gaat er dan voor je kat zorgen?

Het enige wat je kunt doen is vragen aan je moeder of zij het er nog eens over wil hebben met je vader. En op een gegeven moment ook gewoon stoppen met zeuren. Ik mocht ook nooit een huisdier van mijn moeder. Geen kat, geen hond, geen paard, niks. Daar kun je over zeuren maar je kunt ook gewoon accepteren dat je niet altijd krijgt wat je wilt hebben.


Zeuren doe ik juist niet, dat werkt alleen maar averechts :n
Ik ben niet de enige die het dier wil, mijn moeder wil het ook. Als ik uit huis ga, is dat dus geen enkel probleem. Ik laat mijn moeder het er ook altijd met hem over hebben, want bij mij ziet hij het meteen als zeuren.

Mijn vader vind een huisdier niet nodig, maar als ze er eenmaal zijn vindt hij het wel leuk.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:01

Mijn moeder heeft zo haar eigen manier om mijn vader over te halen voor dingen. Just sayin' :')

Misschien is een oudere rustige kat een optie? Het asiel weet dan vast wel iets geschiktst voor jullie.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57919
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:04

Wat zijn zijn bezwaren?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:08

Ken je niet iemand van wie je een kat een weekje mag lenen?
Misschien dat je vader dan ziet hoe leuk ze zijn?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:11

Ik zou niet voor een kitten gaan. Die willen inderdaad nogal vaak dingen gaan slopen. Kijk of je een wat óudere kat (1 of 2 jaar) kan adopteren uit het asiel waarvan zeker is dat die nog niet eerder dingen heeft gesloopt. Mocht de kitten het namelijk wel doen zal dit een negatief effect kunnen hebben.

Ik heb nu een kitten van een half jaar en die heeft al een hoop kabels en koptelefoons doorgebeten :+

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:14

Je mag samen met je vader mijn interieur wel eens komen bewonderen, heb al 3 jaar een kat en hij heeft nog nooit wat gesloopt, geen krabsporen achtergelaten, geen vlekken gemaakt... Niks :) Natuurlijk een haartje her en der, maar verder is het hier op en top netjes. Ik zou meer van dat soort voorbeelden verzamelen, als puur het slopen een probleem is.

RAWR!! That means 'I love you' in dinosaur.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 20:24

Ayasha schreef:
Wat zijn zijn bezwaren?

Het enige bezwaar is dat het slopers zijn, terwijl niet iedere kat dat is...
Vakantie bijvoorbeeld is niet lastig, verschillende buren zijn best bereid om iedere dag even een bakje voer neer te zetten, ze passen ook wel eens op onze andere huisdieren.

We willen ook geen kitten, maar een volwassen asielkat, als er al eentje komt.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:26

tja zo was dat hier ook haha.
nu hadden wij al 3 katten en 2 honden,
maar heb toen een kitten gewoon meegenomen en gezegd dat ik hem had gevonden bij de vijver veder op :') was helemaal niet zo haha.
maar goed ik weet dat ik dat hier kan flikken thuis.

Nona && dora mn lievies

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:28

Vind jouw vader een dappere man, dat hij het opneemt tegen twee vrouwen!
Die kan echt wel een kat aan.

Zeg hem dat maar :))

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 20:31

Ik maakte net een opmerking over een kat, toen kreeg ik genegeerd. Duidelijk, moet een beter moment kiezen :+

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:26

Anders een oudere kat uit het asiel nemen, die zijn rustiger dan die jonge wildebrassen.
Als ik eerlijk ben, mijn ouders zouden nu ook geen kat meer willen als deze wat we nu hebben overlijdt. Ze is nu 19 (wordt binnenkort 20). Heel lief dier, maar aangezien ze zo oud worden...

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:34

ik denk dat je dit aan je moeder en vader moet overlaten om samen uit te komen..

om heel eerlijk te zijn ben je eigenlijk zelf geen partij meer in het wel of niet in huis halen van huisdieren die langer zullen leven dan een paar jaar.. je kunt hooguit aangeven dat je de warmte mist van een huisdier, maar het verder aan hen overlaten..

je geeft immers zelf aan.. het is ook een gemis van je moeder.. een eventueel huisdier zal dus niet zonder slag of stoot meegaan als je het huis gaat verlaten, iets dat reëel gezien toch binnen enkele jaren zal zijn.. Een kat wordt gemiddeld 15 ongeveer, ik neem aan dat je op je 33e niet meer thuis zult wonen.. Het zullen dus je ouders zijn die moeten beslissen over het wel of niet in huis halen van dieren..

Je vader proberen 'over te halen', is meer iets dat probeert tot halverwege je tienerjaren, omdat het dan nog lang genoeg zal duren voor je het huis uitgaat.. er is dan sprake van een gemiddeld tot oud dier wanneer je gaat.. Nu probeer je je vader eigenlijk over te halen voor iets dat hij liever niet heeft om hem daarna 'achter' te laten met een nog jong dier. Of je neemt het jonge dier mee en laat je moeder met hernieuwd verdriet zitten..

ik denk dat je in deze 'volwassen' moet zijn. Je moeder steunen in haar keuze, maar dan ook echt waarom het voor je moeder fijn is, niet vanuit je eigen optiek proberen te benaderen, want zoals ik begon, om heel eerlijk te zijn, ben je geen partij meer die daarover hoort mee te beslissen.. het is immers een huisdier voor je ouders, ook al mag je er nog even van meegenieten.

de enige manier waarop je nog een 'medebeslisser' zou kunnen zijn, is als jullie graag een oud besje nog een paar laatste mooie jaren wilt bezorgen.. dus een bejaard katje uit het asiel willen hebben.. maar als je vader nu het argument 'sloper' gebruikt.. dan heeft hij al helemaal een stapel argumenten na het hebben van een bejaarde katten met hun mankementjes en eigenaardigheden :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:39

Dit klinkt als de situatie bij ons thuis driekwartjaar terug :').
Mijn vader hield niet van katten, maar we hebben er nu toch een!

Mijn zusje en ik hebben gewoon heel veel informatie over de kat opgezocht en we wisten al precies welke we van het asiel wouden halen.
Daarna hebben we het gewoon voorgelegd aan mijn vader, al zijn twijfels opgelost (wie zorgt er voor de kat op vakantie, wie betaald, etc) en is hij toch overstag gegaan :D.

Wat wel hielp is dat zijn vriendin ook gek is op katten.

:D

Roosch

Berichten: 36636
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:44

Zou dit ook werken bij papa's?
Afbeelding

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 21:54

Ik ga in ieder geval niet doorzeuren, dat heeft geen zin... misschien in de toekomst. Het is denk ik niet eens zozeer dat mijn vader tegen katten is, hij vindt het gewoon wel makkelijk zo. Hij heeft ook geen behoefte aan huisdieren, ik wel en mijn moeder ook.

Ik heb nu een koppel konijnen en gerbils, maar ik (en mijn moeder) mis wat warms in huis. Iets wat knuffelt en echt aanwezig is.

Ik geef het even de tijd en laat ook het grootste deel aan mijn moeder over, maar misschien zijn er manieren om hem te overtuigen, of zijn ideëen over katten te laten veranderen.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:01

enige dat kan werken denk ik, is dat hij overstag gaat door de schattigheid..

grijnss gewoon hier aanbieden dat je wel op iemands kat wilt passen in de vakantie en hopen dat 2-3 weken oppassen op een kat in jouw huis voldoende is om paps kattenliefhebber te maken.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:29

lieveli schreef:
Mijn moeder heeft zo haar eigen manier om mijn vader over te halen voor dingen. Just sayin' :')

Misschien is een oudere rustige kat een optie? Het asiel weet dan vast wel iets geschiktst voor jullie.



_O- Dat zei de vriendin van een oude huisbaas ook toen ik aan haar vroeg of mijn kat mee mocht :roll:
(En het heeft gewerkt).

Zeg gewoon tegen paps dat je iets leuks koopt voor mama's poes om mee te spelen, misschien kan hij de ironie waarderen en wordt het onderwerp bespreekbaar *D.


*Het onderwerp huisdier natuurlijk he ^^.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 22:23

Kleine update: de keiharde nee is een 'ik ga erover nadenken' geworden, m'n moeder heeft met hem gepraat, ze wil het net zo graag als ik. Mijn vader mist alleen niet een huisdier zoals wij, omdat hij bijna nooit helemaal alleen thuis is. Ik heb een sprankje hoop... :D

Mijn vader is geen dierenmens... prima als ze er zijn, maar net zo goed als ze er niet zijn.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Een kat... hoe krijg ik mijn vader zo ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:06

Vraag anders bij het asiel een 'sloopgarantie' bij de kat die je in huis neemt, dus als de kat onverhoopt toch dingen gaat slopen dat hij dan terug kan. Al zal het bij oudere katten wel meevallen dat slopen, of je moet overal kleine prulletjes hebben staan in huis, dan kun je er op wachten dat er wat gesloopt/omgegooid gaat worden :)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:08

Wauw, het is net of ik m'n eigen verhaal lees.

Ik wilde ook super graag een kitten. Ik heb dan ook twee cavia's die ik super goed verzorg, maar ik wilde ook graag een kitten.

Het ging super lastig en heb denk 5 maanden gezeurd. Mijn moeder leek het ook super leuk alleen mijn vader wilde het absoluut niet. Ik heb honderden foto's van kittens maandenlang naar m'n moeder gestuurd tot ze gek van me werd en met m'n vader ging praten. En toen kwam ik savonds naar ze toe en toen zei m'n vader; je mag een kitten. Maar een voorwaarde was dat ik een maand wachtte tot de kerstvakantie zodat ik er goed op kon letten enzovoorts.

En nu is Sammie bij ons sinds de kerstvakantie en m'n vader vind Sammie super lief (ook al zegt die soms van niet haha). Hij had zelfs de tuin katproof gemaakt voor ons :')

En wij hebben aan Sammie echt een lief beestje. Heeft nog nooit iets gesloopt. Kwestie ook van opvoeding en consequent zijn.

Succes! Ben benieuwd :))

C'est la vie ♥

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 14:47

En het is gelukt :D

Over een maand of 2-3 komt er een kat! Eerst krijgen we een nieuwe vloer en gaan we nog op vakantie. Omdat je zo'n beest toch de rust moet kunnen bieden, wachten we tot dat allemaal voorbij is.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annamk, Evelyne79, karelien, karlli, smiley, Touchem, Wistaire, Zomer en 136 bezoekers