Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-15 11:56

http://www.rtl.nl


Bijna wekelijks duiken er gruwelijke beelden op van mishandeling van paarden, met name in het oosten van het land. De dader of daders zijn maar niet te pakken.

Pony Pinokkio is 30 jaar oud als ze mishandeld wordt. "Ik schrok me rot, haar onderkant is echt doorboord met een scherp onderwerp", zegt haar baasje Petra Walet.

Ze merkt direct dat er iets met haar pony aan de hand is. "Ik tilde de staart op. In eerste instantie was het ontzettend bebloed aan de onderkant. Ze hoefde gelukkig niet gehecht te worden." Sinds de mishandeling is haar Pinokkio rustig. De pony verstopt zich en houdt zich afzijdig.

De politie zet groot in op de mishandelingen, maar tot op heden is er geen spoor van de daders. "We treffen geen getuigen aan. Het gebeurt in uitgestrekt, afgelegen gebieden. De kans op een heterdaad is daar ontzettend klein. Dat maakt het lastig", zegt de politie. De Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren vindt het allemaal lang duren. "Daarom gaan we alle data die wij hebben door een bureau laten analyseren, zodat er een daderprofiel kan worden opgesteld."


Klik hier voor een video.


Aranel
Berichten: 20197
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:03

Ik las vandaag op facebook dat Peter R. De Vries ingeschakeld is.
Is toch van de zotte dat die idioot/idioten nog steeds vrij rondlopen :r

kinel
Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:18

Kwam bij mij ook voorbij op fb en heb gesteund door te delen zoals gevraagd. Hoop dat het lukt.

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:19

En nu maar hopen dat dit wel werkt


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:21

Diren & dierenwelzijn hebben vrijwel nul komma nul prioriteit bij de politie...
Alhoewel het 1 van hun kerntaken zou moeten zijn, loopt het vrijwel niemand warm voor.
Eerlijk gezegd vermoed ik een beetje laksheid...

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:09

Aranel schreef:
Ik las vandaag op facebook dat Peter R. De Vries ingeschakeld is.
Is toch van de zotte dat die idioot/idioten nog steeds vrij rondlopen :r

Nog niet ingeschakeld, ze hebben een brief gestuurd, dus het is nog maar de vraag of Peter R de Vries en zijn team dit op gaan pakken.

Al met al, het maakt mij niet uit wie, hoe, wat of waar ie betrapt en opgepakt wordt, als ie maar wordt opgepakt, en snel ook!

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:10

Aranel schreef:
Ik las vandaag op facebook dat Peter R. De Vries ingeschakeld is.
Is toch van de zotte dat die idioot/idioten nog steeds vrij rondlopen :r

Dat zou goed nieuws zijn! !


Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:16

Idd ik hoop dat het waar is

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:44

Just_Sannee schreef:
Aranel schreef:
Ik las vandaag op facebook dat Peter R. De Vries ingeschakeld is.
Is toch van de zotte dat die idioot/idioten nog steeds vrij rondlopen :r

Nog niet ingeschakeld, ze hebben een brief gestuurd, dus het is nog maar de vraag of Peter R de Vries en zijn team dit op gaan pakken.

Al met al, het maakt mij niet uit wie, hoe, wat of waar ie betrapt en opgepakt wordt, als ie maar wordt opgepakt, en snel ook!


Helaas ik heb nog geen antwoord op mijn mail aan Peter R de vries gekregen.

Groetjes Jolanda

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:48

ik lees net dat ze verwachten dat de helft dan de gemelde verwondingen door paarden zelf is gedaan...

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:51

volgens sommige mensen (onderzoekers) ja, maar niet volgens de dierenartsen die de onderzoeken hebben gedaan. Zou heel raar zijn als die het allemaal fout zouden hebben


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:55

Ik ben wel van mening dat nu dit een ''hipe'' is mensen eerder denken dat iets door een mishandelaar is gedaan, ook paarden met jeuk kunnen zichzelf ernstig verwonden maar het verschil zou een dierenarts inderdaad moeten kunnen zien. Dan is deze verwachting toch ook makkelijk van tafel te schuiven lijkt mij.

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:07

Xpinoxx schreef:
Ik ben wel van mening dat nu dit een ''hipe'' is mensen eerder denken dat iets door een mishandelaar is gedaan, ook paarden met jeuk kunnen zichzelf ernstig verwonden maar het verschil zou een dierenarts inderdaad moeten kunnen zien. Dan is deze verwachting toch ook makkelijk van tafel te schuiven lijkt mij.


ik geloof meteen dat dit bij een aantal paarden het geval is, maar meer dan de helft betekent dat bij meer dan 40 paarden dan een verkeerde diagnose is gesteld, dat lijkt me sterk eigenlijk


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:11

Aranel schreef:
Ik las vandaag op facebook dat Peter R. De Vries ingeschakeld is.
Is toch van de zotte dat die idioot/idioten nog steeds vrij rondlopen :r


Peter R de Vries doet hier niks aan,ze willen bewijzen en een profiel hebben van de dader.Belachelijk,het gaat er toch om dat er aandacht word besteed en dat heel Nederland het ziet? Nee ze doen dit niet omdat ze alleen zaken doen waarbij ze een dader kunnen pakken,en zo de eer kunnen behalen.

FB Groep Second Chance.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:15

Lienie_F schreef:
Xpinoxx schreef:
Ik ben wel van mening dat nu dit een ''hipe'' is mensen eerder denken dat iets door een mishandelaar is gedaan, ook paarden met jeuk kunnen zichzelf ernstig verwonden maar het verschil zou een dierenarts inderdaad moeten kunnen zien. Dan is deze verwachting toch ook makkelijk van tafel te schuiven lijkt mij.


ik geloof meteen dat dit bij een aantal paarden het geval is, maar meer dan de helft betekent dat bij meer dan 40 paarden dan een verkeerde diagnose is gesteld, dat lijkt me sterk eigenlijk


mij ook :j daarom denk ik ook dat dit heel makkelijk uitgesloten kan worden

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:15

Ninx schreef:
Diren & dierenwelzijn hebben vrijwel nul komma nul prioriteit bij de politie...
Alhoewel het 1 van hun kerntaken zou moeten zijn, loopt het vrijwel niemand warm voor.
Eerlijk gezegd vermoed ik een beetje laksheid...

:O enig idee wat alleen al die helikopter kost die ze laten vliegen ervoor???

Echt hé, laten ze een keer weten waarom het zo moeilijk is een dader te pakken.Is het weer niet goed.

Ik denk dan altijd: solliciteren als je het beter kan!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:29

Helemaal met je eens gekvanfleur! politie doet echt genoeg voor de dieren,maar zoals altijd doen ze het nooit goed.

Hier zijn de de héle middag bezig geweest,sporenonderzoek,buurtonderzoek,hele weiland en er omheen afgezocht,D.A. laten komen en de rek. betaald.Foto's genomen van de wond en van bandensporen die van een scootmobiel waren.Ze hebben zelfs die scootmobiel,die er waarschijnlijk stond laten opsporen!
Laks durft men dan nog te zeggen.

FB Groep Second Chance.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:34

het is bijna onmogelijk om de dader te pakken tenzij deze op heterdaad wordt betrapt. Het is geen CSI he waar er wel een voetstap of haar ergens ligt. Ik hoop zo dat deze man/vrouw binnenkort een klap net zoals dia Amerikaan...

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:37

gohya schreef:
Helemaal met je eens gekvanfleur! politie doet echt genoeg voor de dieren,maar zoals altijd doen ze het nooit goed.

Hier zijn de de héle middag bezig geweest,sporenonderzoek,buurtonderzoek,hele weiland en er omheen afgezocht,D.A. laten komen en de rek. betaald.Foto's genomen van de wond en van bandensporen die van een scootmobiel waren.Ze hebben zelfs die scootmobiel,die er waarschijnlijk stond laten opsporen!
Laks durft men dan nog te zeggen.


ik heb je een pb gestuurd over die scootmobiel... krijg ineens de kriebels

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:32

las net een berichtje van de hoefslag op facebook dit is wel erg ver gezocht!

Volgens de politie is er weliswaar een paardenbeul actief, maar in bijna de helft van de gevallen waarbij aangifte is gedaan, zou het dier zichzelf hebben verwond. Zo zou volgens de politie een paard uit de stal zijn ontsnapt, op een bezem zijn gaan staan, waarbij de stok in het achterste schoot en daar een ernstige wond veroorzaakte.
Denken jullie dat de meeste gevallen waarbij aangifte is gedaan, veroorzaakt zijn door een paardenbeul? Of gaan jullie uit van zelf toegebrachte verwondingen?

Bron:

Dagblad van het Noorden.

[o][o]


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:41

Ninx schreef:
Diren & dierenwelzijn hebben vrijwel nul komma nul prioriteit bij de politie...
Alhoewel het 1 van hun kerntaken zou moeten zijn, loopt het vrijwel niemand warm voor.
Eerlijk gezegd vermoed ik een beetje laksheid...


De politie volgt alleen maar de wet. Zij kunnen er niks aan doen. De wet moet aangepast worden.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:46

Jeetje... het gaat maar door... :n
Ik denk dat de meeste verwondingen wel door de beul is gedaan, DA's zijn echt niet gek en het is wel heel erg toevallig dat het steeds bij merrie's is, steeds in/rondom het geslachtsdeel en steeds ongeveer rond dezelfde plek in nederland. Dit kan toch allemaal geen toeval zijn?
Ik vind trouwens ook dat de politie echt zijn best doet voor de diertjes, die komen op mij echt niet laks over...
Al met al hoop ik ontzettend dat deze gestoorde persoon/personen snel wordt opgepakt want dit kan echt niet langen door gaan... :n

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:04

Maaike_Ma schreef:
las net een berichtje van de hoefslag op facebook dit is wel erg ver gezocht!

Volgens de politie is er weliswaar een paardenbeul actief, maar in bijna de helft van de gevallen waarbij aangifte is gedaan, zou het dier zichzelf hebben verwond. Zo zou volgens de politie een paard uit de stal zijn ontsnapt, op een bezem zijn gaan staan, waarbij de stok in het achterste schoot en daar een ernstige wond veroorzaakte.
Denken jullie dat de meeste gevallen waarbij aangifte is gedaan, veroorzaakt zijn door een paardenbeul? Of gaan jullie uit van zelf toegebrachte verwondingen?

Bron:

Dagblad van het Noorden.

Bijna alle verwondingen die bij een merrie in het geslachtsdeel is,zijn gedaan door de beul.
Alle andere verwondingen denk ik niet door de beul,maar door het paard zelf,óf door een ander paard,óf door een ander mens.

FB Groep Second Chance.

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:54

Laatst kwam er een voorbij met een ( steek) wond in t hals gebied . Werd afgedaan als aktie van beul ... Maar dat kon evengoed op de wei gebeurd zijn ...

Toch al zou de helft niet beul zijn dan nog mag er nog meer aktie komen
Dit duurt al te lang ...
Paard is een ding volgens de wet net als honden etc . Straffen zijn toch al laag in NL ...
En beul heeft al te lang pret van misselijk makende Akties

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:14

Is er ergens een overzicht van alle mogelijke daders, hun signalement en voertuigen?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellepel, Fritsfrats, marga1, midori, Oza04, tienus63, Ubermetrics en 49 bezoekers