Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:12

guusje_h schreef:
Ziet er hartstikke leuk uit hoor! Ik ben nu ook bezig met oornetjes haken. Krijg vandaag de maten door van mijn 'proefpony' van een vriendin :Y)


paar paginas terug heb ik beschreven hoe je het in elkaar zet, welke steken je gebruikt maakt niks uit. de maten kun je meten.

Pagina 113

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:48

Ja die heb ik gezien! nog niet geprobeerd, ik probeer het eerst uit de 'losse hand'. Eerste exemplaar was geen succes, maar ik bleek een te dikke naald te hebben gebruikt. Ziet er dus een beetje raar uit.. Nu bezig met de tweede bezig en dat ziet er al een stuk beter uit gelukkig :D

Gioia1997

Berichten: 125
Geregistreerd: 01-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:27

Ik ben ook bezig met een projectje , het is niet echt paardenspul maar er komt een paard op te staan en het is voor in de stal.... namelijk een naambordje!
Heb het idee een kleeeein beetje gejat van een andere bokker, weet haar naam niet maar wel haar site waarop ze zelfgeschilderde naambordjes verkoopt. (abcreatief.com) Ik was al een tijd opzoek naar een leuk naambordje voor op de stal van mijn paardje en toen ik die site tegenkwam was ik er op slag verliefd op. Om vervolgens ook een hartenbreuk te krijgen toen ik de prijs zag en dat ze voorlopig niks maakt.

Maar waar hebben we moeders voor? Toen ik mijn mam die bordjes liet zien was haar reactie 'dat kan jij ook hoor en als je het niet wil schilderen weet ik ook wel hoe je een foto op hout moet afdrukken.' Nou ik helemaal blij natuurlijk! Want ik heb namelijk jaaaren geleden een prachtfoto van mijn paard gemaakt waarop ze niet afzichtelijk staat (madam is net als dr eigenaar geen fotomodel, of ze steekt dr tong uit, of ze kijkt net heel boos, of ze kijkt alsof ze geslagen wordt zo zielig, of dr oren staan er zo maf op dat ze wel een ezel lijkt, of ze knijpt dr ogen dicht -_- )
Maar uiteraard: foto is onvindbaar, dus heb ik maar een nieuwe gemaakt, maar had de afmetingen van het plankje verkeerd ingeschat en dus is de foto niet 'breed' genoeg. (als in dat haar lichaam er te weinig op staat op haar hoofd midden op het plankje te krijgen) :'(

Dus dit word mijn projectje de komende weken :) Uiteraard midden in mn eindexamens maar who cares right ;)

Btw: dat oornetje is echt prachtig! Ook die kleur <3

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:10

Afbeelding
Het eerste oornetje maat mini shet is bijna klaar!
Ze gaan maandag op de markt.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:23

Kaylee, die is mooi! Is het van wol gemaakt of van katoen? Het is beter om het oornetje van 100% katoen te maken.
En als je de oren uitgeknipt hebt en will vast maken dan is het goed om het langste punt (lange scheve zijkant) in de scheve hoek vast te naaien dat je de naairand van de oren niet aan de voorkant hebt Maar aan de zijkant.
Verder is het echt een mooi oornetje!
Ik maak ook een gele, dit is dan maat paard:

Oren komen er nog aan.

Afbeelding

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:35

Gioia1997 schreef:
Ik ben ook bezig met een projectje , het is niet echt paardenspul maar er komt een paard op te staan en het is voor in de stal.... namelijk een naambordje!
Heb het idee een kleeeein beetje gejat van een andere bokker, weet haar naam niet maar wel haar site waarop ze zelfgeschilderde naambordjes verkoopt. (abcreatief.com) Ik was al een tijd opzoek naar een leuk naambordje voor op de stal van mijn paardje en toen ik die site tegenkwam was ik er op slag verliefd op. Om vervolgens ook een hartenbreuk te krijgen toen ik de prijs zag en dat ze voorlopig niks maakt.

Maar waar hebben we moeders voor? Toen ik mijn mam die bordjes liet zien was haar reactie 'dat kan jij ook hoor en als je het niet wil schilderen weet ik ook wel hoe je een foto op hout moet afdrukken.' Nou ik helemaal blij natuurlijk! Want ik heb namelijk jaaaren geleden een prachtfoto van mijn paard gemaakt waarop ze niet afzichtelijk staat (madam is net als dr eigenaar geen fotomodel, of ze steekt dr tong uit, of ze kijkt net heel boos, of ze kijkt alsof ze geslagen wordt zo zielig, of dr oren staan er zo maf op dat ze wel een ezel lijkt, of ze knijpt dr ogen dicht -_- )
Maar uiteraard: foto is onvindbaar, dus heb ik maar een nieuwe gemaakt, maar had de afmetingen van het plankje verkeerd ingeschat en dus is de foto niet 'breed' genoeg. (als in dat haar lichaam er te weinig op staat op haar hoofd midden op het plankje te krijgen) :'(

Dus dit word mijn projectje de komende weken :) Uiteraard midden in mn eindexamens maar who cares right ;)

Btw: dat oornetje is echt prachtig! Ook die kleur <3



Ik heb ook wel een naambordje gemaakt Maar het is niet geworden hoe ik het wou, zo dan heb ik twee gekocht en die heb ik nog szeeds ookal heb ik mijn paard en Pony niet Meer.

Btw; Oornetje heb ik ook te koop staan (NIet hier in boktmarkt of andere site's, ik woon in buitenland)
Ik ben helemaal gek van deze kleur, en alles wat een beetje opvalt XD

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:38

Arashah schreef:
Kaylee, die is mooi! Is het van wol gemaakt of van katoen? Het is beter om het oornetje van 100% katoen te maken.
En als je de oren uitgeknipt hebt en will vast maken dan is het goed om het langste punt (lange scheve zijkant) in de scheve hoek vast te naaien dat je de naairand van de oren niet aan de voorkant hebt Maar aan de zijkant.
Verder is het echt een mooi oornetje!
Ik maak ook een gele, dit is dan maat paard:

Oren komen er nog aan.

[ [url=m/lXZsj0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de tip!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:42

Graag gedaan :-) hoe heb jij die steentjes eraan gemaakt? lijmen of naaien?

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:47

JE hebt van die glitterband, daar heb ik een lijntje vanaf geknipt. Daar zit een soort gaas van touwtjes onder en daaroverheen heb ik steeds genaaid met wol, zodat je het niet ziet.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:50

ah, nu is het me duidelijk. wanneer ik glittersteentjes in de winkel zie dan was het me echt een raadsel, ik werk nu met koord, was in het begin fout gegaan omdat ik het fout vastgenaaid had. Ik had ontdekt dat het beter is om het scheef vast te maken, tussen die groeven van het koord. nu zie je niet dat het vastgenaaid is.
Binnenkort probeer ik ook Maar met steentjes, hopen dat het lukt :-)

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♄

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:21

Hoiii,
Weet iemand hier waar ik een dekje op over moet tekenen??
Ik ben namelijk dekjes aan het maken voor mijn pony's maar ik weet niet waar ik het dekjes formaat op moet tekenen want als ik heet gelijk op de stof doe dan gaat het fout!

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:23

patroonpapier

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:32

Je kunt ook A4 papier aan eljaar vast maken en dan patroon uitknippen. Vastmsken op sotf met steeknaalden en uitknippen maar :-)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:46

Oornetje af :-)


Afbeelding

nathalie2000
Berichten: 378
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:04

Zou iemand misschien zo lief willen zijn en zijn/haar bakstuk op te willen meten voor mij? Ik ben van plan iets nieuws te maken (een soort hoofdstel), maar zelf kom ik 2 maanden niet meer op de manege en ik zou er wel graag mee willen beginnen..

Heel erg bedankt! ;)

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:39

ik heb nog 10 meter touw van 1cm dik. weet iemand wat ik hiermee kan maken (voor een touwhalster vind ik het net te dik) ?

weet iemand wat ik nog kan doen met oude dekjes, teugels en frontriemen en beugels?

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:40

Touwhoofdstel? Frontriem?
Touwhalster kan trouwens ook prima met 1cm touw.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:46

een touwhalster heb ik al eens gemaakt met hetzelfde touw maar dat was toch net te dik voor een fijn hoofdje ;)

UniQueU2
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:52

Hoi! Kan iemand nog wat met ijzeren ringen? Gespen? Etc etc??

Ananiem

Berichten: 91
Geregistreerd: 03-10-14

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:40

Kan je zelf een soort zadel of singel maken en heeft iemand daar ideeen voor? (sorry als het al is gezegd, maar ik heb niet alle pagina's gelezen) :P

Horse1999
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:45

Ik heb een frontriem gemaakt van touw. Alles is goed gelukt, maar de lussen kan ik niet maken. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik die moet maken en afwerken?

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:20

Dubbel slaan en dan met naald en draad er steeds doorheen? Ligt eraan met wat voor touw het is gemaakt.

Horse1999
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:08

Ik heb het met 4 mm dik touw gemaakt. Anders stuur ik je wel even een pb. Als er nog iemand anders een manier heeft, zet het er maar bij :)

Horse1999
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:25

En ik heb 8 touwtjes over

Tess_Monty
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-06-15

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:13

Super gaaf jammer genoeg kan ik dat niet.