Sillhouete Zadel Ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleurfloran

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-05-14

Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 23:18

Hallo,
Heeft iemand ervaring met Sillhouette zadels?
Ik heb er vandaan één uitgeprobeerd, de close-contact

Afbeelding
Op het oog niet het mooiste zadel, en erg aan de dure kant. Maar hij zit super lekker en ook op mijn paard! Graag hoor ik ervaringen van mensen op termijn hoe het zadel bevalt etc. En wat jullie er voor hebben betaald. Dit zadel kostte me €1950

Afbeelding

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:03

oei, als je op andere zadels beter zit, dan is silhouette niet jouw zadel, sorry dat ik het zeg. Op de laatste foto zit je totaal niet in balans. Op de eerste rijfoto is ook verzet te zien. Je hangt achterover.
Ik kan van een foto niet beoordelen of je het zelf bent, of dat het zadel er in bijdraagt. Maar let daar zeker op als je een zadel koopt. Ik denk dat jij het beste een enorm vlak zadel kunt uitzoeken waarin je 0,0 steun hebt, dat zal je zit verbeteren, dan kan de hulpteugel er ook af.
Verder kan ik op de foto van het zadel reeds zien dat het een zadel van erg zacht leer is en dus ook minder duurzaam. Daar moet je van houden. Ik zeg niet dat het goed of slecht is, maar zadels van zacht leer zijn gewoon eerder versleten en tja, 2000 euro is voor mij enorm veel geld en dus kies ik persoonlijk dan voor slijtvast leer.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:09

Tja 2000 euro is nog een "koopje" die van mij was rond de 3000 euro, en idd ik ga ook mee met de post hier boven. Het is moeilijk te beoordelen of het zadel goed ligt, het enige wat ik zie is een paard hevig in verzet en een amazone die ver achterover hangt en de der benen ver naar voren steekt en hangt aan de teugels en wat ook nog met hulpmiddelen gereden moet worden. Sorry maar ik vind dit geen fijn beeld. :x

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:13

Ook ik vind het zadel niet bij je passen. Je onderbenen worden naar voren gezet zodat je ze gaat afsteken en dus automatisch achterover in stoelzit komt (laatste foto heel duidelijk te zien)

Daarnaast ligt voor zover ik kan zien het dieptepunt van het zadel vrij ver naar achteren. Als je zelf al wat gevoelig ben voor achterover zitten zou ik persoonlijk kiezen voor een zadel met het dieptepunt in het midden of wat verder naar voren. Zelf heb ik ook een zadel met dieptepunt achterin en heeft lang geduurd voor ik in het midden kwam te zitten!

Qua zacht leer, dat heb ik ook en vind het heerlijk zitten.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:28

Ik heb ook een silhouette zadel, dan wel vzh omdat ik graag spring, cross en buitenrijd.

Ben er echt super blij mee en paardlief ook. Volgend jaar word mijn merrie 3 en die krijgt waarschijnlijk ook een silhouette!

Dit is mijn zadel

Hier nog helemaal nieuw
Afbeelding

En inmiddels een half jaar in gebruik
Afbeelding

Anoniem

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:38

Ik snap ook niet zo goed waarom je juichpoppetjes in je OP zet. :o
Op de eerste foto is je paard in protest en de tweede steek je benen gigantisch naar voren en zit je heel ver naar achteren.
Of zijn dat foto's van je oude zadel?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:43

Als ik het goed zie zijn het foto's van het huidige, nieuwe zadel. Tenzij de vorige ook een close contact was. Ook op de tweede foto loopt het paard niet ontspannen en nageeflijk, de hulpteugel staat strak. Nee, vind dit ook absoluut geen fijn beeld. Van beide foto's niet. :n

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:54

Ik dacht serieus dat jouw post een grapje was!

Ik ga helemaal mee met bovenstaande commentaren. Het ziet er om meerdere redenen echt niet fijn uit.

Fleurfloran

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 11:53

Nou heel erg bedankt van de positieve reacties! Not. Ik vraag eigenlijk om ervaring van de zadels, ik heb een halfjaar niet meer paardgereden omdat ik opzoek ben geweest voor een nieuw paard, bedankt voor het vragen. Dit is voor haar de eerste keer rijden sinds 3 weken, dus ze had ongelofelijk veel energie. Ook bedankt voor het vragen. En de vorige eigenaar reed met slof en raadde me dat ook aan om te doen maar dan dwing je het paard helemaal naar beneden dus heb ik een elastiek gekocht waar ze als ze er aan trekt gewoon genoeg ruimte heeft, dat vond ze even wennen want ze had er nog nooit mee gereden. Ik ging heel erg in een stoelzit houding zitten omdat het paard niet te houden was, daar ga ik mezelf aan verbeteren. En het zadel is van buffelleer! Heel erg bedankt voor het commetaar en dat jullie zomaar van iets uit gaan en nieteens vragen waarom ze zo in "protest" gaat. Top (y) Volgende keer heb ik liever tips zoals de eerste reactie dan dat jullie me dik lopen af te zeiken.

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:56

Denk dat je mijn post niet helemaal goed hebt gelezen.

Ik denk dat iedereen het beste met jou en je paard op heeft. Dat het niet de posts en ervaringen zijn waar je op had gehoopt kunnen wij ook niks aan doen.

Iedereen beoordeeld zoals op de foto's, die je immers zelf plaatst, te zien is.

Buffelleer zit heerlijk, heb ik ook op mijn Anatomica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:57

Nou joh, dan moet je er geen foto's bij plaatsen! >;)

Jij zet juichpoppetjes bij je foto's, dat komt over alsof je zelf wel erg blij bent met het beeld.
Mensen willen je alleen helpen.

Fleurfloran

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-05-14

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:01

Ik heb 1 keer gezegt dat hij lekker op mijn paard ligt en dan wil ik niet hard over komen, maar als een zadelmaker dat zegt wat voor verstand hebben jullie er dan van? Ik verwijder de foto's wel als dat voor commetaar veroorzaakt. Maar ik zet in elke zin duidelijk dat ik vraag voor ervaring van het zadel. En ik heb in alle reacties maar 2 tips gezien en de rest vindt het gewoon heerlijk mij de boos doener te noemen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:03

Het zal niet de eerste keer zijn dat een zadelmaker het verkeerd heeft.
De foto's zijn gewoon geen fijn beeld. In eerste instantie dacht ik dat het paard bij de eerste rijfoto omhoog kwam als in steigeren als in verzet. Nu denk ik dat het een galopwissel was?
De andere foto is ze niet ontspannen en nageeflijk. Als je geen commentaar wilt op foto's moet je ze er niet bij plaatsen. :D

tiwi1969

Berichten: 7633
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:05

Over de houding en zit van TS is voldoende gezegd....

Ik heb wat vraagtekens bij de ligging van het zadel op de Fjord, hij lijkt wat achterover te liggen, van voren wat smal. Is de Fjord gegroeid na het aanmeten van dit zadel? Of is hij gepast met en dunner of zonder dekje? Ik denk dat het huidige dikke dekje je zadel teveel opvult waar je pony de ruimte nodig heeft.

Ook dit si niet als afbranden bedoeld maar om de pony comfort toegeven.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:07

Ik denk dat het beeld van de Fjord wat vertekent. Pony staat volgens mij ook wat hoger met z'n voorbenen

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:15

Het zadel zal wellicht fijn op je paard liggen en jij zal jouw zadelpasser wel vertrouwen.

Als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat ik het zadel niet bij jou vind passen.

Fleurfloran

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:19

Vicky_88 schreef:
Het zadel zal wellicht fijn op je paard liggen en jij zal jouw zadelpasser wel vertrouwen.

Als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat ik het zadel niet bij jou vind passen.

Jij geeft duidelijk tips en geeft aan waarom je het vindt, ik neem jou tips ook heel erg mee! Ik zou zelf inderdaad niet voor zo'n zadel gaan en eerder voor een zadel met een diepe zit, maar een close-conatct zadel met een diepere zit vindt je helaas niet... En ik weet ook niet of ik er verder nog wat aan kan veranderen als de zadelmaker volgende week weer komt.

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:25

Kijk eens naar de anatomica cygnus, deze heeft een monoblad waardoor je ook een closecontact hebt.
Deze hebben ook een diepe zit maar ook het zwaartepunt weer vrij achterin.

http://www.drunensruiterhuis.nl/zadels- ... 74/C/19268

Deze is met lange wrongen, wat voor jou denk ik beter is dan kortere!

Arno Brandt kan ook monoblad zadels maken! Wellicht dat er een paar in omloop zijn.

http://www.bokt.nl/markt/ad/294634/arno ... ssuurzadel
Deze is al weg maar hier zie je wel het zwaartepunt verder naar voren. Persoonlijk zou ik voor zoiets kijken. Denk dat je hier lekkerder in zou zitten.

Fleurfloran

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:52

Vicky_88 schreef:
Kijk eens naar de anatomica cygnus, deze heeft een monoblad waardoor je ook een closecontact hebt.
Deze hebben ook een diepe zit maar ook het zwaartepunt weer vrij achterin.

http://www.drunensruiterhuis.nl/zadels- ... 74/C/19268

Deze is met lange wrongen, wat voor jou denk ik beter is dan kortere!

Arno Brandt kan ook monoblad zadels maken! Wellicht dat er een paar in omloop zijn.

http://www.bokt.nl/markt/ad/294634/arno ... ssuurzadel
Deze is al weg maar hier zie je wel het zwaartepunt verder naar voren. Persoonlijk zou ik voor zoiets kijken. Denk dat je hier lekkerder in zou zitten.

Top dankjewel! Ik ga weer even verder zoeken voor een zadel met een diepere zit.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:52

Ik heb 2 silhouette zadels gehad en beide binnen 2 jaar weer verkocht. Ik heb ook de close contact gehad maar die zag er toen nog wat fraaier uit en niet met die riemen door het zweetblad heen. Het zadel gaf weinig steun en de kniewrongen waren wat hard. Ik heb dit zadel ingeruild voor een anatomica cygnus. Voor mijn andere paard had ik een zadel voor iet wat barokke types. Ook dit zadel gaf weinig steun en bleek achteraf niet goed te liggen op mijn paard. Deze heb ik ingeruild voor een maatwerk zadel van Ninon Schutte. Als je toch dit geld wil uitgeven zou ik dus een maatwerk zadel van Ninon adviseren. Die kijkt naar wat het beste is voor het paard en wat voor jou het prettigst is. De leerkwaliteit van de silhouette was trouwens wel goed!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:11

_Ekenna schreef:
Ik denk dat het beeld van de Fjord wat vertekent. Pony staat volgens mij ook wat hoger met z'n voorbenen



Foto vertekent inderdaad, paardlief staat voor op een heuveltje.

Overigens heb ik mijn zadel wel op maat laten maken en dan kan je hem precies samenstellen zoals je zelf graag wil.

Ik wou een ongedwongen zit met niet te veel wrong en heb precies gekregen wat ik graag wilde. Zijn ook netjes de maten komen opnemen en toen is het zadel in engeland beteld en gemaakt.

Ook kleuren kon ik kiezen, natuurlijk is het belangrijker dat het zadel goed past maar ik vond dat toch leuk meegenomen.

Ik heb mijn zadel gekocht via idefix4 hier op bokt.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:37

Hallo? Ik ben dealer van dit zadel sinds vorig jaar. Ik wil graag komen kijken? Dan kijken we samen naar de oorzaak van je probleem en proberen we het samen op te lossen. Ik rijd zelf al een jaar of 6 met alleen Silhouette zadels. Ik sta echt achter dit merk. Maar de verkopende zadelmaker kan natuurlijk zijn dag niet hebben gehad. Dat is ook een mens. Ik ben Engels gediplomeerd zadelmaker.

Je mag me altijd mailen en bokt lees ik ook regelmatig.

Vriendelijke groet,
Anouk
Wellsaddle
(Nabij Den Bosch)

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:20

Voor jouw eigen houding zou ik dit zadel niet adviseren. Ik denk dat je meer gebaat bent bij een zadel met lange kniewrong, die jouw onderbeen meer gaat begeleiden in een goede houding. Nu kun je je knie onder de wrong steken en dan komt je hele onderbeen mee.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Sillhouete Zadel Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:29

ik ken het merk niet, maar er zijn zeker meer zadels op de markt die een diepe zit hebben en close contact.

Naast de genoemde zadels kan ik ook Custom opnoemen. Ikzelf heb een Ninon Schutte zadel waar ik ook superblij mee ben. (ook in buffelleer).

Als ik je allereerste topic over deze zadels lees, komt bij het gevoel op dat je alleen naar silhoutte hebt gekeken maar verder nog niet. Dat geeft mij het idee dat je dus vrij zonder veel na te denken dit zadel hebt gekocht zonder je te verdiepen in wat er nog meer op de markt is.
Andere mensen lezen dit wellicht ook zo en daarom vrij veel reacties op het zadel, zeker omdat de foto's niet bepaald flatteus zijn.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:38

Fleurfloran schreef:
Nou heel erg bedankt van de positieve reacties! Not. Ik vraag eigenlijk om ervaring van de zadels, ik heb een halfjaar niet meer paardgereden omdat ik opzoek ben geweest voor een nieuw paard, bedankt voor het vragen. Dit is voor haar de eerste keer rijden sinds 3 weken, dus ze had ongelofelijk veel energie. Ook bedankt voor het vragen. En de vorige eigenaar reed met slof en raadde me dat ook aan om te doen maar dan dwing je het paard helemaal naar beneden dus heb ik een elastiek gekocht waar ze als ze er aan trekt gewoon genoeg ruimte heeft, dat vond ze even wennen want ze had er nog nooit mee gereden. Ik ging heel erg in een stoelzit houding zitten omdat het paard niet te houden was, daar ga ik mezelf aan verbeteren. En het zadel is van buffelleer! Heel erg bedankt voor het commetaar en dat jullie zomaar van iets uit gaan en nieteens vragen waarom ze zo in "protest" gaat. Top (y) Volgende keer heb ik liever tips zoals de eerste reactie dan dat jullie me dik lopen af te zeiken.

sorry...elastiek is ook de oplossing niet.
of het aan het zadel ligt? weet ik niet. maar het zou wel kunnen dat ze daar rennerig van worden.
Kwestie van andere zadels gaan uitproberen om te kijken welk zadel je paard het beste ligt.
En een goed verstandig instructrice nemen, die je paard weer helpt om te scholen naar het bewegen onder de ruiter zonder slof of bijzet. En vertrouwen krijgen in de ruiterhand.
Paniek vliegt van de foto af. Paard is niet blij
Op foto 2 ligt het zadel op de schouder.