Middenstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 10:26

Hallo allemaal,
Hoe rijd je een goede middenstap? Want dat is natuurlijk weer nieuw voor de L1 en ik wil alles mooi weten. Moet je je pony/paard meer in de hals verlengen en ruimer over laten stappen?
Wie kan me helpen!?
Groetjes Linda



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:54

Als je je paard goed aan het been hebt, hoef je alleen maar iets toe te staan met je handen en ze wat wijder te zetten. Dan neemt je paard als vanzelf iets ruimere stappen waarbij hij zijn hals iets uitschuift

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 14:47

dank je wel, ik ga zo even oefenen. Het ging al beter en ze neemt inderdaad wel de vrijheid als ze die krijgt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 16:33

Het hangt ook van het paard af...de hulp die Sjuimpje noemt is op zich goed, maar is niet altijd voldoende. Mijn paard heeft van nature geen verbluffende stap en ik rijd altijd lage tot zeer lage punten voor uitgestrekte stap...laatste keer zelfs een 3...oeps Scheve mond\
Zijn hals is altijd oke bij de uitgestrekte stap en hij stapt ook over, maar vaak 'impulsverlies'...nu moet ik dus balkjes stappen van mijn instructrice. Balkjes op zo'n afstand van elkaar dat hij net geen twee stappen kan nemen, zo moet hij dan 'stretchen'..hihi!

Groetjes Suzanne

Liesje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Womersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:47

Wat ik hier nog aan kan toevoegen is: deze oefening veel te rijden. Er zijn enorm veel hele goede combinaties die schitterend scoren op wedstrijden en die ongelofelijk imponeren als ze de ring betreden in draf of in galop. Maar als je ze dan ziet stappen dan denk je, waar is de stap gebleven?
Het is niet alleen belangrijk een goede stap te hebben omdat je L gaat rijden, maar aan een goede stap werk je al in de basisopleiding. Ik laat mijn paarden altijd (tot op een bepaalde leeftijd) in middenstap stappen aan een iets langere teugel. En ik kan je verzekeren, ik heb nog nooit een paard gehad dat slecht stapte Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 19:23

ja je hebt al wat advies maar ik zou het gewoon goed uitvinden hoe jouw paard daarop reageert en anders pak je het wat anders aan.
moet je zelf even goed uitritselen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers