Een 2 jarige..hoe te longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 11:32

Hai allemaal,
ik wil Xantippe leren omgaan met longeren op een goede manier. Af en toe probeer ik al wat in de bak met de longeer lijn, maar ze vindt het erg moelijk.
Zijn er hulpteugels om meer grip op haar te krijgen of manieren om haar goed te leren lopen aan de longe?
Hoe hebben jullie je paard geleerd aan de longe te lopen?
Alle adviezen en tips zijn welkom!
groetjes Linda

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:48

niet.beginnen met 3 jaar.met 2 jaar zijn de benen nog heel slecht ontwikkeld en is eenzijdige beweging in een cirkel slecht voor de beenderen

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:55

Het is voor een 2-jarige inderdaad slecht om te longeren. Haar botten en pezen zijn nog niet volgroeit om altijd dezelfde bewegingen van een cirkel te ondergaan.
Beter wachten tot ze drie jaar is.
Wat je al wel kan doen, is haar laten wennen aan een hoofdstel (heb je misschien al gedaan), met haar aan de hand gaan wandelen en haar zo laten wennen aan verkeer.
Met longeren zou in ieder geval nog een jaartje wachten.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 15:46

Wat goed dat jullie dat zeggen! Ik was in de veronderstelling dat ik op 2 jr. leeftijd moest gaan beginnen met longeren.
hoofdstel wennen is beter? Wat voor hoofdstel en bit dan? En ik ga inderdaad al wandelen nu, om haar goed te laten wennen.
Heel erg bedankt! Want ik had anders een grote fout gemaakt.
Bloos groetjes Linda

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:35

Een gewoon hoofdstel met lage of gecombineerde neusriem en een gewoon bus of watertrensje

cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:32

ja, en een lekker dik bit. hoe dunner hoe scherper namelijk en je wilt niet dat ze nu al een afkeer van het bit krijgt. en dan ga je lekker met haar wandelen op drukke plaatsen, wordt ze vast verkeersmak, leren voetjes geven en misschien zelfs wat kunstjes!! liggen en zitten enzo!
succes ermee! groetjes!!!