Shapley's MTG

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Demitjuhh
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-05-13

Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 22:47

(ik zit nog niet zo lang op bokt dus ik weet niet of het hier goed staat)

Hallo bokkers!

Ik heb op internet veel positieve reacties gelezen over Shapley's original MTG. Heeft een van iemand jullie hier ervaring mee? Of misschien een fles thuis staan waar ze vanaf moeten? :D

Ben benieuwd!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:23

Dat is geen voer of supplement. Ik heb het en vind het super spul.

Wij kochten onze oude merrie terug van 20 die verwaarloosd was. Ze had mok, wat wondjes en manen waren uitgevallen.
Ze krijgt veel ruwvoer en vitamine's en alles moet van binnenuit herstellen. Maar toch om iets te helpen, dit gekocht. Bij de mok hielp het super snel en heel goed. In combinatie dus met goed ruwvoer en vitamine's, buiten, bewegen etc.

Dr manen groeien ook heel goed aan en ik heb wat wondjes ermee gemasseerd.

Mijn andere pony schuurt zijn staart in de beestjes tijd, ondanks goed voer en alles. Heb daar nu sweet itch voor, maar ga dit ook daarop smeren.

Je moet de fles heel goed schudden. Het ruikt wel een beetje naar nertsolie vind ik. Maar het is geel. Geen idee of het vlekken geeft, heb zwarte en bruine pony's. Maar op de witte achtersokjes iig geen vlekken.

Fles is groot en gaat lang mee, want je gebruikt er zo weinig van.

Demitjuhh
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:34

Verder Niemand? :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:59

Werkt als een trein bij jeuk, mok, rainrot etc.
Standaard een fles in de kast Staan.
Wel is het een vreemde geur. En Minimaal vettig

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:34

Ik vind de Shapley's ook super werken bij mok(mijt) +:)+
Tinker stond enorm te stampen,had dikke korsten/wondjes en jeuk natuurlijk.
Nu na enkele keren smeren met Shapley's is alles rustig!Geen stampen meer,huid is mooi roze en alle gaatjes zijn geheeld.

Toen ik mn Tinker pas had mocht ik niet eens aan dr benen komen,deed zeer natuurlijk en het voelde ook heel vies aan die dikke zwarte korsten en dikke ribbels in de kootholtes. ;(
Maar nu na een paar keer smeren is alles goed geheeld,geen gestamp meer paardje oogt een stuk gelukkiger.

Shapley's is qua geur net zoals Derfen alleen is het in verhouding goedkoper en het vlekt niet!
Echt het proberen waard. :j

Anoniem

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:21

Omdat het hier gaat om een verzorgingsprodukt verplaats ik het topic naar VSW
VS=>VSW

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:50

Even een schopje ;)

Weet iemand wat het 'grote' verschil is tussen Shapley's MTG en Shapley's MTG plus?
Ik wil het puur gaan gebruiken voor de manengroei van mijn paardje en dus niet voor o.i.d.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:39

De Plus is duurder en zou meer ''natuurlijk'' zijn en frisser ruiker. Het ruikt zwaar, maar het is tevens goed insectenwerend, dus of dat nog steeds zo is dan? Ik smeer de staart van mn ruin ermee in.

En ik ben niet van de wondermiddeltjes, maar toen onze merrie verwaarloosd was had ze mok en slechte manen. Het lichaam moest al hard genoeg werken om te herstellen, dus wat hulp van buitenaf kan best.
MTG hielp echt goed, maar wel met hulp van binnenuit.

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:22

Jij hebt geen ervaring met de Plus variant superpony?

Paardje is verder kerngezond. Heeft ook mooie dikke manen en geen last van mok of andere huidaandoeningen. Ik ga van de sportcoupe naar lange manen ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:27

Nee, het is weer een stukje duurder en ruikt alleen maar lekkerder. Ik vind de MTG prima. Mijn oude merrie kwam bij ons met mok en kale plekken en het heeft haar goed geholpen. Maar naast de rest zoals goede voeding en buiten staan. Ik gebruik het nu wel om de staartaanzet en manen in te smeren tegen beestjes. Eigenlijk preventief. Het stinkt wel en je handen gaan echt enorm stinken. Ik heb 1 zilveren ring en die wordt er altijd zwart van.

Ik smeer ook wel de benen in als ze wat eitjes erop hebben gehad of als er teken zitten bijv.

De plus zou precies zo werken alleen frisser ruiken en natuurlijk zijn. Dus als je het echt vindt ruiken, is het een optie. Volgens mij blijven mugjes juist weg vanwege die lucht.

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:27

Oké bedankt voor de tip :) dan bestel ik de gewone variant gewoon!
En dus even handschoentjes aandoen als je het opsmeert haha.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:37

hahaha, ja, ik had het een stalgenootje aangeraden waarvan het paard de staart kapot schuurde. Zij had na 1 dag al door dat je handschoentjes aan moet doen en ik ben zo stom dat ik daar na jaren gebruiken nog steeds niet aan denk. Ik was laatst wel zo slim om mn shampoo even mee te pakken om mn handen daarna te wassen.........maar mental note; handschoenen gebruiken!!!