Ameretto zweet zo erg, kan dit kwaad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 21:12

Als ik training heb met Ameretto, dan zweet hij na een half uur al heel erg.Vergeleken met de andere pony's in de les is hij echt extreem. Hij is echt heel nat van onder z'n hals, onder z'n buik, tot aan z'n achterbenen. Ik vraag me af of dit normaal is en of meer paarden dit hebben.
Het is juist niet zo dat hij moe toont (dat juist niet!), hij is juist heel druk en goed aan het werk.
Ik heb hem de afgelopen weken 4 keer in de week gereden (3 keer buiten en 1 keer les in de week), is dit voldoende?(de rest van de dagen loopt hij in de wei, ook 's nachts) Volgens mij kan het niet aan z'n conditie liggen, want hij is nooit moe te krijgen.
Wie herkent dit probleem en kan mij vertellen waar het aan ligt. Het houdt me namelijk toch wel erg bezig.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:29

hoi, het kan geen kwaad hoor at ie veel zweet. dan kan hij juist lekker zijn warmte kwijt, als ie niet zweet zou het erger zijn. wel moet je hem steeds na het rijden goed afspuiten, anders gaat alles jeuken en gaat ie schuren en krijg je kale plekken. en natuurlijk goed droogstappen, anders wordt ie verkouden!
groetjes!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:09

Van Karin begreep ik dat je de afgelopen tijd weinig gereden had? En dat hij veel op het land had gestaan.

Het kan toch zijn dat zijn conditie iets achteruit is gegaan door weinig training en nu gaat hij weer aan het werk en heeft even moeite.

Ook als hij wat dikker in de haren zit gaan ze sneller zweten. Komende tijd even lekker trainen dan wordt het vanzelf beter.

Moet je nog starten van het weekend ??

GR Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:47

Sommige pony's zweten nu eenmaal meer dan andere, je kan hem eventueel een handje zout door zijn eten geven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:48

Mijn verzorgpony Rocky (newForest) heeft een goede conditie, aleen aan de dikke kant, maar hij zweet ook heel erg veel. Ik dnek ook dat het geen kwaad kan, alleen goed verzorgen na afloop

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 11:06

Prisca, ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt. De afgelopen tijd was ik erg druk met school en heb ik minder intensief gereden dan gewoonlijk. (wel genoeg gereden hoor!)
Z'n vacht is idd wel een heel klein beetje dikker dan normaal, omdat het een paar nachten koud is geweest.
Waar ik zelf aan zat te denken, was dat ie zich misschien TE druk maakt tijdens de training. Zo'n heethoofdje is het wel. Hij wil zich heel graag uitsloven enzo.
Maar nu heb ik eindelijk vakantie en ga ik weer beginnen met wat vaker te trainen. Hopen dat het daarvan beter wordt.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:09

Hoi,

De shet van mijn vriendin heeft het ook als hij erg enthousiast is. En dat issie meestal.
Als Polly zweet (meestal alleen op haar borst en achter haar voorbeen) haal ik er even een natte spons overheen en stap het daarna zoveel mogenlijk droog. Ze hebben bij die pony van mijn vriendin geen afspuitmogenlijkheid maar wel een paar sponzen. Ik vind het dan wel weer een beetje jammer dat ze dat niet gebruikt, ik heb er al eens iets van gezegd maar het maakte volgens haar niet uit. Ze stapt hem wel altijd netjes droog en zet hem daarna op het land.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:36

We hebben volgens mij qua karakter dezelfde paardje volgens Karin.

Zij had er ook zo leuk last van gisteravond hhiii

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:41

Mijne zweet bijna niet, maar zij is ook geschoren. Daarvoor zweette ze al na een kwartiertje, en gaf toen ook wat zout over het voer. Helpt heel goed, ook een liksteen van Rocky (niet die van Shaienne..) of KNZ helpt.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:42

Is Ameretto nou degene die ook half Draver half Arabier is??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 23:00

Ja, Ameretto heeft als vader een volbloed arabier en als moeder een nakomeling van Manza Buitenzorg.
Beetje rare combi, maar wel lief!! Haha!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 23:03

NaVy, Ameretto heeft in de winter als ie op stal staat wel een liksteen, daar is ie ook dol op!(z'n record is 1 maand!!!)
Nu ie in de wei staat heeft ie geen liksteen meer, maar het heeft geen nut om er een in de wei te leggen, want als er een keer een plensbui komt, is ie weg.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, DotBot, IASCrawler, LaDonna75, Poldermenner, xYaartje en 106 bezoekers