help

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 12:51

ik zal even een uitleg doen. Bij ada staat een pony in pension, Bambi.
Afbeelding
Het meisje waar bambi van is doet er niks mee, kijkt er amper naar om. Bambi wordt op het moment gepoetst door de leskids. Ik heb nu links en rechts een naar wat rusthuizen gebeld, maar die hebben allemaal pensiongeld, met uitzondering van Soest, maar die heeft een gesloten wachtlijst van 300 paarden.
Wat moet ik hier nu mee? Is gratis weg geven aan iemand als gezeldschapspaardje ofzo misschien een optie?
Bambi is kerngezond, alleen wat versleten


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 12:55

Wil dat meisje Bambie dan kwijt?
Ik bedoel als ze gewoon haar pensiongeld betaald en de kids die borstelen haar....wat is dan het probleem....(of staat ze altijd maar op stal?)

Jacqueline

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 12:58

het probleem is dat de pony rust heeft verdient. Het enige wat de eigenaar af en toe doet is losgooien en er met een longeerzweep achteraan, met als gevolg dat bambi hijgend en puffend bij het hek staat. Ada kan haar niet in de kost nemen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 13:01

Ik zou als ik jou was eerst overleggen met dat meisje waarschijnlijk wil ze hem niet kwijt. Spreek haar er eerst eens op aan voor je vanalles regelt het is niet jouw paard, misschien denkt zij er heel anders over.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 13:03

Beetje rare manier van doen ja........als je zo met je dier omgaat!!!!
Maar is er bij Ada dan geen weidegang?

Sorry hoor ik weet niet precies wat Ada heeft(een manege of pensionstal)ik heb namelijk wel eens gelezen dat er les word gegeven!!!

Maar als die eigenaar zo met dat paard omgaat dan is het in ieder geval beter dat Bambi ergens anders heen gaat.......waar ze inderdaad rust krijgt!!!

Jacqueline

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 14:10

klopt, ze heeft een mini manege, maar er staan 2 (en in de zomer 3) paardjes in pension

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 14:11

trouwens lisette, ik beslis niks, ik ben alleen even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 14:56

Maar kan Ada hem dan niet bijv. 's ochtends een paar uur los gooien in de bak ofzo, zodat hij in elk geval beweging krijgt?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 15:01

Je beslist misschien niks maar je bent wel al voor een andere plek aan het rondkijken zonder dat je het met de eigenaresse erover hebt gehad. Dat kan je beter eerst doen lijkt mij. Beetje vreemd. Ik snap je goede bedoeling wel maar niet iedereen zal hier even blij mee zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 15:06

nee, ik ben niet naar een andere plek aan het rondkijken, ik ben aan het kijken naar de mogelijkhedem (kostenplaatje e.d.) om daarna te overleggen van hoe of wat

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 15:07

ze gaat overdag buiten, en 's nachts binnen, in de zomer staat ze heel de dag en nacht buiten. Waar het ons om gaat is dat bambi een kroelpony is, en die kroelen niet krijgt

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 15:24

Elke pony/paard verdient knuffels maar helaas. Maar volgens mij heeft ze het zo slecht nog niet als ze de hele dag het land opgaat. Ik dacht dat het probleem was dat ze hele dag stil stond en zo nu en dan eens een keer in de bak achterna gezeten wordt met een zweep. Die pony heeft het zo slecht nog niet hoor ik kan je veel slechtere verhalen vertellen over paarden die nooit geknuffeld worden en weken aan 1 stuk op stal staan. Dat je daar wat aan wilt doen oke maar dit lijkt mij niet nodig.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 15:31

O ze kan daar dus elke dag naar buiten toe....dan zie ik dus inderdaad het probleem niet .....zoals ik ook in mijn vorige berichje heb gegeven......ik begreep dus ook dat ze alleeen maar op stal stond en dat de eigenaar dan af en toe kwam en haar dan door de bak jaagde.

Maar stef zolang die eigenaar dan netjes het pensiongeld betaald en Bambi kan gewoon lekker naar buiten toe en word lekker door de kindjes geborsteld dan heeft Bambi het toch zo slecht nog niet!!!!

Jacqueline


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 15:47

kijk, Bambi heeft vanaf haar 3e in de les gelopen. Het meisje waar ze van is is gek van sultan (van ada). Bambi houdt een box bezet, die voor een lespaard zou kunnen zijn. Daarbij heeft bambi het gewoon verdient, en het meisje waar ie van is niet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 15:50

en we zijn dus aan het kijken wat de mogelijkheden voor dat meisje zijn dat bambi weg gaat, en ze een nieuwe (wat jongere) pony kan kopen, eventueel
Ben een beetje traag vandaag, vergeet steeds de helft op te schrijven, sorry


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, FCSA, GrapeshotBot, ikkedus, Jet, Kimmej, Lanoca en 42 bezoekers

cron