Kan dit kwaad voor het veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Kan dit kwaad voor het veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 23:37

2 van mijn verzorgshets zijn dus drachtig, sinds juli 2002, en ze zijn onwijs dik van het gras (staan op een grote volle gras wei), kan het erg kwaad als ze zo dik zijn als ze dan hun veulen krijgen, of moeten we toch proberen om die buik er een beetje af te krijgen?

Ze moeten van de eigenaar wel op die wei blijven staan dus dan zouden ze meer beweging moeten krijgen.....

Dan nog iets, ze krijgen nu dus alleen gras en die eigenaar wil ze de hele winter enz alleen op gras laten en verder geen voer, oke ze zijn wel dik maar ze hebben toch wel hooi nodig in de winter??

Ik hoop dat iemand kan helpen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 00:26

Voor geen enkel paard is het goed om te dik te zijn, drachtig of niet. Ik ben niet zo voor te dikke shets, het probleem is namelijk niet zo wanneer ze blijven eten maar op het moment dat ze dat even niet doen omdat bijv niet lekker zijn of gestressed. Dan kan een 24 uur vasten voor een shet al (grote) problemen geven.

Als je ze wat meer beweging kan geven is dat nooit weg.

Ik denk dat het wel mee zal vallen in de winter. Hangt er wel een beetje vanaf hoe groot de wei is en met hoeveel ze erop staan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:41

Dikke paarden/pony's kunnen moeite met de bevalling hebben omdat er door het vet minder ruimte is voor het veulen (is me verteld)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:25

te dik zijn is nooit goed, maar voor de dracht zal het wel meevallen. je kunt ze gedurende de winter wat vitamines voeren dan krijgen ze ook wat binnen voor het veulen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 12:30

Oke dus we moeten toch maar proberen om ze wat dunner te krijgen dan........ en waar zitten veel vitamines in? gewoon hooi of kan ik beter wat anders geven?