Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:31

Peelie schreef:
Oei, levensgevaarlijk zonder leidsels en iemand op de bok. Maargoed, ieder zijn eigen stijl.

Wel een knappe combinatie :)

We dachten zelf als die gaat springen of gek doen kan dat beter aan de hand, als je hem begeleid aan de hand luisterd die heel erg goed, vandaar gekozen voor deze manier.
Dag 2 heeft er iemand op gezeten en ook gedraafd.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:49

Ik zou er ook zeker vooor kiezen iemand hem vast te houden, maar ook iemand met leidsels op de bok. Echt nooooooit meer een paard zonder iemand op de bok met leidsels vast zo voor de wagen zetten.

Je kan hem dan beter aan de hand begeleiden met een longeerlijn en iemamd op de bok. Als het dan gaat, heb je van 2 kanten sturing.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 09:09

Hebben jullie nog leuke plannen met de ponys? Dit weekend:)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:19

Ik heb vanavond eindelijk weer wedstrijd :) Ben benieuwd.. Gaat laatste tijd niet geweldig, beetje een dipje..

Wil dit weekend eigenlijk wel even naar het bos maar geloof dat het geen geweldig weer wordt..

Jij?

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:51

Hier morgen ook weer een wedstrijd op de planning. Voorbereiding afgelopen week was niet ideaal, dus maar even kijken hoe t gaat!

Ik zie weer leuke fotos voorbijkomen, en een fotoshoot. Hier organiseren ze binnenkort ook weer eentje, gelijk maar opgegeven, zou wel gaaf zijn! :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:53

Waar heb je wedstrijd maessie?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:16

Succes met jullie wedstrijden en fotoshoot! :)
Ik had vandaag met Rianne naar een binnenbak gewild om een keer te oefenen maar nu heeft m'n moeder de grote auto meegenomen naar het werk :') Eerst maar even kijken of we de auto's kunnen omwisselen dus.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:20

Ik heb lux net gereden, ging fijn! en staartje vast weer gewassen, volgende week ons debuut :D

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:26

Succes met je debuut Lisette! :)

We konden toch nog naar de binnenbak :D Rianne vond het eerst heel spannend allemaal maar van het ene op het andere moment besloot ze volgens mij dat ze er wel klaar mee was en toen konden we gewoon rijden zoals thuis (:

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:48

Hier een rustig weekendje helaas -O- paardje heeft flinke buik krampen en diarree en wilt niet eten. |( ze laat normaal nooit der eten staan en ze is echt suf. Dierenarts is al geweest, spuitje en wat poeders gekregen en ze zou snel weer moeten gaan eten! Dadelijk terug naar stal en eens kijken en lekker vertroetelen dit weekend :)

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:49

Aah dat is balen, hopelijk gaat het snel beter! :(

mendiee
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-12
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:47

Succes met de wedstrijden dit weekend!:)

En sterkte mer je zieke knappie SRY.

Vandaag weer eens aan de longe getraind. Hij vind het heel moeilijk maar hij gaat t steeds beter begrijpen.
Afbeelding

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:09

@rianne: in zwaagwesteinde ;)
@SRY:niks aan als ze ziek zijn.. hoop dat t gauw weer opknapt!

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:52

Vandaag helemaal los en gedraafd, knappe Wally doet het zo goed.

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:33

Ziet er netjes uit met Wally...

King heeft vandaag oefen springen gedaan voor het eerst met onze dochters van 9 en 12 knap gedaan.
Onze tank van 6 jaar even te sturen door de bak zatten hele mooie stukjes bij ze sprongen 59 cm vind super knap

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:57

Fijn dat je zo lekker in de binnenbak hebt kunnen rijden Spianne.

Wat sneu SRY! Hoe gaat het nu? :(:)

Hoe ging je wedstrijd maessie? Ik geef Zwaagwesteinde nooit weer op. Marena vindt die bak doodeng :=

Super dat Wally het zo goed doet voor de kar!

Wat leuk kiddokids! Heerlijk dat jullie allemaal zoveel plezier aan King kunnen beleven.

Ik ben vrijdagavond op wedstrijd geweest. Was een uur voordat ik moest aanwezig. Meld ik me, is nr. 19 al in de ring. En ik was nummer 23.. :wow: Ontzettend moeten haasten en heb maar 1 rondje in kunnen stappen.. Vervolgens meteen de ring in. Marena liep voor m'n gevoel niet echt lekker, wat ook helemaal logisch is natuurlijk. Gelukkig wel met twee winstpunten thuis gekomen dus we zijn niet voor niets gegaan :D 2 x 184 punten.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:59

Gefeliciteerd Rianne! :)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:35

Toch netjes Rianne,gefeliciteerd!
En je weet he,ze kunnen je niet verplichten om dan al te starten,in principe mag je gewoon
op jou starttijd beginnen :j

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:41

Dankje! :D
Ja maar ze werkten niet met starttijden, gewoon op nummer.. Dus weet niet hoe het dan zit Marinda?

Wat is het heerlijk weer! {:} Denk dat ik zo even buitenritje ga maken.
Beetje spannend wel, bijna nooit met haar alleen op pad geweest. Alleen hele kleine stukjes..

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:09

Het is zeker lekker weer! Als de bak een beetje droog is heb ik vanmiddag privéles en m'n verzorgster komt foto's maken :D

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:23

Als ze met nummers werken dan heb je "gewoon pech", dan moet je starten. Wel knappe punten toch!

Ik ga vanmiddag ook maar weer eens rijden. Van de week Had ik voor de grap een M1 proefje gereden, dat ging best goed! Knappe knol.

Ik baal er wel van dat het zo hard waait, nash wordt daar altijd best wel heel druk van en dan wordt hij moeilijker om te rijden. Een sensibel paard Is leuk, naar soms zou ik willen dat hij zo tam als zn moeder Was.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:39

@Rianne: super zeg! Waar had je ook weer gestart? Bij ons gingen ze ook zo vlot :D heb echt superfijn gereden, Velina begint het hele circus al aardig te snappen. Helaas geen kloppend commentaar op de eerste proef, qua punten maakt t me niet eens zoveel uit, want ze moet nog heel veel puntjes op de I zeg maar, maar als er dingen opstaan als stapt achterwaarts bij het halthouden, terwijl ze twee x perfect stil en vierkant stond dan vraag ik me wel af of ze wel de goeie coupon had :Y) tweede proef gelukkig wel kloppend en correct gejureerd, had 171 en 175 punten.
Ach coupon gauw vergeten, t fijne gevoel vasthouden, en op naar volgende week Oudega :D

@Timmie2000: wauw braaf zeg, nu al zo los ervoor!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:40

Vandaag met het tweespan naar het bos geweest. Wij zijn de fjord aan het beleren in het span onder leiding van leermeester Janouk. De fjord zijn baas gaat volgende maand trouwen en wil graag met eigen paard voor de trouwkoets.
janouk vindt dat zo gezellig in het span door het bos. Leuker dan tussen de witte hekjes in de dressuurring


Afbeelding
.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:28

@ mendiee : Zie er goed uit, heeft tijd nodig tot ze het begrijpen. En dan begrijpen ze het maar al te goed :') Als ik Cavella wil gaan longeren, dan wilt ze al gaan lopen voordat ik het pessoatuig goed heb zitten _O-

@ Timmie2000 : Ziet er leuk uit voor de kar :D Lijkt me best tof zo!

@ kiddokids : Ja dat is wat springen met een haflinger, vooral het stuurwerk, echt knap van je dochters :j

@ Rianne_ : Dat is ook lekker banketstaaf := Denk je op tijd te zijn, niet dus :wow: Goed van je winstpunten! Hier geen mooi weer vandaag, regen en flinke wind.

@ Spianne : Als de buitenbak droog is, succes met je priveles ;) En foto's zijn altijd leuk :D

@ janouk : Grappig een fjord en haflinger naast elkaar zo voor de kar :D

Hier gaat het helaas nog steeds niet goed :(
Gistermorgen is de dierenarts weer kunnen komen, ofja hij was toevallig op stal en we vertrouwde het toch niet dus maar weer laten kijken. Ze had nu ook koorts, ook nog opgevoeld maar gelukkig geen verstopping.
Ze heeft waarschijnlijk een virus in de darmen. Dus weer spuitjes erbij en heeft tijd nodig zei de dierenarts en goed in de gaten houden!
Ze wilt nog steeds moeilijk eten, diarree, krampen en is suf en te rustig voor haar doen. Echt zo sneu en heb medelijden met haar |( Kan er niet goed tegen als ze pijn heeft omdat ze nog altijd mijn kleine meisje is ook al is ze al 10 :)
Vrijdagavond heb ik wel een primeur gehad!!
We hebben haar al 10 jaar, ze staat nu al 3 jaar op stal en daar heb ik haar nog nooit zien liggen en vrijdagavond toen we kwamen lag ze :wow: en heb 5 minuten bij der kunnen zitten <3 <3

Afbeelding

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:34

Aaah SRY altijd sneu als je paard ziek is -O- Wel gaaf dat je bij haar kon zitten!