les enzo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 16:17

Hoi, het heeft ff geduurd, maar ik heb nu toch 3 instructeurs gevonden waar ik les van kan gaan nemen. Ik wil met alle3 een proefles doen, en dan kijken met wie het het beste klikt. En hoe weet ik bijv. of ik een goeie te pakken heb?
Waar moet ik verder op letten behalve dan of het klikt?
Nou ben ik verder wel benieuwd (vooral van de Noord/Zuid-Hollandbewoners) van wie jullie les hebben, en hoe dat bevalt.
groetjes, Sandra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:27

Hoi Sandra, ik ben wel benieuwd welke drie jij hebt. Wil je het plaatsen, of anders mag ik het misschien via een PB'tje weten? Ik heb nl. les gehad van Heidy Kindt (vrouw van springruiter Marco Lambooy) maar ik ben gestopt, vind het te ruw en te hard gaan en leer er te weinig. Ik zoek een nieuwe instructeur, die aan huis komt, of evt. waar ik naartoe kan rijden. Ik heb aan Jan Berendonck gedacht, heb jij die ook op je lijstje staan?

Ik denk dat het het belangrijkst is dat jij meteen aangeeft wat voor jou het belangrijkste is in een les: komen de prestaties op wedstrijden op de 1e plaats, of het ontspannen rijden, wil je pleasure/reining/cutting gaan doen etc. etc.
Kijk gewoon waar je het beste gevoel bij hebt, da's toch het belangrijkste, vind ik.

Aangezien ik niet zo ver bij jou vandaan woon, hoop ik van je te horen wie de drie zijn, misschien heb ik er ook wel wat aan.

Veel succes in ieder geval!

Sonja

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 17:38

Hoi sonja, Jan van Berendonk staat inderdaad op m'n lijstje, ik heb 'm vanmiddag aan de telefoon gehad. Hij is niet goedkoop (50,- plus z'n reiskosten) maar ik heb wel een goed gevoel bij 'm. En hij gaat kijken of hij mij kan combineren met iemand die redelijk in de buurt zit, wat dan de kosten wat drukt. Hij vroeg me wat ik wilde bereiken, en ik gaf blijkbaar het goede antwoord (geen bepaalde ambities, geen wedstrijdniveau maar gewoon leuk met m'n paardje kunnen werken) want hij vertelde me dat ie ook wel eens mensen spreekt die in notime op topniveau willen zitten en die stuurt ie door.
Ik heb nog geen idee of ik een bepaalde kant opwil, cutting is uitgesloten (hihi, we hebben wel koeien op stal) ben ik bang, reining vind ik geweldig om te zien en het lijkt me heel leuk om te doen, maar we moeten eerst nog maar es kijken wat Sam aankan, en wat ie leuk vindt. Als we de basis maar goed leren samen, dan zien we daarna wel weer verder.

Groetjes, Sandra

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:42

Leuk voor je Sandra, dat je instructeurs hebt gevonden. En nu maar hopen dat je de goeie er uit pikt Knipoog Toch wel handig dat bokt er is he? Kan je via bokt erachter komen of er mensen zijn die wel of geen goeie ervaringen hebben met bepaalde instructeurs. Veel succes Sandra...
groetjes, Caballo

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 21:59

Moet lukken Caballo, thanks Lachen
Ik heb ook gehoord van een "trainer" die er inmiddels mee gestopt is (bracht niet genoeg geld op) die zo paardonvriendelijk bezig was dat zelfs de boer van het betreffende bedrijf er iets van zij. Zo iemand wil ik natuurlijk NIET.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:00

Ik ken Jan wel. Knipoog Een vriendin van me heeft bij hem op stal gestaan, zijn kennisen van haar... Haha! Ik heb een keer longeerles genomen van Jan want ik had maar een ervaring met longeren en dat was met een paard dat ging steigeren, bokken etc.etc.etc. dus ik had eigenlijk niet zo'n zin om me er weer aan te wagen, maar ja, eigen paard he, moet je toch kunnen longeren natuurlijk...ging natuurlijk best want mijn puk is natuurlijk suuuuuuuper lief, maar ik stond maar wat te klunzen dus als zij zin had om opeens de andere kant op te gaan dan deed ze dat gewoon...??? Toen ben ik een keer met mijn vriendin mee gegaan naar haar knollie en toen heeft Jan me longeerles gegeven, hij is heel geduldig en wist heel goed uit te leggen hoe je ook vanaf de grond overwicht kan tonen zeg maar. Ik heb nooit rijdles van hem gehad trouwens, dat neem ik van het meisje waar ik bij op stal sta, klikt perfect en is wat beter voor mijn bankrekening...hihi...(de smiley's doen het niet...snik snik).Maar goed, ik zou behalve kijken of het in de les klikt ook willen zien of het klikt tussen de instructeur en het paard denk ik...het kan best eens nodig/prettig zijn dat je instructeur even op je paard stapt en dan is het wel zo fijn om ook te weten hoe hij/zij als ruiter is denk ik...In ieder geval succes en ik denk dat je Jan een hele aardige vent zal vinden! Nou ben ik alleen nog nieuwsgierig wie de andere 3 potentiele instructeurs zijn...
Groetjes, Jasja

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-12 22:08 ]</font>

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 22:15

Hoi Jasja, hij was aan de telefoon inderdaad heel aardig (maar dat waren die anderen ook) Wat wel leuk was, vorige week belde ik ook, en toen nam er iemand op die daar bezig was met een paardje, maar verder niks wist over hoe/wat/hoe duur van de lessen enzo. Zij was ontzettend enthousiast, ze was door een ongeluk ofzo bang geworden voor paarden en is er daar weer bovenop gekomen. Zij heeft les in NH, dat doet ie dus ook.
Van die anderen weet ik alleen voornamen, dus ik weet niet of je daar iets aan hebt. Ik had ze al aan Sonja gePB't, maar ach wat maakt het ook eigenlijk uit. De een is Suzanne uit Halfweg, de andere Cor en Jolanda uit Amsterdam (zitten vlakbij Badhoevedorp ofzo) Daar zou ik trouwens nog een keer gaan kijken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:25

*LOL* *LOL* *LOL* Ik ken ze allemaal!!! Haha! Cor en Jo ken ik het best, zijn hele leuke mensen en ze geven heeeeeeel goed les hoor!!! Ik heb namelijk bij hen leren rijden Knipoog, het eerste paard waar ik ooit op be gestapt is een paard van Jolanda...wat een klein wereldje...en Suzanne heeft ook even op de stal gestaan waar ik ooit ook 2 maanden heb gestaan met Escaal. (Das de stal waar Lov staat met Lab BTW) Dat wordt moeilijk kiezen denk ik Sandra...

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 22:34

Nou fijn, kan ze moeilijk alle3 kiezen Verward Haha!
Sja, laat ik ze eerst maar es gaan proberen allemaal Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 23:38

Elke week een andere, en week 4 de beste van die maand nog een keer, goed voor de afwisseling Haha!

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:00

Ik ken uit je lijstje alleen Jan.
En ik heb ook alleen maar goede dingen te vertellen over hem. Ik nam les bij hem met m'n hittepetit. En wat er ook gebeurde Jan bleef altijd rustig. Nam bitjes mee om te kijken of het dan beter ging. Zei dat m'n zadel niet helemaal lekker lag.
En wat ik me vooral goed herinner is dat hij altijd zoiets zei als dit:"De fout ligt bij de ruiter en niet bij het paard".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:49

Dat is dus weer een plusje voor Jan erbij: ik zoek binnenkort ook een nieuwe instructeur, en zal hem dan zeker benaderen. Ben benieuwd hoe de proeflessen bevallen. Hou je ons op de hoogte?

Grtz, Sonja

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 22:52

Ja, doe ik Sonja. Van de week ga ik ze alledrie bellen (hoewel, Jan zou mij terugbellen) om een afspraak te maken. Ik ben heel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:24

Hoi, Jan van B ken ik ook wel. Hij gaf bij ons op stal les. Hele fijne instructeur met en goed oog voor techniek en vooral ook voor het paard. Zelf rij ik dressuur, maar daar heeft hij ook al veel ervaring mee dus daar kun je ook met hem over praten.
Susan heeft zelf ook bij Jan gelest en haar ken ik dus ook.

danielle f
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 16:53

Lachen hallo allemaal. Vikki schreef in haar berichtje over instructeurs over Cor en Jolanda..Cor geeft altijd les aan mij en aan nog iemand bij mij op stal. Hij kan het echt ontzettend goed uitleggen en als je er dan zelf toch niet uitkomt stapt hij zelf op je paard en krijgt het dan op een heeeel rustige manier voor elkaar. Cor kun je bellen op 020-6570142. Hij zit in Badhoevedorp, dat ligt vlakbij Schiphol. Groetjes Danielle

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 17:10

Hoi, Gister heb ik m'n eerste les gehad (van Suzanne) en ze vertelde me inderdaad dat zijzelf ook bij Jan had gelest. Jan komt over anderhalve week, dus daar weet ik nog niks van, maar de les van Suzanne is me ook prima bevallen, en ik heb alweer een hoop bijgeleerd. Ze legt alles goed duidelijk uit, ze heeft ook even op Sam gereden en dat ging ook hartstikke leuk. Ik heb een hele positieve eerste indruk gekregen.
Jolanda zou volgende week komen, maar die zat toch een beetje met de tijd/afstand dus dat gaat niet door. Maar ze komt wel een keer kijken, en ik ga ook een keer bij hun op stal kijken.