Mijn SuperJoe loopt 'm nog uit ook!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Mijn SuperJoe loopt 'm nog uit ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 21:28

Zo hee dat was me t dagje wel weer!
Mijn Popeledook heeft weer flink zijn best gedaan, echt helemaal top! Vanochtend gewoon opgestaan, paardjes gevoerd, beetje gemest, nog wat laatste dingetjes gepakt en toen om 9.00 uur geladen. Joop wilde niet, en Vol wilde gelukkig wel, waarna mijn vader Joop nog een zetje na kon geven zodat hij bleef staan (dat was het probleem). En op naar Katwijk.
Ze waren uiterst braaf in de trailer, en om half elf waren we op het parkeerterrein. Paardjes even laten staan en zelf vernikkeld van de kou, wat jeminee wat is oostenwind aan zee KOUD! Uitgeladen, ingestapt en toen maar op naar de keuring. Ik zag het al helemaal niet zitten met mijn schijterd, dus ik had een ketting meegenomen, bleek helemaal niet nodig te zijn, beest was superbraaf. Voorkeuring helemaal ok, lekker lage waardes (36/24 p/a) dus op naar het monsteren. Stap ging nog helemaal okies. Dus toen draf, nou ja, dat dacht ik, Joop zag de strepen en dacht: caveletti! Dus dat ging als een volleerd paard met grote stappen heen. Ik wilde hem terugnemen, en wat doet die knol? Die stapt keihard op mijn hiel, glijdt uit en blijft nog staan ook. Vervolgens kijkt hij mij zo aan van: leuk he? Yeah right, suf beest. Omgedraaid en teruggedraafd en toen wilde de vet hem natuurlijk nog een keer zien, en dan normaal svp. Ik kwam tot de ontdekking dat ik een heel zere hiel had, dus moest mijn papsje m even voorbrengen. Gewoon goed, dus toen mochten we verder. Nog een beetje gestapt, gepoetst en gepoekeld en maar opgezadeld, losgereden en toen was het tijd om te starten. Joop had ondertussen veel zin gekregen en stond bij de startmevrouwen zeer geanimeerd te kijken hoe dat allemaal werkte. Hi! Naja, mal ding. Na het starten ging het de eerste honderd meter gelukkig wel goed, daarna was het over met de pret en begon het feest: wapperende lintjes. Bloos Toen ook dat overwonnen was het strand op. Eh, strand? Baas, we zijn helemaal verkeerd gereden, we moeten nu onmiddelijk omdraaien en rechtsomkeert maken (is hetzelfde gekko) en keihard terug naar de trailer gaan, dit kan niet goed zijn. Nee, we gaan lekker wel het strand op. Nou, daar gingen we dan als een stel dronkenmannen van links naar rechts en weer terug.... Joop besloot dat langzaam draven een begrip was wat hij toch echt niet kende, en begon vanaf de eerste meter uit te strekken. Het ging allemaal nog steeds goed en Voltrack bungelde op een paar honderd meter achter Jopie (ik draaide me dus telkens om: GA IK TE HARD? nee, Vol heeft geen zin). De duinen waren voor Joop echt een zwaar stuk. Ik merkte duidelijk dat het echt over the top was, en bij de P/A had hij 62/40, allemaal vrij hoog. Na 20 minuten stappen had hij 48 (nog steeds niet erg laag vind ik, maar wel begrijpelijk), hij had nog steeds een flink pompende ademhaling, dus ik ging Joops eigen tempo rijden. Dat was nog steeds lekker flink doordraven en vooral Vollo zoeken (wit paard in de verte, gelijk skeuren). Op het strand wilde hij ook best galopperen maar dan toch echt alleen maar met het gas vol open, dus hebben we alleen maar gedraafd in een ijzingwekkend tempo (bijna 15 km/h dacht ik). Op tijd weer gaan stappen en gefinisht. Ondertussen had ik echt last van mijn hiel, maar ja, paard gaat voor. Doordat hij hinnikte bij het tellen sloeg zijn hart 1 slag over en had hij precies 60, goed he? Nou, terug naar de trailer, komen we onderweg Voltrack tegen. Joop stapt gewoon lekker door en na 2 meter zag ik hem gewoon denken: he, dat was Voltrack! Clown Bij de trailer afgezadeld, hapje gevoerd en toen kwam onze goedgekeurde Vollebol weer terug, had mijn vader de veterinairen van het idee afgeholpen hem voor te dragen voor de bestcondition, bleek dat later een deken te zijn, hoezo beetje dom?
Naja, rondgestapt en toen mijn mams met Vol achtergelaten en naar de nakeuring. Student die hem telde: 'Deze heeft het zeker ook al vaker gedaan?' "eh ja, drie jaar geleden', had hij 36/28, gewoon super! Mijn grote Joopselvent! Lovers Daarna voordraven, wat mijn vader weer mocht doen: 'Perfect', dus daar was ik, binnen de tijd met mijn goedgekeurde ros! Lachen Pling Overigens stond Tiko (Myrthe met Tiko dus Tong uitsteken) achter ons met de keuring, nog even met mijn vader te kletsen, ik vond het al zo'n bekend gezicht, net nog even gecheckt.
Ik vond het zeer geslaagd maar wel behoorlijk koud. Karin heeft nog een paar hele leuke foto's zegt ze (via Karin, maar goed, Karin heeft ze), die heb ik nl. 5x onderweg gezien ofzo, bij de eerste groomplek, bij de p/a (nog even gekletst, mijn moeder wandelde met Joop, zo snielig was (en ben) ik dus! Tong uitsteken ), voor de finish en voor en na de rit ook nog een paar keer. Net toen ik Joop opzadelde voor de rit kwam Ilona (fjordido) ook nog even langs. Dus heel veel hi gezegd en gezwaaid!
Na het ritje en de schitterende goedkeuring (mijn liefe Joop!) paarden met schone dekjes gezadeld om even pootje te baden. Yeah right, as if, NOT. Totdat er twee paarden aankwamen die wel even voorgingen, en hopsa, Joop liep zo het water in. Voltrack is iets eigenwijzer en die ging er uiteindelijk achteruit met veel stampij in. Daarna nog met Joop en Vol zelf erin gegaan, want Joop wilde wel, golven zijn namelijk écht niet eng, die zijn kicken! Schijnheilig Knipoog Voltrack had er wat meer moeite mee, maar die ging uiteindelijk net zo diep als Jopie zowat, dus die heeft weer wat geleerd.
Weer terug, nog wat gegraasd (de paarden dan), in de trailer gezet met een berg hooi en wat musli en appels en wortels en op naar de prijsuitreiking. Dat duurde iets langer dan verwacht, maar het was de moeite waard. Vollel had (ondanks een wat trage eerste helft met Joop) een vijfde plaats behaald en dus een beker gewonnen! Jopie bleek niet geklassificeerd te zijn, want hij zou er 3 uur over gedaan hebben. Niet dus, hij was met 2.18 binnen. Dus hij hoort er wel bij te staan, mijn lieffurd! Dat rechtgezet en toen maar naar huis. Waar ik nu dus zit met een zere hiel (waarvoor DANK Jopie! ), maar met een hele gave rit achter de rug. Goed trainen, heel houden en dan volgend jaar nog een paar uitrijden en dan hopelijk eind van het seizoen nog een klasse II-tje meepikken, that would be nice! Cool

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:33

Gaaf joh!
Jammer genoeg is Tiek dus niet goedgekeurd....
FF een vraagje, hebben jij en je vader ook ooit een paar jaar geleden in raalte een ruiterbewijs gehaald?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 21:42

Ja, bijna precies 2 jaar geleden, was jij daar ook dan? Je kwam me iig heel bekend voor, en thuis bedacht ik pas: tinker! Ben niet zo snel van begrip vandaag Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:44

ja...daar was ik ook, ik reed toen op een klein wit schimmeltje!

Dacht idd ook al dat jij het was, zei het nog tegen simone (Jordy, ook hier van bokt)....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:51

Ik schrok me lam toen ik Joop onderuit hoorde gaan bij het voorbrengen. Hoorde, want ik keek meteen om en zag nog net één been uitzwaaien, en zag dus ook niet dat hij op jouw hiel ging staan. Maar gelukkig was hij nog rad.

Hij had er echt enorm veel zin in, dat kon je zien! Jammer van die 62 bij de P/A, maar goed, jullie hebben 'm netjes uitgereden en daar kwamen jullie tenslotte voor! Lachen

De foto's zitten op het toestel van Djilan, die morgen een poging gaat ondernemen om ze op een server te zetten en vervolgens op ITP. Ze heeft alleen nog geen flauw idee hoe dat werkt Haha! dus nog eventjes geduld! Lachen

BTW ik heb het nog steeds stervenskoud, ik ga zo maar eens een hete douche nemen! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:01

Klint geweldig allemaal, toch maar eens een keer gaan kijken bij een endurance wedstrijd. Hoe is het nu met je hiel Laui!? Gelukkig dat je uitgereden hebt. Lachen

Hmmm ik ben bang dat het morgen ook kou lijden wordt in zandvoort met de honden.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 22:14

Ehm, hij is niet blauw, maar wel zeer pijnlijk (vooral met aanraken), morgen maar eens kijken. Ach, I'll live anyway. Het gaat erom dat Joop nu dus klasse II startgerechtigd is volgens mij... *pling*, de rest kan me gestolen worden. En dat hij knie-diep de zee inliep... Mijn skatje!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:25

Leuk verslag, en gefeliciteerd!!
Inmiddels hebben we al erg veel wedstrijden gereden waar we allebei aanwezig waren, maar ik heb je nog nooit gezien *LOL*
Fijn dat alles zo lekker ging, en gefelciteerd met je promotie naar klasse II!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:05

Hee wat een superprestatie van je Joop! Gefeliciteerd meis en op naar de volgende!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:20

Oh dan weet ik ook wie jij bent Laui! Na de prijsuitreiking kwam er een meisje met haar vader de keet van het wedstrijdsecretariaat binnen omdat haar tijden verkeerd waren ingevoerd in de compu. Dat was jij dus!

(zo wordt het voor mij wel heel makkelijk de bokkers eruit te vissen: navy hangt ernaast, liesje komt zonder paard bij de post, tiko wil graag de andere kant op en jouw tijden kloppen niet. Zijn er ook nog bokkers die gewoon normaal mee kunnen doen zonder zoiets geks?).

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:17

Ik heb nog wel aan je gedacht Laui: voor het eerst weer met Joop endurance rijden! Fijn te lezen dat het ook echt goed gegaan is, en die blauwe hiel: ach ..... klein minpuntje, toch?


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 20:04

Ja precies, voor mijn klasse II kwalificatie nog wel (er gaat eigenlijk nooit wat goed bij mij en Joop, ligt meer aan ons denk ik). Maar wie van de mensen daar was jij dan? Toch niet zo'n heel onopvallend persoon die ik *dus* gemist heb (zou wel heel typisch zijn!)
En die hiel gaat ook wel over, doet alweer een stuk minder pijn. Nog steeds kan ik bijna niet geloven dat mijn Kreupele Os rad liep en loopt, maar het is echt zo, dus het kan allemaal best en dat piskijken van mij slaat nergens op.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:10

Heel erg gefeliciteerd!
Leuk dat Joop het zo goed heeft gedaan. Ilonk was ook altijd kreupel en is dit jaar ook terug gekeerd, blijkbaar een goed jaar!
lekker zo door gaan en wie weer idd volgend jaar een klasse II. succes!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:47

He wat gaaf dat 't zo goed ging ! (op die hiel na dan...)

Op naar de volgende rit!

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielleeee_, Noukie, SemrushBot en 68 bezoekers