Drie jonge kauwtjes op bezoek

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 15:21

Ik ben diegene die andere mensen altijd waarschuwt jonge vogels te laten zitten want de ouders zitten in de buurt en die verzorgen de jonge vogels etc etc. Maar wat als ze naar jou toe komen?

Ik zat gisteravond dus rustig buiten koffie te drinken toen ik ineens bezoek kreeg van drie jonge kauwen die overduidelijk honger hadden. Ik stak mijn vinger uit en meteen aten ze letterlijk mijn vinger op. Ik zat even in dubio of ik ze moest voeren of niet.

Ze waren echter zo tam dat ik er een kon pakken en kon voelen of ze mager waren. En dat waren ze. Dus heb ik wat eten gepakt. Ik had wat vogelvoer waar ze niet van gediend waren. Dus bij de buren kattenvoer gehaald en dat heb ik ze gegeven. Ze waren uitgehongerd.

Na het eten gingen ze bij de wei zitten en ik dacht dat ze het misschien verder zonder mij zouden redden. Dat hoopte ik eigenlijk. Maar na een uur waren ze terug. Weer eten gezeten en toen zijn ze in de buurt gebleven.

Vanochtend was ik benieuwd of ze er nog waren. En dat waren ze. Als hongerige leeuwen vielen ze me aan. Ik had intussen mijn huiswerk gedaan en geleerd dat jonge kauwen niet gevoerd worden door hun ouders. Deze waren trouwens ook niet in de buurt. Dus weer gevoerd en toen heb ik de dierenambulance gebeld.

Ik vind ze namelijk hartstikke leuk en wil ze het liefst in mijn binnenzak bewaren. Maar dat is natuurlijk niet het beste voor deze diertjes. De dierenambulance vond het ook een apart verhaal. Ik vroeg of ze adressen hadden van een vogelopvang in de buurt. Dat hadden ze wel maar daar mochten alleen zij vogels naar toe brengen. Ik vroeg of ik ze naar hun kon brengen of dat zij de vogels konden ophalen want dat leek mij het beste. Ik bedoel...Als ik ze kan pakken.

Maar ze hadden nu niet echt tijd. Daarbij, als ze ze nu zouden halen dan zouden ze in een kooi komen tot dinsdag want dan hadden ze pas mensen genoeg om de vogels naar de opvang te brengen. Dus of het eventueel mogelijk was dat ik ze bleef verzorgen tot dinsdagochtend....eigenlijk dinsdagmiddag.

Tja. Dat wil ik wel. Ze vliegen hier gewoon los. Ik voer ze en dan gaan ze in de wei spelen. De kat van de buren heeft geen interesse en daar zijn ze ook bang van. Ze zijn denk ik niet helemaal tam. Dus ze kunnen best voor zichzelf zorgen. Ze kunnen alleen nog niet zelf voor eten zorgen.

Ik ga ze dus voorlopig verzorgen tot dinsdag. Misschien kunnen ze tegen die tijd zelf eten vinden en worden ze vanzelf minder tam en komen ze steeds minder op bezoek. Nu moet ik nog echt eten in de keel 'duwen'. Heb inmiddels meelwormpjes gekocht en hoop dat ze die steeds zelfstandiger gaan eten. Eentje begint ze al wat op te pikken maar weet dan nog niet goed wat hij(of zij) er mee moet doen.

De drinkbak van de hond hebben ze al gevonden. Dus dat zit ook wel goed.

Ze maken er wel een rommel van trouwens. Ze schijten de hele boel onder. Maar goed...


Afbeelding
honger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uitbuiken na het eten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:35

als ze gewoon zelf rondvliegen.. leuk toch :D..
dan worden ze volgens mij ook niet meer echt bijgevoerd door de ouders en moeten ze zelf leren jagen..
vanzelfsprekend worden ze dan een beetje mager..

als het bij jou veilig is, dan krijg je ze op deze manier waarschijnlijk half tam.. ze blijven buiten lekker vrij, maar zien je als safe heaven om een hapje bij te scoren (tot ze handiger zijn met jagen en op een gegeven moment stoppen met jagen.. of aardsluie varkens worden die gewoon dagelijks komen bedelen lol).

ik zou ze ook eerlijk gezegd niet meegeven aan de vogelopvang, ze zijn immers al 'zelfstandig'.. dat ze wat mager zijn omdat ze nog niet zo handig zijn is tot daaraan toe..

maar ze vliegen inmiddels.. enige dat de vogelopvang doet is ze in een volliere stoppen en bijvoeren.. dan zou ik toch verkiezen om ze lekker te laten vliegen en het gaandeweg te leren jagen.. En als je het leuk vind dat ze op bezoek komen vooral een extra hapje toestoppen..

stadium wat je nu hebt, is eigenlijk net zoiets als eendjes voeren in het park.. ja de eendjes worden minder schuw en soms zelfs brutaal.. maar het kan niet zoveel kwaad.

kunnen ze nog niet vliegen.. dan altijd laten zitten of als ze echt niet verzorgd worden vogelopvang bellen.. maar dat stadium ben je al voorbij en die periode hebben ze al overleefd.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:41

Ik zou ze gewoon bij je houden :D Heerlijk toch, die kauwtjes die je zo handtam kan maken :j
Hier leven hele kolonies...samen met de kraaien en soms komen er ook wel een paar jongen een tijdje bedelen om eten. Na een tijdje moeten ze dan hun eigen boontjes doppen en worden ze af en toe wel echte brutaaltjes }> Maar ook dat stadium gaat voorbij... :P

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:44

Als het gewoon vrije vogels zijn heb ik er ook geen moeite mee.
Kraaiachtige waaronder kauwtjes vallen zijn mega nieuwsgierig en zo te zien zijn ze mogelijk al bekend met mensenhanden.

Goede mensenhanden die er niet voor gekozen hebben de vogeltjes als "huisdieren" hun vrijheid af te pakken.

Bij mij thuis komen Vlaamse gaaien en bonte spechten tot 50 cm van mijn raam verwijderd zich heerlijk te goed doen aan het speciale voer dat ik daarvoor heb hangen.
En vaak nemen ze hele gezinnen mee.
Niet bang voor de katten die met hun neus aan het glas geplakt zitten, niet bang voor lawaai en beweging in het huis.
Soms zitten ze zelfs vol verbazing naar binnen te gluren .......minuten lang.

Geniet hiervan en zo te zien geef je ze goed voer waardoor ze sterk en gezond blijven.
Zolang ze vogels onder de vogels kunnen zijn mag je wat mij betreft gewoon trots zijn op jou bezoekers.
Leuke en zeer herkenbare foto's!!!

Niet zeuren maar lééf!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 16:03

Dat dacht ik dus ook. De dierenambulance wilde ze nu wel komen halen maar dan zouden ze in een kooi komen te zitten. En dat zag ik niet zitten. Ik was gewoon aan het twijfelen. Maar ze zitten bij mij dus niet in een kooi. Ze zijn gewoon vrij en blij....en blijven dat ook.

Ik had ook de vogelopvang in Zundert gebeld. Die zouden ze kunnen opvangen en na een tijdje los laten met een hele groep van dezelfde leeftijd. Maar hier in de buurt zitten heel veel kauwen dus ik denk dat ze genoeg aansluiting vinden.

Ze zijn eigenlijk heel grappig. Ze sjouwen alles op tafel rond. Thee lepeltjes zijn niet veilig, glazen worden omgegooit en eigenlijk alles wordt verplaatst. Maar als ze eten hebben gehad dan vliegen ze weg om ergens uit te buiken.

Eentje zit graag bij me. Maar ze blijven alle drie redelijk bij elkaar en vliegen ook heerlijk vrij in het rond. En dat wil ik ze echt niet afpakken.

Wil ze alleen in leven houden.

Enne, eentje begint zelf de meelwormen op te pakken. En heeft er zelfs al eentje weten op te eten. Dus ze worden vast snel zelfstandig. Ik breek ze nu in twee zodat ze kleinere stukjes hebben. Tja moet ze wel een beetje gaan opvoeden, niet dan?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:13

Laat ze waar ze zijn. En voer ze indien nodig. Wij hebben ooit ook eens een jonge ekster die ook nog onzelfstandig was meegegeven aan de dierenambulance. Toen ik later belde om te vragen hoe het met hem was, zeiden ze dat hij al was afgemaakt, want dat doen ze bij alle vogels waar er te veel van zijn en zeker bij alle kraaiachtigen. Nu is misschien niet elke dierenambulance hetzelfde, maar ik zou het er niet op wagen.

Enorm leuk zo, die kauwtjes. Een bijzonder avontuur... en het is maar tijdelijk.

Gewoon kattenvoer uit blik gaat ook prima, overigens.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 16:20

Kattenvoer uit blik heb ik en zijn ze dol op. Maar ik dacht dat ze met meelwormen goed konden oefenen met het eten van insecten. En misschien is dat wel een goede zet want daar snappen ze nog helemaal niets van. Ja, als ik ze doormidden breek en ze in hun bek stop. Maar komt vast goed... Nu spelen ze er vooral mee....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:22

Volgens mij zijn ze al mensenhanden gewend. Niet oplaten halen door de vogelopvange of DB! Lekker zelf van ze genieten als je het geen probleem vind dat je nu 3 kauwtjes in je familie hebt :D Je komt niet meer van ze af.

    S p o t.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 16:28

Ik vind het heerlijk! En de buren ook. Hihi. Ik heb al veel dieren opgevangen. Maar dat ze naar mij toe kwamen heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:31

Kattenvoer uit blik bevat te weinig voedingsstoffen.
Overigens, als je ze tam maakt, besluit dan wel goed of je ze wil houden. Wat overigens niet mag, maar als ze los vliegen maakt dat natuurlijk niet uit.
Wij bij de vogelopvang krijgen nu zoveel kauwen binnen die tam zijn gemaakt, mensen wilden ze niet meer en nu zitten wij met tamme beesten die niet uitgezet kunnen worden omdat ze amper verwilderen en steeds teruggebracht worden omdat ze mensen opzoeken. Daar zou ik ook voor uitkijken, als je ze houdt, dat ze geen overlast veroorzaken bij andere mensen. Die dumpen ze dan alsnog bij een vogelopvang. Wie weet zijn het wel "kauwen van een ander" want dit is geen normaal gedrag voor een wilde kauw.
Het is best sneu, het zijn wilde vogels en die horen wild te blijven.. Vind ik. Mag ik vragen welke regio je zit? Wie weet kan ik wat betekenen qua opvang in de buurt want wat de dierenambu zegt mag eigenlijk niet.

Overigens worden ze niet afgemaakt. Gezonde dieren mogen niet afgemaakt worden. Althans, niet in de vogelopvang. Wat de dierenambu doet weet ik niet, ben het ook met veel dingen niet eens wat zij doen. Maar wij krijgen zat kraaiachtigen binnen en andere opvangen met ons. Die kauwtjes-opgevoed-door-mensen-oh-het-is-toch-niet-zo-leuk die we binnen krijgen, dat is wel lastig ja.

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:36

Het zijn alleseters dus leef je uit.
Zou alleen vette happen vermijden ( dat lusten ze graag.....zijn net mensen )

Heb ook ooit twee kauwtjes gehad ( niet tegelijk ) en een ekster.
Een kauwtje leefde zich helemaal uit op mijn sigaretten......en knikkers......
Hij was al járen weg en nóg vond ik zorgvuldig verstopte knikkers in alle mogelijke gaten en kiertjes terug.
Was zijn geheime schatkist denk ik *D

Niet zeuren maar lééf!!

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:39

Eoweyn_x schreef:
Kattenvoer uit blik bevat te weinig voedingsstoffen.
Overigens, als je ze tam maakt, besluit dan wel goed of je ze wil houden. Wat overigens niet mag, maar als ze los vliegen maakt dat natuurlijk niet uit.
Wij bij de vogelopvang krijgen nu zoveel kauwen binnen die tam zijn gemaakt, mensen wilden ze niet meer en nu zitten wij met tamme beesten die niet uitgezet kunnen worden omdat ze amper verwilderen en steeds teruggebracht worden omdat ze mensen opzoeken. Daar zou ik ook voor uitkijken, als je ze houdt, dat ze geen overlast veroorzaken bij andere mensen. Die dumpen ze dan alsnog bij een vogelopvang. Wie weet zijn het wel "kauwen van een ander" want dit is geen normaal gedrag voor een wilde kauw.
Het is best sneu, het zijn wilde vogels en die horen wild te blijven.. Vind ik. Mag ik vragen welke regio je zit? Wie weet kan ik wat betekenen qua opvang in de buurt want wat de dierenambu zegt mag eigenlijk niet.

Overigens worden ze niet afgemaakt. Gezonde dieren mogen niet afgemaakt worden. Althans, niet in de vogelopvang. Wat de dierenambu doet weet ik niet, ben het ook met veel dingen niet eens wat zij doen. Maar wij krijgen zat kraaiachtigen binnen en andere opvangen met ons. Die kauwtjes-opgevoed-door-mensen-oh-het-is-toch-niet-zo-leuk die we binnen krijgen, dat is wel lastig ja.



Denk dat de natuur deze vogels vroeg of laat roept.
Nu zijn ze nog jong en ondernemend, maar ik denk dat ze zich gauw genoeg mengen met groep buiten.
TS zal dan merken dat ze steeds minder komen en uiteindelijk mogelijk helemaal weg blijven.
En uit haar topic begrijp ik dat het niet de bedoeling is om de vogels afhankelijk van haar te maken.

Ik snap jou beredenering maar denk niet dat het van toepassing is op dit topic.

Niet zeuren maar lééf!!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 16:40

Ik woon in Rosmalen. En was niet van plan ze tam te maken. Ik geef ze voer en ben nu speciaal binnen gaan zitten omdat ze anders bij me blijven zitten en ik het beter vind dat ze zelf op pad gaan.

Lijkt me beter dat ze zelf op zoek gaan naar eten. Ik wil ze dus ook niet steeds eten geven zodat ze toch honger krijgen en zelf op zoek gaan. Maar wil ze wel wat voeren omdat het lijkt alsof ze zelf nog geen eten kunnen vangen aangezien ze nog eten in de keel geduwd willen krijgen. ( weet niet hoe ik het anders moet schrijven)

Daarom ook wat rondgebeld voor wat advies. Maar eigenlijk niet echt goed antwoord gekregen.

Ik woon in een buitengebied met veel andere kauwen. (En kraaien en daar zijn ze bang voor) dus ik hoop dat ze daar aansluiting vinden.

Dus als je nog wat advies hebt Eoweyn...graag...

Raafsmits. Alleseters zeg je. Maar lijkt me niet gezond ze zomaar alles voor te zetten....

Ik hoor ze nu buiten schreeuwen. Ze hebben dus weer honger....moeilijk...moeilijk.....

Mijn moederhart wil naar buiten ze gaan voeren......

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:46

Oh...wat schattig!Je kunt ze gewoon voeren,als ze zelfstandig genoeg zijn peren ze hem wel.
Ik heb ooit een ekster opgevoed....nou ja ,opgevoed.Hij deed zijn bewakingswerk beter dan een pittbul :7

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:53

Wat wil je precies weten?

Bij ons, als ze op die leeftijd zijn als nu bij jou, krijgen ze een mix van geweekte hondenbrokken, vlees (nat kattenvoer/hondenvoer uit blik, gedoneerde "hondenworsten" uit de diepvries), havermout, krenten, universeel voer, meelwormen, soms ook 5 eieren erdoor. Een door elkaar gehusseld zooitje dus. We houden in de gaten of ze eten, dat kunnen ze vaak wel maar vragen is natuurlijk erg makkelijk.

Ik zou gewoon een bakje van zo'n soortgelijke mix buiten zetten, dat snappen ze wellicht zelf wel.

Verder inderdaad niet teveel aandacht geven, dan is de kans groot dat ze zich bij een groepje aansluiten inderdaad.
Ik weet in Rosmalen niet precies een opvang helaas, geloof dat er een in Den Bosch zat maar andere is de dichtsbijzijnde in Zundert. Al kunnen die niet veel meer doen dan wat jij nu doet of zou willen doen :)

Ik ben wel blij/opgelucht om te horen dat je ze niet tam wil maken. Het is ongelooflijk moeilijk om die dieren terug de natuur in te krijgen. Ze vergeten dat ze kauw zijn, zoeken mensen op, etc. Uitzetten gaat moeilijk maar verwilderen ook, want je moet toch eten in hun hok plaatsen. We hebben er nu een die direct op je gaat zitten, hoe snel je ook wil zijn. Is al 3 keer uitgezet, kwam vanzelf terug, en toen we hem verder weg uit hebben gezet werd ie teruggebracht. Het makkelijkste zou inderdaad zijn om ze dan in te laten slapen maar dat doen we niet. De dierenambu misschien wel en ik geloof dat veel mensen denken dat zij bij de opvangen horen maar dat is echt niet zo, ze brengen de dieren en that's it. Áls ze ze al brengen...

Als je meer wil weten oid moet je het maar zeggen. Ik denk dat voor nu eten geven (in een bakje of gewoon wat los op de grond) genoeg is. Afbouwen als ze het straks beter zelf kunnen en zelf gaan zoeken. Ik vrees alleen, als ik het gedrag zo hoor, dat ze al tammer zijn gemaakt en dat ze nu bij jou komen schooien.
Het is namelijk geen gedrag voor een jonge kauw uit de natuur, zelfs niet voor een jonge kauw die opgroeit in de vogelopvang. Wij hebben namelijk zo min mogelijk contact met de dieren omdat ze dan de meeste kans maken buiten. Succes!

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:56

Het hoeft natuurlijk niet precies die mix te zijn, wees creatief, er kan vanalles door, als het maar gevarieerd is :P

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:57

Een patatje met zou ik ze niet voorzetten ( al zullen za dat ook erg lekker vinden )
Maar vlees, insecten en groente en fruit zullen ze bést lusten een stukje brood en kaas zeer zeker ook.

En maak je geen zorgen, deze jongelingen vliegen écht wel mee straks met de groep.
Hoe minder aandacht je ze geeft hoe sneller.

Niet zeuren maar lééf!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:15

Hevonen schreef:
Laat ze waar ze zijn. En voer ze indien nodig. Wij hebben ooit ook eens een jonge ekster die ook nog onzelfstandig was meegegeven aan de dierenambulance. Toen ik later belde om te vragen hoe het met hem was, zeiden ze dat hij al was afgemaakt, want dat doen ze bij alle vogels waar er te veel van zijn en zeker bij alle kraaiachtigen. Nu is misschien niet elke dierenambulance hetzelfde, maar ik zou het er niet op wagen.

Enorm leuk zo, die kauwtjes. Een bijzonder avontuur... en het is maar tijdelijk.

Gewoon kattenvoer uit blik gaat ook prima, overigens.

Dat mag niet eens, hoe gek ook, eksters zijn beschermt

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:17

Gezonde dieren mogen allemaal niet afgemaakt worden.

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:27

Eoweyn_x schreef:
Gezonde dieren mogen allemaal niet afgemaakt worden.


Nee dat klopt, maar ja, te hard rijden mag ook niet... ;)
Ik zou er niet teveel op rekenen dat èlke opvang/dierenasielmedewerker zich altijd voor de volle 100% aan de regels houdt...

Ik zou me toch wel een paar keer flink bedenken voor ik zulke vogeltjes door een opvang laat ophalen... het risico van nek omdraaien zit er toch wel in, als je de verkeerde personen treft.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:34

Opvangen halen niets op, dierenambulances doen dat. En als je even terugleest zie je dat die vrijwel volledig losstaan van opvangen.
Ik spreek uiteraard niet voor iedere opvangmedewerker maar andersom is het ook niet zo dat iedere opvangmedewerker dat wel doet :)

Ga eens bij een opvang kijken zou ik zeggen. Er zijn er weinig die zo omgaan met dieren zoals jij zegt. Goede opvangen doen dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:41

Wat vreemd dat de Dierenambulance alleen vogels mag brengen.. Hier mag iedereen ze brengen en dat is toch wel een grote en proffesionele opvang.. Ook slecht dat ze ze dinsdag pas kunnen brengen, hoe doen ze dat dan met gewonde (roof)vogels vraag ik me dan af..


Ontopic, ze zien er wel heel schattig uit en met de manier waarop ze bij jou blijven heb ik geen moeite, mooi dat je ze wil verzorgen en ze ook vrij laat zodat ze kunnen gaan als ze dat willen. Top.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:44

Veel dierenambulances sparen op en brengen op een vaste dag. Of als alles vol is. Waar wij niet blij mee zijn... Soms hebben ze een zwaan of een ander dier wat ze niet aankunnen of geen plek voor hebben en dan komen ze eerder. Een enkeling rijdt voor ieder dier wat ze binnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:50

Eoweyn_x schreef:
Veel dierenambulances sparen op en brengen op een vaste dag. Of als alles vol is. Waar wij niet blij mee zijn... Soms hebben ze een zwaan of een ander dier wat ze niet aankunnen of geen plek voor hebben en dan komen ze eerder. Een enkeling rijdt voor ieder dier wat ze binnen krijgen.


Ik heb eerder wel meegemaakt dat er 1 vogelrit per dag gereden werd, die werden dan in de middag opgehaald en meteen naar de opvang gebracht, dit was vooral voor kleine vogeltjes, roofvogels en zwanen enz werden wel opgehaald omdat je die niet even in een doosje 'bewaard' en ze mensen kunnen verwonden..
Gelukkig worden ze nu gewoon meteen opgehaald als er geen andere ritten voor die tijd zijn en dan worden ze ook meteen naar de opvang gebracht.
Wachten tot dinsdag vind ik echt onbegrijpelijk..

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Drie jonge kauwtjes op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:06

wat je kunt doen is de meelwormen gewoon voorzichtig door het kattenvoer halen, waarschijnlijk is dat levende ding minder 'problematisch' als het gesugarcoated rondkruipt ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers