Begrafenis Prins Claus indrukwekkend!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Begrafenis Prins Claus indrukwekkend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 12:30

Wow, ik zit hier met de tv aan in mijn kantoortje.. Wat is het indrukwekkend joh!

Mooie koets, mooie paardjes ervoor! Mooie muziek erbij.. WOW!

Wel sneu dat de beste man overleden is..

( luxe he, ik mag gewoon tv kijken op mijn werk.. Tja, dat is het voordeel van bij een tv bedrijf werken.. )

De kerkdienst begint nu..


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:32

Jep ik zit het ook een beetje half te volgen, het is wel mooi idd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:33

Ik vind die paarse koets er werkelijk niet uitzien!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:35

Inderdaad erg indrukwekkend, heb het ook aanstaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:40

Ik krijg er helemaal neits van mee. Maar een voordeel heeft die uitvaart wel: vandaag heb ik eindelijk eens niet van die misselijke muziek op de radio zoals anders. vandaag alleen mooie muziek.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:42

logisch dat het indruk wekt, het is immers 40 jaar geleden dat iemand van het koninklijk huis begraven wordt.

Amor Vincit Omnia

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:47

ik vond de hele stoet erg mooi om te zien. En de kerkdienst.... erg indrukwekkend

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:47

Nou, ik zie hier ook helemaal niets..... heb wel radio aan, maar ja, daar heb ik niets aan...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:57

Ik heb geen radio en geen tv...... en internet heb ik ook nog niets op gevonden, behalve een foto bij de telegraaf. Iemand nog tips?

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:01

De kleur van de koets is echt vreselijk. Ik hoop dat met mij vele mensen ook beseffen dat tijdens deze hele "poppenkast" niet alleen PRINS Claus is overleden, maar ook boven alles een man, vader, broer en noem maar op. Ik denk dat het hele gedoe eromheen dat erg overschaduwd. Ik kan mij voorstellen dat de familie het liever wat meer in besloten kring hadden willen doen. Ga er maar aan staan al die emoties die je niet kan laten gaan omdat je met tientallen camera's gevolgd word.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:03

Eleonoor schreef:
Ik heb geen radio en geen tv...... en internet heb ik ook nog niets op gevonden, behalve een foto bij de telegraaf. Iemand nog tips?


http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Begrafenis Prins Claus indrukwekkend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:13

Tallie1979 schreef:
Wow, ik zit hier met de tv aan in mijn kantoortje.. Wat is het indrukwekkend joh!

Mooie koets, mooie paardjes ervoor! Mooie muziek erbij.. WOW!

Wel sneu dat de beste man overleden is..

( luxe he, ik mag gewoon tv kijken op mijn werk.. Tja, dat is het voordeel van bij een tv bedrijf werken.. )

De kerkdienst begint nu..


Helaas zie ik helemaal niets Boos! Ik baal want ik had het graag live op tv gevolgt maar alles gaat gewoon door en hier op kantoor merk je niet eens dat het vandaag de begrafenis van Prins Claus is. Vind het geen goede zaak. Waarschijnlijk geen nationale rouwdag vanwege de slechte economie Verward Stomme Euro Heb af en toe telefonisch contact met mijn moeder die het wel thuis op tv ziet en het schijnt wel indrukwekkend te zijn.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:17

Ik volg het ook live.
Vind het heel indrukwekkend. Ik moet bijna huilen bij het zien van de Koningin en haar gezin. De Koningin heeft het er zichtbaar zoooo moeilijk mee, dat gaat me echt aan m'n hart.
En de prinsen zijn zo sterk, bij het begeleiden van de kist en zo, ik neem mijn petje voor hen af.

Goedgekeurd onderschrift :)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:19

Helaas, zowel bij rtl als de NOSlukt het me niet.....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:20

Ik kan ook niks volgen (of ik had vrij moeten nemen) en dat vind ik best jammer.

:evaw:

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:21

Afbeelding

bedoelen jullie deze?
niet echt mijn kleur
ik heb hem niet op tv gezien want ik zit gewoon op school Boos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:23

Ik vind die stout en muziek toch wel erg mooi en ik denk dat Claus ook wel zo begraven wilde worden. De kerkdienst is nu zeker, ga mischien zo nog wel ff kijken, vind die stoet truowens best leuk om te zien al die paardje's, en die friezen zien er ook echt super mooi uit!

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:53

Laika schreef:
De kleur van de koets is echt vreselijk. Ik hoop dat met mij vele mensen ook beseffen dat tijdens deze hele "poppenkast" niet alleen PRINS Claus is overleden, maar ook boven alles een man, vader, broer en noem maar op. Ik denk dat het hele gedoe eromheen dat erg overschaduwd. Ik kan mij voorstellen dat de familie het liever wat meer in besloten kring hadden willen doen. Ga er maar aan staan al die emoties die je niet kan laten gaan omdat je met tientallen camera's gevolgd word.


Hier ben ik het zo ontzettend mee eens. Zijn familie gaat door zo'n moeilijke tijd heen en elke traan die ze laten wordt breed uitgemeten in de kranten en de bladen. Vreselijk lijkt me dat. Eerder deze week, toen Prins Claus naar Paleis Noordeinde werd gebracht en Willem Alexander zich met moeite groot kon houden, toen had ik echt wel even een brok in m'n keel. Het zijn ook mensen en ik ben het helemaal met je eens dat daar veel te weinig rekening mee gehouden wordt.
Laatst bijgewerkt door JoT op 15-10-02 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:08

Billy schreef:
Ik volg het ook live.
Vind het heel indrukwekkend. Ik moet bijna huilen bij het zien van de Koningin en haar gezin. De Koningin heeft het er zichtbaar zoooo moeilijk mee, dat gaat me echt aan m'n hart.
En de prinsen zijn zo sterk, bij het begeleiden van de kist en zo, ik neem mijn petje voor hen af.


Helemaal mee eens, Billy, ook ik zit met een brok in mijn keel. Echt ongeloofelijk respect voor de koningin en de prinsen, dat ze dit op deze manier hebben kunnen doorstaan. Zij zijn tenslotte wel een man, en een vader kwijt.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:12

IN veel culturen is paars de kleur van de rouw. Ik vind zelf paars heel mooi maar ja, mijn smaak wijkt nu eenmaal af van het gangbare.
Die RTL pagina is hardstikke langzaam, zo krijg ik nog niets te zien. Wat een rotsite zeg!

De hond is de betere mens

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:32

Ik heb eigenlijk nog geen behoefte gehad om een condoleanceregister te tekenen, maar misschien ga ik het nu toch maar doen. Het raakt me toch wat meer dan ik gedacht had.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:26

Ik ben naar de stoet gegaan Ik werk op het Lange Voorhout, precies op de hoek met de Kneuterdijk. Het was heel indrukwekkend om die koets voorbij te zien komen en te weten dat daar iemand in ligt die meer was dan de prins-gemaal en die je nooit weer zult zien...

Het paars vond ik niet mooi en niet bijzonder lelijk. Het was een vale kleur en het had wat mij betreft wel veel dieper paars mogen zijn.

Ik denk dat de koningin en haar familie weinig boodschap gehad zullen hebben aan de camera's. Dat gaat, denk ik, volkomen langs je heen. Jammergenoeg ontkomen ze er ook niet aan, het hoort een beetje bij de rol en functie die ze inneemt in de maatschappij. Bitter natuurlijk, maar het is nu een keer zo.


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:39

Ik vind dat paars ook niet echt lelijk en paars is inderdaad in veel landen de kleur van de rouw.

Ik vind dat Prins Claus ook een beetje van het volk was en helaas kun je dus niet om de camera's en het volk heen. Natuurlijk is rouw ook iets prive's en ik kan me voorstellen dat het moeilijk moet zijn om je "groot" te moeten houden omdat de hele wereld meekijkt terwijl je zo'n groot verdriet en verlies moet verwerken. Gelukkig speelt zich ook veel achter de schermen af zodat de Koningin en haar gezin/familie ook privé afscheid kunnen nemen en hun verdriet de loop kunnen laten. Ik denk dat ze door het verdriet zo lamgeslagen zijn dat ze de camera's niet eens echt in de gaten zullen hebben. Op zo'n dag gaat er zoveel langs je heen en eigenlijk geeft al die belangstelling je toch ook weer een beetje steun.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:30

Ik heb net even een samenvatting gezien.
maar ik vond de koets ook niet echt mooi, maar goed daar moeten we niet om zeuren want het is beslist door de familie.

Ik moet zeggen dat ik 1 traantje heb weg gepikt toen beatrix en haar 2 zonen in beeld kwamen die haar hand vast pakte.
Ze had het op dat moment byzonder moeilijk.

Aan een kant is het wel begrijpelijk dat er pers bij is maar om zoiets close in beeld te brengen nee, laat ze toch lekker ff huilen.

Dat de kist naar beneden ging was wel een koud moment vond ik zelf.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:45

Plechtig allemaal he.. wat een vertoningen allemaal.. (positief bedoeld) Ik bedenk me dan altijd hoe het 'vroeger' is geweest in de hoogtijdagen van het koningshuis dat zowat alles nog zo officieel ging met koetsen en uniformen enzo
Volgens sommigen ben ik in de verkeerde tijd geboren Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Froukje, HopeMyDay, Kabayo, leanneXXnona, miereneter, MissNibbit, Prairy, Priscilla27, Snippergroen, SteffiiY, tienus63 en 142 bezoekers