Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-15 15:43

Hoi allemaal :wave: ,

Ik heb gezocht, maar geen recent topic kunnen vinden over wandelen! :) Mijn vriend en ik wandelen sinds een jaar ongeveer en we vinden het allebei hartstikke leuk om te doen. We hebben vorig jaar meegedaan aan de 21 km wandelen in Sneek (Mar a thon, rond Sneek en meer) en die gaan we dit jaar weer doen. Vorig jaar waren we in 5 uur binnen, dit jaar zouden we sneller willen finishen. Het was onze eerste ervaring met meedoen aan een georganiseerde wandeltocht en dat beviel goed!

In 2016 zouden we graag mee willen doen aan de Slachtemarathon (42 km), maar dat duurt natuurlijk nog eventjes. En daar moeten we ook echt gericht voor trainen. We wandelen verder vooral op eigen initiatief, in het bos enzo, we zoeken dan vaak routes gewoon uit :). Er is namelijk super veel leuks te vinden (de NS-wandelingen bijvoorbeeld) en ik was benieuwd of er meer bokkers hier ervan houden om te wandelen.

Groetjes! :wave:


zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:49

Ik heb vanwege zwangerschap en keizersnee een tijd minder gewandeld, maar met het mooie weer wil ik het wel weer op gaat pakken.
In 2012, ben ik met een groep gestart aan de Wampex in Friesland, helaas vanwege een blessure na 20km af moeten haken.
Zou het wel leuk vinden om dit toch weer op te gaan pakken.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:54

Ik ben dol op wandelen en ML ook :j We hebben een gezellig groepje gevormd van 4 vaste mensen en soms gaan er meer mensen mee. We zijn alleen niet van de georganiseerde tochten :n Meestal gaan we richting Ardennen en hier in zuid limburg is ook veel te lopen. We hebben 1 vaste loper die bedenkt altijd leuke combinaties van verschillende wandelingen, daar kun je hem uren zoet mee houden :D Hij verzint altijd de mooiste routes, maar vaak wel zwaar terrein. Wij proberen 1x per maand af te spreken (soms vaker) en dan zijn we meestal een uur of 7/8 onderweg.

Edit nu met zwangerschap loop ik minder maar wil dat straks weer oppakken. We hebben dan ook een bos vriendelijke kinderwagen gekozen :D

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:57

Wij organiseren survivals. En om een tocht uit te zetten, wandel je zelf ook behoorlijk wat.

Daarnaast wandel ik sowieso elke dag met de honden. Sowieso 2 uur. Maar in de weekenden kan ik ook gerust zo'n 5 uur weg zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:58

Choco vergeet de kinderwagen, ga voor een draagdoek/zak, echt veeeeeeeeeel fijner!
Ik liep trouwens met 36 weken nog 8 kilometer en 3 weken na de keizersnee, baggerde ik al 5 km over het strand 3 dagen achter elkaar, vast niet verstandig, maar had al te lang op de bank gezeten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:59

Ik moet gaan wandelen, maar ik moet eerst nieuwe schoenen kopen. Bij de andere zijn de zolen inmiddels versleten en de nieuwe die ik eronder heb laten zetten laten los. Eigenlijk vind ik wandelen niet heel leuk om te doen, maar ik wil waarschijnlijk wel gaan trainen voor de vierdaagse van Nijmegen, dus ik moet maar zin maken :Y)

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:01

Hier nog een wandelaar! :j
Samen met een vriendin elke week (soms vaker) de Drunense Duinen in en dan maar kijken waar we uitkomen, vaak zijn we dan wel een paar uurtjes weg! Daarnaast loop ik door de week ook nog regelmatig een ronde hier in de omgeving, maar dat is soms nog wel eens saai met alleen maar landwegen..
Met die wandelvriendin ga ik toevallig over twee weekjes een lang weekendje naar Luxemburg en/of de Ardennen om daar eens stevig aan de wandel te gaan en het natuurschoon te bewonderen! :D Dus mocht iemand nog tips hebben, heel graag!

Paarden - El Rikardo & Nike van Ruimzicht /3
Cavia’s - Wokkel en Nibbit, volg ze ook op Instagram! https://www.instagram.com/wokkel_en_nibbit/

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-15 16:17

Haha, wat leuk dat er nog meer mensen zijn die wandelen leuk vinden! En gelukkig kun je dat ook prima met de kinderwagen/draagdoek doen inderdaad :). Zo met het zonnetje er weer bij, wordt het gelukkig ook weer leuker om te gaan doen.

@capopjekop, de nijmeegse vierdaagse, stoer zeg!! Wanneer is die ook al weer dit jaar? Ik vind 'm zelf wat te massaal om ook te gaan doen, maar ik ben altijd wel trots op alle lopers die zich eraan wagen, lijkt me best pittig om vier dagen achter elkaar dezelfde afstand te moeten lopen. Welke afstand ga jij lopen?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:49

Sneeuw stampen in de Ardennen is ook altijd super leuk! Lang voordat hier sneeuw ligt (als dat al komt) liggen de Ardennen al lekker vol! Wel heel zwaar, zeker als je van de paden afgaat zak je soms wel knie/heup diep weg :j

Draagdoek denk ik ook over na :j Maar met de wagen kom je een heel eind (als het goed is :Y) )

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:24

Sandalio schreef:
@capopjekop, de nijmeegse vierdaagse, stoer zeg!! Wanneer is die ook al weer dit jaar? Ik vind 'm zelf wat te massaal om ook te gaan doen, maar ik ben altijd wel trots op alle lopers die zich eraan wagen, lijkt me best pittig om vier dagen achter elkaar dezelfde afstand te moeten lopen. Welke afstand ga jij lopen?


21-24 juli. Ik loop gewoon de 40. 50 vind ik echt te ver. Het mooiste zou zijn als je maar 10 km zou hoeven lopen met dezelfde gezelligheid, maar zo werkt dat helaas niet :') Ik doe puur voor de gezelligheid mee.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:30

@capopjekop, ben jij ingeloot voor de Nijmeegse 4daagse dit jaar?

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:32

Ja, maar ik heb hem al drie keer eerder gelopen dus ik hoeft niet meer te loten.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:36

Kijk dat is het betere werk! Hier helaas uitgeloot, dus op zoek naar een andere leuke 4daagse.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:45

Niet met wandel club maar ik woon naast de schorre (tomorrowland) en daar ga ik vaak enkele uren wandelen.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-15 16:21

Vandaag met dat prachtige weer naar Dwingelerveld gegaan en daar lekker 8 kilometer gewandeld :). Wat een fijn weer was het vandaag zeg!

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:45

Wandelvakantie is net geboekt *\o/*
De reis gaat naar Vianden, omgeving Klein-Zwitserland, in de beurt van Diekirch enzo :D
Is er erg mooi! En ze geven ook aan dat de wandelaars hun lol op kunnen daar. Zijn vele wandelroutes, van 8 kilometer tot letterlijk 150 ( :wow: ) kilometer. Dus heb er nu al zin in! Nog twee weekjes aftellen :)

Paarden - El Rikardo & Nike van Ruimzicht /3
Cavia’s - Wokkel en Nibbit, volg ze ook op Instagram! https://www.instagram.com/wokkel_en_nibbit/

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:52

Dwingelderveld is mooi, mijn favoriete plekken zijn Appelscha en Strubben/Kniphorstbos.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:08

Meld zich! Nu mijn puppuber steeds meer mag lopen, maken wij ook steeds meer kilometers. Nu sowieso dagelijks 7 km. Straks wordt dat meer. =)


soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:46

Hier ook een wandelaar. :j Ik loop graag en veel, heb alleen helaas mijn familie daar niet in mee. Dus toch weer minder dan ik eigenlijk zou willen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 05:45

Leuk een topic voor de actieve wandelaars.
Ik heb sinds eind vorig jaar ook het wandelen ontdekt.
Begonnen met 5km per dag en nu zit ik inmiddels op 10 Km per dag.
Met 1x in de week dan 15 tot 20 km.
Ik moet eerlijk toe geven dat ik het heerlijk vind en dat had ik ergens niet verwacht want vroeger moest ik er niet aan denken.
Toen zat ik toch echt liever op het paard. Sinds ik door financiële omstandigheden mijn paard moest verkopen had ik iets anders nodig.
Het wandelen helpt ook gewoon fijn om de hectiek van de dag wat te ontvluchten.
En mijn hoofd raakt er zo heerlijk leeg van.

Ik heb mij ook opgegeven voor een sponsor loop van 20km waaraan een goed doel is gekoppeld. (Zie mijn onderschrift).
Vorige week kreeg ik van een goede kennis te horen dat ik met de manier waarop ik wandel ook wel voor de 4daagse van Nijmegen zou kunnen gaan.
Vond ik wel een mooi compliment maar ik ben er nog niet aan toe om 4 dagen achter elkaar 40 km te lopen.
Een andere goede kennis loopt een sponsor loop van 60km in Israël, dat leek mij ook wel gaaf.
Dat is 1dag zo'n afstand lopen.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 05:53

Na de winterstop ook weer begonnen, ik wil een wandelvakantie in Duitsland boeken.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:03

Wat leuk al die wandelaars hier!

Zelf wandel ik ook heel graag, eigenlijk altijd met mijn hond Broome. Het liefst door het bos. Op dit moment lopen we per keer zo'n 7 km, en dat ong 3 keer per week. Ik loop 6 km per uur dus dat gaat best vlot. Meten jullie ook je wandelingen door middel van een app of iets dergelijks?

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:19

Ik wandel *\o/*
Nu standaard na het avondeten, normaal altijd in de middagen na school de middag vullen. In mei draait t weer om, iets met geen internet hebben nu.

Maar muziekje op en lekker met de muziek meeblêren, heerlijk! Echt een momentje alleen.

Woon ook in het bos nu, dus echt heerlijk genieten van de natuur <3

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:34

Ik wandel elke zondag met een groepje collega's. Meestal rond de 14 km (georgajiseerde wandelingen). Maar nu steeds vaker 8 km omdat 1 persoon niet helemaal in orde is. Ook is het hier vaak flink wat heuvels lopen (zuid-limburg).
Begin augustus gaan we de heuvelland 4 daagse lopen. Van de week eens even inschrijven daarvoor. 4 dagen gaan we dan 14 km per dag lopen.

[o]

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17915
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:03

Hier nog een wandelaar. 3 jaar terug uit wanhoop begonnen met het Pieterpad, binnen een half jaar uitgelopen en nooit weer gestopt met wandelen. Momenteel bezig met het westerborkpad en voor de toekomst staat wandelen in Zweden hoog op de lijst. Ik ben zelf niet zo van de georganiseerde tochten, loop liever zelf. En er zij op internet heel veel routes te vinden, zeker als je op GPS loopt. Aanbeveling zijn de Trage Tochten van Rob Wolfs.

voor wie nog een leukse vierdaagse zoekt, naast nijmegen tqee opties. De apeldoornse vierdaagse ende sallandse vierdaagse.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, hooi, Lente, Letsdunit, nicole_floor, nijnthju en 39 bezoekers