Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:58

Doe jij dat niet dan?
Stel jij gaat voor het eerst parachuut springen en je hebt er flink zin in. Vervolgens zie je de instructeur zenuwachtige trekjes vertonen en begint te zweten. Durf je dan nog steeds?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 14:09

Zeker, dat doe ik ook en dat noem ik dan spiegelen ;-)
Maar als een ander daar iets anders onder verstaat is dat natuurlijk ook prima.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:36

Wat Myca zegt dat bedoel ik ook, maar ik had het verkeerd verwoord sorry!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:24

Mijn paard neemt me ook weleens mee. De bult in de cross in Hattem was daar een mooi voorbeeld van. Ik zat met hoogtevrees bovenop maar hij klapte naar beneden alsof het dagelijkse kost was. Had amper de tijd om mijn balans te herstellen voor de sprong onderaan. Hij had toen echt het stuur in handen maar ging mooi door met zijn hobby en ik lifte mee. De redenering dat een paard niet uit zichzelf een hindernis zal springen kon ook gelijk de prullenbak in. Hij had alle kans en gelegenheid om iets anders te doen maar koos ervoor om te springen.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 17:36

Het kan natuurlijk niet voor jouw paard op gaan Anne_GTI, maar dat neemt niet weg dat dat voor sommige andere paarden wel op gaat.
Mijn paard springt eigenlijk gewoon alles, zelfs als ik er niet op zit en ik laat hem los dan vindt hij het leuk om zelf te springen.
Er is maar 1 soort hindernis waar hij op twijfelt en laat dat nou net diegene zijn waar ik het ook moeilijk mee heb.
Eigenlijk geeft Sizzle het zelfde voorbeeld, alleen heeft zij een andere interpretatie van het woord 'spiegelen'.
Misschien moeten we dat woord maar even laten voor wat het is. Daar gaat dit topic ook niet over.
Ik denk dat we het over het gedrag verder wel eens zijn.

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:45

Ik heb met mijn LBE die ook kan switchen naar LBI best wel problemen met hem te motiveren. Hij is aardig aan de maat en ik ben druk bezig met hem af te laten vallen. Alleen in de bak is het heel lastig om hem aan de hand in draf te krijgen en galop is gewoon bijna onmogelijk. Al is hij in een drukke bui is dit heel anders, dan rent hij als het ware een half uur lang keihard rondjes uit zichzelf. Nou ben ik zelf op dit moment ook laag in mijn energie en dit zou vast invloed hebben. Over ong. 2 weken komt mijn parelli instructrice en hier wil ik met haar ook aan gaan werken. Maar omdat ik al veel aan dit topic heb gehad:

Hoe kan ik mijn paard motiveren aan de hand? Zijn er leuke games om samen te doen? :)

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:14

ilangok schreef:
Ik heb met mijn LBE die ook kan switchen naar LBI best wel problemen met hem te motiveren. Hij is aardig aan de maat en ik ben druk bezig met hem af te laten vallen. Alleen in de bak is het heel lastig om hem aan de hand in draf te krijgen en galop is gewoon bijna onmogelijk. Al is hij in een drukke bui is dit heel anders, dan rent hij als het ware een half uur lang keihard rondjes uit zichzelf. Nou ben ik zelf op dit moment ook laag in mijn energie en dit zou vast invloed hebben. Over ong. 2 weken komt mijn parelli instructrice en hier wil ik met haar ook aan gaan werken. Maar omdat ik al veel aan dit topic heb gehad:

Hoe kan ik mijn paard motiveren aan de hand? Zijn er leuke games om samen te doen? :)

Ik heb ook wel eens momenten dat mijn ruin meer LBI wordt en dus lastiger te motiveren.
Ben benieuwd of iemand nog leuke oefeningen heeft.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:33

Gister is die van mij o.a. gemasseerd. Die vrouw was er voor het eerst en ze vond m heel open, zeg maar (weet niet meer hoe ze het zei). What you see is what you get ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:19

Anne_GTI schreef:
Mijn paard neemt me ook weleens mee. De bult in de cross in Hattem was daar een mooi voorbeeld van. Ik zat met hoogtevrees bovenop maar hij klapte naar beneden alsof het dagelijkse kost was. Had amper de tijd om mijn balans te herstellen voor de sprong onderaan. Hij had toen echt het stuur in handen maar ging mooi door met zijn hobby en ik lifte mee. De redenering dat een paard niet uit zichzelf een hindernis zal springen kon ook gelijk de prullenbak in. Hij had alle kans en gelegenheid om iets anders te doen maar koos ervoor om te springen.


Herkenbaar!

Mijn moeder vond het rijden in het begin soms best spannend. Mijn merrie blijft dan heel rustig en is echt extra voorzichtig. En als mijn moeder liep te klunzen met het halster stak ze zelf haar neus erin, echt heel lief. <3

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:43

Sizzle schreef:
Ik begrijp nog altijd niet precies wat men met spiegelen bedoeld ben ik bang.


Ik denk dat je spiegelen moet zien als een spiegel voor houden. Hier door kun je je zwakke en sterkte punten zien zals je bijvoorbeeld van nature weinig leiderschap toont is dat terug te zien aan een paard wat minder goed of niet luistert. Als je alles groot aanzet zou je bij een paard een grote reactie krijgen etc.

Maar goed dat is mijn interpretatie :D

Mijn paard had vandaag een LBE-moment. Merkte bij het uit stal halen al dat ze mij wat duidelijk wilde maken, ze had een missie. Ik word dan altijd nieuwsgierig wat ze wil dus ze mocht dat mij laten zien. Ze stapte met ferme pas richting de bak, keek van mij naar haar deken en terug. Was de vraag: baas doe even mijn dek af. Dus dek af, halster af en mevrouw heeft genoten van het rollen in haar blootje in droog zand :D

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:25

pff.... nog eens de nederlandse versie van het cirkeltje doorgenomen... dan is mijn paard zowel LBE als RBE.
In ieder geval herken ik mijn paardje in alle verhalen hier. En zoals iemand 2 pagina's terug al zei... hij geeft heerlijk alles aan.
Ik heb hem het zadel uit laten kiezen... ieder zadel deed hij vervelend mee (dus braaf alleen maar uitgeprobeerd en verder niet gereden) totdat ik een startekk comfort zadel te leen had. Ik steeg op en meneer liep meteen naar de uitrit om te vertellen dat het nu dan toch echt tijd werd voor een buitenrit.

En inderdaad met singels geeft hij ook heel duidelijk met bijten aan dat er iets niet lekker zit. Dan weet ik dat ik weer op zoek moet gaan naar het probleem.
De lente is deze week ook weer begonnnen in zijn hoofd. Heerlijk tegendraads geweest en rondgeracet in de losgooibak en vervolgens na het buiten uitstappen zich weer hyper laten maken en achter de merries aan willen rennen die langs hem liepen om op stal gezet te worden. Hij denkt nog steeds dat hij hengst is.

Weglopen doet die van mij vooral omdat hij iets wil ontdekken (zoals onlangs: een wei die helemaal omgeploegd was en een dikke nieuwe laag grond/modder had gekregen en er dus anders dan anders uitzag. En dat terwijl meneer de blub normaal eng vindt. Leverde dus een tot aan zijn buik smerig paard en een smerige ik op want ik kon die hele wei door achter hem aan al wegzakkend tot mijn knieën 8)7 ) of omdat hij vindt dat in de wei lang niet zulk lekker gras staat als op het pad tussen de weides in :D .

Wat spiegelen betreft.... dat merk ik eigenlijk alleen als meneer onzeker is... als ik dan (van hem) zenuwachtig wordt, wordt hij nog hyperiger en paniekeriger (zijn RBE kant). Dus dan moet ik echt opletten dat ik rustig blijf.
Aan de andere kant.... als ik dan zeker van mezelf en van hem blijf (bijvoorbeeld bij onze eerste springwedstrijd op vreemd terrein) vertaald zich dat helaas niet uit in dat hij toch over de hindernis gaat |( . Alleen bij de eerste hindernis werkt dat en vervolgens besliste meneer verder op het allerlaatste moment dat de hindernis naar zijn mening toch te hoog was en stopte hij. Maar dat leek dus meer een mix van zijn LBE (jaah ik ga hem nemen hoor vrouwtje) en RBE (wahhh die hindernis is toch te hoog en eng) kant.
Als hij echt helemaal in zijn LBE kant zit en we rijden op een hindernis af en er gebeurt iets (waarvan hij normaal misbruik zou maken om te schrikken) dan kan er wat hem betreft een bom vallen, maar die hindernis gaat hij nemen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:32

Mijn twee paarden neigen alle twee naar LBE.

Zijn ook familie van elkaar. Moeder en zoon.

De merrie is de koningin van de stal. Dominant, imponerend, zeer voorwaarts, zeer werkwillig, zeer mens gericht.

Zoonlief is dat wat minder uitgesproken allemaal. Die zou ook naar LBI kunnen neigen. Daar ben ik nog niet uit.

Marein
Berichten: 227
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: West-Flanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:13

Ik heb zo veel geleerd vandaag! Mijn paard, mijn allereerste paard, is heeeeeel duidelijk LBE! Alle puzzelstukjes vallen echt op z'n plaats nu, eindelijk heb ik het gevoel dat ik haar begrijp.

Ik weet alleen niet of een LBE paard wel interessant is als eerste paard, voor een meisje van 10 jaar...

Maar langs de andere kant, ik (de mama) heb een echte klik met haar. Grondwerk, vooral loswerken vindt ze geweldig: cavalettibalkjes in parcours leggen, een sprongetje in vrijheid nemen, spelen met de jollybal, een kegelparcours, ...
Maar gekaderd of verzameld rijden doet ze niet graag, ze probeert steeds over te nemen.
En ze kan niet vaststaan (enkel aan een lang touw, o wee als je haar te kort vastzet op de poetsplaats! Zo heeft ze al 3 halsters doorgetrokken!), of stilstaan.
Positief is wel dat ze echt negens van schrikt, haar nieuwsgierigheid wint het altijd :D .

Ik besef nu dat ik haar gekozen heb. En dat ik ook altijd kies voor
LBE honden, iets wat me heel goed ligt.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:21

Ik denk dat LBE's moeilijk zijn voor kinderen, maar ze er wel heel veel van kunnen leren :)

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:34

Afbeelding

LEFT-BRAIN EXTROVERT – No Rules!

Left-Brain Extroverts are the original rule-breakers. They discover what your rules are and then they challenge you, so that means when you have no rules, they can’t find your edges and the game is over. Left-brain horses are dominant; they challenge your leadership every day, every moment. On many occasions, I have students ask me if their Left-Brain Extrovert horse will ever settle down and get easier. What do you think? Remember, we are talking innate characteristics here, just like human personality, so the answer is, “Well, no!” Either you’re going to bring out the best in your horse, or the worst.
Here are some ‘rules’ that people expect of horses and that Left-Brain Extroverts love to defy: “I expect my horse to be…”

Calm
Obedient
Consistent
Responsive

Hmm. Sounds like the complete opposite of this free-spirited horse’s idea of fun! If he was wearing a t-shirt, on the front it would say “Born to defy!” On the back it would say “You’re not the boss of me.” So the more you try to make your Left-Brain Extrovert behave, the worse it gets. But the more you encourage him and pique his interest, the more connected and willing he becomes. But that’s hard for us humans to do with horses, because we have our agendas. Here’s the key: put aside your agenda for a moment. Give your Left-Brain Extrovert what he needs and he’ll give you what you want. This Horsenality will teach you to follow Pat’s mantra: “There are no rules in Parelli, only principles: The Eight Principles.”

Dat is dus helemaal mijn paard. Hoe meer druk erop dat ze iets moet doen, hoe slechter het gaat. Mark Rashid schrijft in een van zijn boeken; je had het ook gewoon kunnen vragen. Dat is wel een methode die werkt bij LBE. :j

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:57

Haha, leuk stukje. Mijn instructrice vraagt me altijd voorafgaand aan de les wat ik wil gaan doen. Maar gaandeweg de les komt er altijd iets heel anders uit dan ik vooraf bedacht had. Walter trekt zijn eigen plan :j

Marein
Berichten: 227
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: West-Flanders

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:28

Heel interessant, fransje23! Ik heb echt het gevoel dat ik daarmee iets kan. Heel veel zin om deze namiddag met mijn LBE'er aan de slag te gaan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:02

ruitje schreef:
Ik denk dat LBE's moeilijk zijn voor kinderen, maar ze er wel heel veel van kunnen leren :)


Hangt ook van het paard af, en het moment. Mijne kom idd ondeugend zijn (links ipv rechts gaan omdat in haar ogen niet de juiste hulpen worden gegeven. Tja het arme kind kwam dan ook amper ondet het zadel vandaan met haar benen. ) maar nu ze geleerd heeft met haar benen te sturen gaat ze zelfs springen zonder hoofdstel. :D ze is ook super voorzichtig met kinderen en beginners. Och en met mij eigenlijk ook, hoevaak ze mij al niet gered heeft door een stapje opzij te doen als ik uit evenwicht was. :o

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:09

ruitje schreef:
Ik denk dat LBE's moeilijk zijn voor kinderen, maar ze er wel heel veel van kunnen leren :)


Klopt!

Er rijdt een jong meisje op mijn LBE'er (onder mijn begeleiding) en ze leert door m'n paard heel goed met d'r benen en zit te rijden! Hij wil inderdaad ook wel eens naar links ipv rechts gaan en dan moet ze heel goed d'r buitenbeen (en buitenteugel) er bij houden. Aan de (binnen)teugel trekken heeft dan totaal geen nut, daar loopt ie gewoon door heen haha (en trekken aan teugels wil ik natuurlijk sowieso niet!). Ik ben heel blij dat m'n paard je eigenlijk verplicht om de juiste hulpen te geven, want anders wordt je gelijk "afgestraft" :P :)

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:13

Em_ schreef:
ruitje schreef:
Ik denk dat LBE's moeilijk zijn voor kinderen, maar ze er wel heel veel van kunnen leren :)


Klopt!

Er rijdt een jong meisje op mijn LBE'er (onder mijn begeleiding) en ze leert door m'n paard heel goed met d'r benen en zit te rijden! Hij wil inderdaad ook wel eens naar links ipv rechts gaan en dan moet ze heel goed d'r buitenbeen (en buitenteugel) er bij houden. Aan de (binnen)teugel trekken heeft dan totaal geen nut, daar loopt ie gewoon door heen haha (en trekken aan teugels wil ik natuurlijk sowieso niet!). Ik ben heel blij dat m'n paard je eigenlijk verplicht om de juiste hulpen te geven, want anders wordt je gelijk "afgestraft" :P :)

Dat geldt niet alleen voor kinderen, maar ook voor volwassenen die op mijn paard willen rijden.
Hij kan fantastisch scheef met zijn kont in de bakrand galopperen als je teveel binnenteugel icm te weinig buitenteugel gebruikt :+ :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:28

Zó leuk is dit! Waar ik bij mijn RBE-er regelmatig met mijn handen in het haar zit, ben ik met mijn LBE-er zó blij! Een raar dier die regelmatig mijn oprit opnieuw indeelt (want die bak staat daar natuurlijk helemaal verkeerd... :D ), maar die dan ineens alles helemaal goed doet. Tot er iets mis is. Vaak een hele puzzel om uit te vogelen wat er niet goed gaat. Die verveling moet ik wel in mijn achterhoofd houden.

Als ik ye lang niet buiten heb gereden, moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Dan is alles dóódeng. Ze schiet dan snel weg, maar je bent haar nooit helemaal kwijt. (Zoals bij mijn RBE-er).

In een les hadden we eens een pion weg gezet tijdens het longeren. Bij die pion moest je halt houden. Nou, dat had ze snel door, dus ik maakte enorm de blitz, want ze stond steeds keurig stil bij de pion. Tot ik bij de pion wilde aangalopperen. Tja, dat kan dus niet! Het was toch stil staan? O:) ik moest echt de pion weg halen om haar in galop te krijgen :))

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:34

Ik had deze trouwens ook deels voor mijn dochter gekocht. Dat werd helemaal niks. Overal discussie over. Tot ik haar in de ring liet rijden zonder zadel en hoofdstel en ze op haar zit moest rijden en sturen. Een zoetje! Geen gesjor aan de teugels en geschop met benen graag. Dan heb je een ezel in je handen.

En over karakter gesproken; ze heeft een duidelijke voorkeur voor bont. Ik heb een bonte ruin staan en die eist ze helemaal op. Ik rij wel eens met een vriendin met een bonte merrie; meteen haar vriendin. Ieder ander paard slaat ze het licht uit de ogen. Bij mij in de paddock wonen nu eenmaal meer paarden, maar die blijven wel bij haar uit de buurt. Laatst op de les liep er een tinker-ruin. Ze had meteen interesse. Als ik haar ooit wil laten dekken, zal ik wel met iets bonts aan moeten komen, ben ik bang :j

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:15

@Fransje23: dat is idd helemaal die van mij! altijd de grenzen verkennen en kijken of wat altijd geldt nog steeds geldt. En het zorgt ervoor dat je heel inventief wordt als eigenaar. Toen ik hem als jaarling had heb ik nog het meeste geleerd. Als hij eenmaal doorhad hoe hij een regel kon breken, was ik even paar dagen aan het bedenken hoe ik de regel weer kon invoeren. Vervolgens was hij dan weer een aantal dagen braaf (oftewel druk bezig met een nieuwe manier bedenken om de regel te doorbreken }> ), waarna hij een nieuwe truc uitvoerde om onder de regel uit te komen en het hele spelletje weer van voren af aan kon beginnen :+ .

Ondertussen is hij al een stuk ouder en ken ik al zijn trucjes wel... nu komt er maar 1x per jaar een nieuwe bij, maar om de zoveel tijd probeert hij al zijn oude trucs weer uit om onder de regels vandaan te komen.

@Fabster: dat met het buitenrijden heb ik dus ook heel duidelijk met die van mij.

Overigens vullen wij ons elkaar wel goed aan. Hij extrovert (vooral LBE maar ook wat RBE) en ik vooral introvert (volgens mij van allebei de kanten wat). Hij heeft me dus heel goed geleerd om voor mezelf op te komen en zelfverzekerd te zijn, want anders was het snel over geweest :D . Hij heeft de laatste restjes verlegenheid bij mij bijna helemaal uitgeroeid _-:( :) .

Echt geweldig dit topic! Op stal krijg je soms commentaar dat je je paard niet goed opgevoedt hebt, en ga je aan jezelf twijfelen terwijl ik toch heel consequent ben (dat introverte, hé). Maar dit topic stelt me toch weer gerust, dat het toch echt zijn karakter is om gewoon te blijven proberen de regels te breken.

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

zippora schreef:
Echt geweldig dit topic! Op stal krijg je soms commentaar dat je je paard niet goed opgevoedt hebt, en ga je aan jezelf twijfelen terwijl ik toch heel consequent ben (dat introverte, hé). Maar dit topic stelt me toch weer gerust, dat het toch echt zijn karakter is om gewoon te blijven proberen de regels te breken.


Ik vind dat proberen regels te breken zo negatief klinken. Ik noem het een paard die eigen initiatief toont. :j
Vind ik trouwens iets wat best enigzins aangemoedigd mag worden bij paarden. Is best prettig als ze zelf iets aan durven geven :j

Mijn paard loopt nog weleens schuin voor mij uit, ik loop dan ter hoogte bij haar schouder. Ik krijg weleens de opmerking dat ze met haar hoofd naast mij met lopen omdat zij zo de leiding zou hebben. Maar dat vind ik zelf niet zo nodig en mijn paard nog minder :+ . Als we het doen zoals we wederzijds hebben afgesproken kan ik het halstertouw tussen 2 vingers vasthouden, ze past haar tempo zelf aan aan dat van mij, stopt als ik stop en gaat zonder problemen naar links of rechts als ik dat vraag.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:38

Een opmerking dat ie niet opgevoed is krijg ik eigenlijk nooit, want over t algemeen gedraagt hij zich geweldig. Plant m ergens neer en hij blijft staan, loopt netjes mee, loopt niet over of door je heen, etc.

Zat toevallig vanochtend, na weer in dit topic gelezen te hebben, te bedenken dat t bedt tijdje geleden was dat we discussie hadden gehad. Had ik niets moeten denken... Hij heeft straalkanker, dus stralen insmeren is dagelijkse kost. Maar vandaag kon die linkervoorvoet absoluut echt NIET omhoog.... }:) Zweet op m'n rug! Is niet niets, een voet omhoog krijgen van een trekpaard van bijna 1.80 die vandaag GEEN zin daarin had. (En de andere voeten gaf ie direct, zonder probleem, echt hoor!)
Hij zal wel gedacht hebben, jij mij aan het werk zetten (getraind op strand), ik jou ook aan het werk zetten. : ~~}> Of zoiets haha