Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:54

Sinds een klein jaartje heb ik Tammy weer regelmatig voor de wagen staan. Tammy is een draver, hebben haar als jonkie zelf beleerd en mee gekoerst. We reden onder het zadel al TREC-wedstrijden, dus toen deze wedstrijd voorbij kwam, was het natuurlijk een logische stap :D Aangezien ik geen eigen wagen heb, kon ik die van vriendin en organisator van de wedstrijd, Ingrid lenen *\o/*

Aangespannen TREC bestaat uit drie onderdelen; de POR (oriëntatierit waar kaartlezen getest wordt), PTV (vaardigheidsparcours) en een veiligheidscheck van de wagen en tuig. (www.trec-club.nl)

Op zaterdag begonnen we met de veiligheidscheck. Was nog even snel wat dingen bij elkaar zoeken uit mijn normale bepakking, maar verder was alles ok :) Daarna mochten we beginnen met de PTV. De hindernissen zijn deels hetzelfde als de gewone TREC, en er zitten wat vaardigheidsdingen in verwerkt. Hindernis 1 was een L-straat, die hebben we in draf genomen (7 van de 10 punten), hindernis 2 een bel aantikken in de hoogst mogelijke gang.
aanrijden...
~~}>
Afbeelding

en weer ho

Hindernis 3 was de waterpassage. Die kennen we wel van de gewone TREC, maar hij moest toch luid snurkend genomen worden :=
Afbeelding

Mijn man gaat alvast een trede hoger staan om geen natte voeten te krijgen :D
Afbeelding

Stappen tot aan de markering, ik zit braaf mee naar voren, net als in het zadel :')

Hindernis 4 was een hindernis met drie palen met verschillende kleur, daar bovenop stonden drie bekers met die kleuren, maar op de verkeerde paal. Die moest je weer op de goede kleur zetten. Groom moest aan het werk dus <<)
Afbeelding

Hindernis 5 was een smalle doorgang, die hebben we voor 10 punten in galop gedaan. Hindernis 6 was op één hand rijden, om een markering heen en weer terug, mooi in een drafje gedaan :) Hindernis 7 was de rotonde (vier poorten op een volte), en hier ging het even fout :( Tammy vindt buigen voor de wagen lastig en het was wat glad geworden. Ik corrigeerde blijkbaar wat te scherp, zij viel de bocht in en *gloep* zo onderuit :oo Voordat ik kon bedenken wat ik ging doen krabbelde ze alweer overeind. Ben de rotonde uitgereden, gevraagd aan de mensen er omheen wat te doen (kar om is dq, maar stond niets over paard om := ) ze liep goed, dus besloten om maar verder te rijden, wel met schrik in de benen :\
hier stond ze net weer.

Doorgereden naar hindernis 8, de keertwending met één wiel in een cirkel en dan via hetzelfde spoor weer eruit rijden. Ik kon de cirkel niet zien, zag niet waar ik heen moest en dacht 'laat maar'. Bleken we 10 punten te hebben gescoord :')
Daarna door naar het andere veld, hindernis 9 (3 poorten) in een rustige draf gedaan. Stilstaan binnen een markering ging ouderwets slecht, maar toch nog 5 van de 10 seconden stil :+
Hindernis 11 was achterwaarts binnen markering, we hoefden gelukkig maar 1 meter, daarna gingen we wat scheef :+ Het klaverblad van hindernis 12 zijn we begonnen in draf, maar was ook op gras, dus toch maar gaan stappen. Kostte wel punten, maar had liever dat ze overeind bleef.. Hindernis 13 was de laatste op het gras, de slalom. Die ook maar in een beschaafd drafje gedaan.
Hindernis 14 was pittig, de berg op. Gelukkig met een beetje aanloop om tempo te maken. Vindt ze leuk :D
Afbeelding

Bovenop meteen weer stappen en halverwege de berg af stilstaan binnen de markering (hindernis 15) daarna de bocht om en dan de laatste, een U-straat, in draf voor 7 punten *\o/*
Ondanks de val bleken we toch binnen de tijd van 14 minuten te zijn gebleven, met uiteindelijk 113 van de 160 te behalen punten. Ik was héél tevreden met het eindresultaat :j

Bij het uitspannen toch twee kleine schaafplekjes gespot, gelukkig verder niets overgehouden aan de val. De rest van de avond lekker rustig aan gedaan. De volgende ochtend mochten we als tweede starten, dus lekker op tijd inspannen en naar de maproom.
Afbeelding

route overnemen...

en van start!
Afbeelding

Afbeelding

Het eerste stuk ging voorspoedig. De posten en knippers allemaal goed aangereden, en rond de middag kwamen we bij de pauzeplaats aan.
Afbeelding

Afbeelding

We hadden drie kwartier pauze met lunch, dus lekker uitgespannen
Afbeelding

Onderweg mooie route, variërend van stukjes langs bos en akker
Afbeelding

tot diep in het bos, ook smalle paden :=
Afbeelding

In de tweede helft van de rit helaas een fout gemaakt. We reden het juiste pad in, maar werden tegemoet gereden door een andere combinatie, die zeiden dat het pad geblokkeerd was door een boom. Achteraf bleken we er wel langs gepast te hebben, maar zijn dus niet gaan kijken 8)7 Jammer, want er bleek een post te zitten, dus 50 punten minder. Wel weer wat keertwendingen geoefend in het bos :') De rest van de route wel uitgereden zonder problemen en met een fit paard weer terug op de manege gekomen.

Bij de prijsuitreiking bleken we derde van de vijf te zijn geworden *\o/* Ik ben enorm trots op mijn veelzijdige poownie, die het toch maar allemaal even doet <3 Leerpuntje voor volgende keer is toch de kaart afgeven aan mijn man :') Controlfreak als ik ben, kon ik het niet laten om zowel te sturen als kaart te lezen O:)

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:19

Leuk topic! Jammer dat ze onderuit was gegleden := had ze stiften in der ijzers? Misschien is dat een optie voor de PTV, als je toch niet over bestrating heen moet? Gelukkig dat je door mocht rijden! En een nette keertwending in het bos gereden, al dat oefenen komt van pas hè :P Maar volgens mij heb je super nette punten! (heb er geen verstand van) Dus van harte gefeliciteerd met jullie 3e plaats :D

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 13:20

Thanx :D Tammy staat op kunststof beslag waar ik helaas geen stiften in kan draaien. Dus dan maar wat voorzichtiger op gras voortaan :+

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:22

Oh, dan gaat dat niet, inderdaad :+

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:35

Fijn topic weer.
Wat een heerlijk dier heb je toch!

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:41

Leuk topic Wendy! Wat is Tammy toch een heerlijk veelzijdig paard. En leuk om eens een wedstrijd samen met je man te kunnen rijden!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:58

+:)+ Mooi Wendy! En sjieke Tammy doet het toch maar weer. Ik vind haar zo mooi voor de wagen staan.
Zo braaf van haar dat ze toch door blijft gaan na de val.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:04

Toppers!!! +:)+

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 15:02

Staat mooi he :D Was ook een fijne wagen hoor, die we mee hadden. En gelukkig geen huwelijkscrisis na de POR :')

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:33

Poeh,..gelukkig maar :-)

RianneH

Berichten: 28235
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:38

Super gaaf! Vind jullie zo leuk veelzijdig bezig, een uithangbord voor de draver :D De heuvel op foto is ook gaaf, wat een power!

Crazymel

Berichten: 1215
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Breda

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:26

Wat een leuk verslag!! Super Tammie!

Tolbergfan
Berichten: 632
Geregistreerd: 12-12-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:21

Wat een ontzettend leuk paard! En een heel gaaf verslag van de dag. :P

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:12

Hee wat gaaf!!! Lijkt me ontzettend leuk om eens te doen.
mag ik vragen wat voor tuig je er op hebt?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:09

Het is ook ontzettend leuk! :D Heel veelzijdig, en wat je niet aandurft/niet kan, mag je overslaan, mits je je afmeldt bij de hindernisjury.

Tuig is merkloos, ik heb het via Country Mill in Nijkerk, was een eenmalig proefmodel.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:46

Super Tammy kan alles! Nog even en je vent koopt een eigen draver :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:34

Ik zie het topic nu pas, maar erg leuk verslag!