Littekens verbergen op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bentley_13
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-04-15

Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-15 19:38

Ik heb een ontzettend klungelige quarter x arabier die om de haverklap weer een wondje hier en een wondje daar heeft.

Ik wil binnenkort als het mee zit wedstrijden gaan rijden, maar die littekens die hij dus af en toe heeft (Trekken wel allemaal weg hoor, alleen als de een weg is komt er weer een ander) worden denk ik niet gewaardeerd door de jury.

Wat doen jullie om bij jullie buckskin/palomino de littekens te verwerken? Of is het niet zo heel erg? ben echt een groentje in de wedstrijd sport wat dat betreft.

Thnx alvast!


Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:43

Bedoel je echt littekens waar het haar weg is, of meer die plekjes waar het haar een andere kleur heeft? :)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Bentley_13
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-15 20:22

Waar haar weg is, sorry, inderdaad wel een belangrijk detail :P

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 05:57

Bentley_13 schreef:
maar die littekens die hij dus af en toe heeft (Trekken wel allemaal weg hoor, alleen als de een weg is komt er weer een ander) worden denk ik niet gewaardeerd door de jury.

Dan denk je verkeerd :)
Een kras door een beet van een paard kijkt een jury wel doorheen, wel kijkt de jury (afhankelijk van je onderdeel) naar de alghele verzorging van je paard.
Onder de modder is wél iets waar je de jury je negatief op kan beoordelen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Bentley_13
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-15 12:37

Oh gelukkig! Bedankt voor uw antwoord!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:59

Ik zou net hetzelfde zeggen Bentley, de jury weet ook wel dat je je paard nu eenmaal niet in roze zijden lakentjes kan inpakken ;) Een paard moet nog paard kunnen zijn!

De modder moet je er inderdaad wel afpoetsen := Houd als vuistregel aan: Alles wat je kan verwijderen voor de wedstrijd (modder in de vacht, klitten in de manen,...) zal de jury je op afrekenen, al de rest hoort bij je paard en zal de jury normaal gezien ook niet te zwaar aan tillen. Zolang je natuurlijk niet met lelijke open wonden op wedstrijd verschijnt, maar dat gaat dan om het welzijn van het paard natuurlijk :o

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:08

Mijn paard had in de nacht voor de wedstrijd een grote kale plek op de voorkant van z'n hoofd opgelopen (waarschijnlijk hap van ander paard). Tja, pech dat het net voor de wedstrijd gebeurd, maar er valt weinig aan te doen. Hij verscheen spierwit gewassen op wedstrijd, maar wel met een roze kale plek op z'n hoofd. Ben er door niemand op aangesproken en heb zelfs geen vragen erover gehad. Het is en blijft nou eenmaal een paard, die hebben wel eens een schram of kale plek..

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:30

in de Halter maakt het wel uit. maar er bestaat geen halter voor quarterxarabier geloof ik dus dan hoef je je geen zorgen te maken :-)

100% Reiner

Bentley_13
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-15 20:12

Nee inderdaad, bij de wran heb je wel de in hand, weet niet of dat daarin erg is..

En fijn om te lezen Colleen, niet dat je paard een hap had gehad natuurlijk.. Maar wel dat je er niet op aangekeken werd!


Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:14

Het maakt echt niet uit! :) Mijn instructrice rijdt regelmatig wedstrijden en haar paarden hebben patent op 'weiwondjes'. Dus ook gewoon plekjes waar het haar tijdelijk weg is. Voor zover ik weet, is ze er nooit op afgerekend.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:05

Het zal allemaal wel meevallen. Zoals hierboven genoemd is ziet de jury daar wel doorheen. Die zullen waarschijnlijk alleen maar blij zijn dat je paardje ook nog gewoon paard mag zijn !

Hier zitten ze ook altijd helemaal vol met schrammen en wondjes omdat onze 3 paardje ook nog eens beste maatjes zijn en de hele dag aan het spelen zijn. Tsjah dat gaat nu eenmaal niet altijd goed :P Maar ben er met Gucci nog nooit op aangesproken en die heeft zelfs een best nasty litteken op zijn been van een wond van vorig jaar. Niets of niemand over gehoord dus dan zullen speel wondjes al helemaal geen probleem zijn. Zo lang je idd maar geen halter start maar met een kruising kan dat toch niet.

Veel plezier en succes in ieder geval alvast op je wedstrijd !

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:41

Zonder een heel nieuw topic te maken haak ik hier even in..
Ik heb een paint merrie die door een ongeluk vorig jaar een soort (redelijk) winkelhaak net onder haar ribben heeft opgelopen. Is toen netjes gehecht maar blijf het altijd zien. Heeft dit invloed ook invloed bij de halter? Of alleen die weidewondjes? Ook met zadel op blijf je het zien maar voor de rij onderdelen lijkt het me minder dramatisch.

<3C. 27-03-16 <3
<3A. 20-10-18 <3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Littekens verbergen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:38

Halter gaat vooral om bouw, dus als er invloed is, is deze marginaal ;)
Hoe schoon en netjes je paard erbij staat zal meer invloed hebben.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers