Paard ziek en update chemokuren Dorine!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Paard ziek en update chemokuren Dorine!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 13:40

Over Cerise:
die hoestte al een week behoorlijk, en ik heb het dus eerst aangekeken en vandaag kwam de DA van de paardenkliniek.

Ze had inderdaad veel slijm zitten, hij kon het horen met de stetoscoop, toevallig dat ze net een diepe zucht slaakte!
Je kunt namelijk aan een paard nooit vragen:
"Wilt u NU even zuchten?" *LOL*
Zij deed het echter al vrijwillig...

Ook kwamen er wat hoestjes terwijl de DA op stal was, dus hij zei al: Dat zit inderdaad diep, en is niet zomaar eventjes over.

Oplossing:
Cerise kreeg een speciale siroop: 2x per dag door de muesli.
Sinds gisteren krijgt ze ook al tijmsiroop door de muesli op aanraden van mijn instructrice, schijnt goed te helpen bij hoesten/vastzitten van slijm.
Dat werd nog eens bevestigd door de DA, was ik wel blij mee. Haha!

Ook kreeg Cerise 2 injecties, antibiotica en nog wat, ben de naam ff kwijt, en we moeten over 2 weken bellen hoe het is.
Als het dan nog niet over is moet ze een bronchoscopie of weet ik veel, in ieder geval met zo'n slangetje binnenin haar lichaam kijken... iew... Misselijk
Ik weet wat zo'n slang richting je longen inhoudt, heb het zelf ook gehad!
Maar ik denk niet dat het bij haar nodig is.

Oorzaak dat ze zo verkouden is geworden is waarschijnlijk de tocht (haar stal is precies tussen 2 deuren in, en men vergeet die nog wel eens dicht te doen.. Boos! Ook het slechte weer de afgelopen dagen werkte niet mee, gelukkig heeft ze wel een waterdichte deken. Lachen

Vandaag schijnt hier de zon (althans, vanmorgen nog wel *LOL* ) en daar ben ik heel blij mee.
De DA had gezegd dat ik wel op Cerise mocht rijden, maar niet in 't zweet rijden, dus bijv. een gezellig buitenritje in stap en af en toe een drafje, maar niet dressuurmatig aan de gang gaan.
Hoeft voor mij ook niet! Ben al lang blij als mijn meisie lekker goed uitziekt, rustig aan doet, en gauw weer beter is. Lovers

Nu over mijn uitzaaiingen in mijn longen.
De arts heeft geluisterd naar mijn longen: geen ruis, NIETS. Party!!
Dit was een erg goed teken, en ik moet dus dinsdag mijn derde chemokuur, daarna foto's laten maken en dan op 8 november weer naar de arts voor de uitslag.

Als, ik zeg dus áls, mijn longen schoon zijn...
Dus als de chemotherapie goed heeft aangeslagen en de uitzaaiingen zijn al helemáál verdwenen (daar is grote kans op dus), dan kan ik 2 dingen doen.
1. Nog 1x een kuur (moet sowieso van de arts) en daarna stoppen, maar wel onder goede controle blijven en vaak foto's laten maken.
2. Nog 1x een kuur en voor de zekerheid 6 weken daarna nog een kuur, en daarna controle etc.

Ik denk dat ik voor optie 1. kies.... }>
Dan ben ik voor eind december klaar met alle chemokuren, en kan ik het nieuwe jaar gaan starten met Cerise! Party!! Party!! Party!!
Doe ik toch wel hoor, maar goed, MET chemokuren kan ik haar niet goed trainen en ben ik zelf ook een dweil qua conditie, dus je kunt je voorstellen hoe zo'n proefje eruit ziet... B) Lips are sealed *LOL*

In ieder geval ben ik wel positief over het gesprek met de arts vanmorgen.
Ik had gedacht nog zeker tot eind januari te moeten met die chemo's...
Gelukkig niet, althans, op voorwaarde dat na de derde chemo mijn longen schoon zijn, en daar gaan we gewoon vanuit toch? Knipoog

Ik kon die arts wel zoenen! Extreme duivel
Heb het maar niet gedaan, want de arme man vliegt morgen naar Nice om een lezing in 't engels te houden over nieuwe medische ontwikkelingen op 't gebied van kanker, en 2 dagen daarna vliegt hij naar Bologna in Italie ook voor zo'n lezing.

En jah...
Als je zo'n lezing houdt voor de beste experts van Europa , moet je niet in een deuk schieten door de gedachte dat je eergisteren bijna doodgeknuffeld werd door een paardengek toch? *LOL*

Gelukkig is het geen man die het hoog in zijn bol heeft.
Beide benen op de grond-type.
En die benen in een oude spijkerbroek, en 't liefst een slobbertrui daarboven.
Hij blijft geloven
geloven in het innerlijk, de ziel
zo vaak dat een patient viel
maar voor zijn neus opklom
uit de diepste dalen
medicijnen die falen
toch
een ander 'medicijn'
bestaat die nog?

Dorine die lacht
ja
er is een kracht
het doet haar zóveel
hij is eigenlijk
te rationeel
te nuchter, maar toch
Dorine is gelukkig
en vecht nog

Alleen hoop mag hij geven
maar tijdens haar verhalen
over dat ze zal léven:
zijn oogjes stralen... Knipoog

D.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:46

Ondanks je wat pech met je paard een heel fijn verhaal om te lezen Dorine. Ik zit nu thuis snot verkouden en aan de diarree, maar met jou verhaal is dat maar niks vergeleken met jou ellende.

Hou goede moed!!! En ga zo door, succes

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:49

Wat fijn zeg dat het ernaar uit ziet dat je longen schoon zijn!!!! heerlijk. wel balen voor je paardje dat ze een beetje aan het kwakkelen is, maar ook dat zal wel goed komen!
ontzettend mooi gedichtje weer!!!!

alweer een jaar samen Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:52

wauw, ik denk toch dat het komt door jouw kracht en optimisme dat je longen alweer zo opgeknapt zijn. Ik vind dit heel goed nieuws om te horen. En hoe zit het met Cerise? als ze straks beter is, gaan ze haar dan weer ziek maken met die tocht of willen ze er rekening mee gaan houden?

De hond is de betere mens

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:14

Minder leuk nieuws dat je paard ziek is. maar leuker nieuws dat je longen misschien kanker-vrij zijn. Ik hoop met je mee.

Je gedichtje straalt zoveel positiviteit uit. Echt heel knap hoe je met alles weet om te gaan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:17

Dorine! Goed zo, dat gaat de goede kant op!
Jammer van Cerise, maar die komt er wel weer boven op met zo'n goede baas!
Hoe is het nu met Peter?

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:22

Aan de ene kant ben ik vreselijk blij voor je dat het er zo gunstig uit ziet met je longen en de chemo. Maar ik vind het zo sneu voor je dat Cerise ziek is.
Maar in januari zijn julie straks allebei fit en weer helemaal beter!! dat hoop ik van harte.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:36

Wat kan je ook prachtig schijven, ooit aan een carriere als schrijfster gedacht? *LOL*

Ik ben heel blij voor je dat er weer een lichtpuntje is wat betreft je gezondheid!

Jammer dat Cerise wat ziek is, maar dat komt wel weer goed met zo`n zorgzaam baasje!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:53

Wat fijn om te horen!!!
En net zo als flair zegt, je kan prachtig schrijven!!
Jammer van Cerise, maar daar komt ze wel weer boven op!!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:16

Hé fijn om te horen dat 't met jou weer de goeie kant uit gaat.

Wat betreft Cerise, ik zou toch maar, als je 't op kan brengen, wat met haar gaan stappen, zoals de DA al adviseerde. Dat is nl. alleen maar goed voor haar longen. De lucht wordt dan wat meer "ververst" dan wanneer ze alleen maar wat in de wei loopt of op stal staat.

Succes voor jullie beiden!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:59

Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten: Fijn dat je zo hard vooruit gaat en beterschap voor Cerise (en let idd op de deuren)

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:20

Geweldig meid Party!! Party!! .

Nog allebei even uitzieken en dat dit jaar achterlaten en lekker fris van start.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:27

Party!!:#:# Wat goed dat het er zo goed uit ziet! Party!!:#:# ! En cerise wordt wel weer beter! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:23

Op weg naar januarie waar jullie allebei weer fit zjn Lachen
Maar geweldig nieuws van de dokter.
En Cerise zal er vast ook wel weer bovenop komen.
je hebt nu toch wel gezegd dat ze beter op de deur moeten letten he? Lachen


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 17:37

Bedankt voor jullie lieve reacties! Lovers

Dinsdag aanstaande moet ik dus weer een kuur, de derde, en als daarna de foto's goed zijn (over drie weken bekend) nog 1x en dan... vakantie! }>

Met Peter gaat het ook beter, hij werkt al meer uren dan in het begin, en bouwt het langzamerhand op naar full-time.
Mijn supermannetje! Lovers

Verder nog over Cerise: ik ga elke stalgenoot erover vertellen, en dan letten ze hopelijk meer op de deuren.
De staleigenaresse weet 't ook gelukkig, en wil helpen door Cerise nat hooi te geven, dit moest ook van de DA.
Ik zal wel helpen door het hooi, wanneer ik op stal ben, alvast nat te maken. Knipoog

Cerise krijgt zowel van mij als van Peter bijna elke dag een Reiki-behandeling vanaf nu, dusseh... dat zit wel goed. Die is er snel weer bovenop!
Ik zal inderdaad lekker met haar gaan stappen morgen of overmorgen.
Langs de weg vindt ze prachtig, alleen gaat ze dan liever in galop... Extreme duivel
Ach ja, dondersteentje wordt vast gauw beter!
Lijkt ze dan op 't vrouwtje? *LOL*

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:28

Hoi,

Je moest eens weten dat jouw verhalen op bokt zelfs kerngezonde mensen ook nog weer een extra zetje in de goede richting kunnen geven.

Als ik jouw stukjes lees, ben ik me weer helemaal bewust van hoe belangrijk die kleine positieve dingetjes zijn.

Ik hoop dat het zo goed met je blijft gaan en dat je inderdaad van de winter met Cerise kunt starten. Tot die tijd moet je haar maar even goed in de watten leggen, zodat ze gauw weer helemaal fit is.

Groetjes,
Judith

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:57

Ik blijf duimen ,want ik zie dat t helpt!!! ga door .en beterschap met je paardje.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:54

He bah, wat vervelend dat Cerise verkouden is! Vertroetel haar maar lekker!
Dus volgende week heb jij je chemo weer? Sterkte ermee. We zullen voor je duimen dat de chemo niet zo lang hoeft te duren als verwacht. Succes!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:12

Erg sneu van Cerise, ik hoop dat het snel weer goed is. Lachen

Maar echt geweldig zeg van jou! Nog veel succes met de laatste chemo en ik hoop voor je dat je weer een leuke nieuwe start kan maken volgend jaar met je paardje enz. Party!!

Succes! Party!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:19

heee meissie wat sneu nou dat je paardje ziek is.hopelijk word ze snel beter en heeft het geen gevolgen,geef dr maar een extra dikke knuffel van me
en jij:fijn zeg dat de chemo zo goed aanslaat,en nu maar hopen dat je idd na de komende chemo niet meer ziek bent!sterkte en veel liefs van mij

soms is het beter om te zwijgen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:34

cerise komt er vast snel bovenop! dat kan ook niet anders met haar grote voorbeeld, toch? echt fijn te horen dat het de goeie kant met je opgaat! veel sterkte met de komende chemo en doe peter en cerise groetjes van maan!

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:04

Oh wat een supergoed nieuws Dorine! Cerise komt er wel weer bovenop, dat zul je zien!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:11

Wat een supergoed nieuws.
Nu hopen dat Cerise ook snel opknapt (maar dat zal vast wel).

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:10

Te gek! En nu maar duimen dat Cerise ook snel weer wat opknapt, maar met al die zorg moet dat goedkomen. Op naar de wedstrijden!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:16

Fijn om te horen en ik duim voor je dat Cerise snel weer beter is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers