De letter M

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

De letter M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 13:07

Laat ik maar eens beginnen met de letter M en dan de mooiste hengst die ik ooit zag, zeker in beweging n.l. de Trakehner hengst Mahagoni v. Pasteur XX. Mahagoni was de vader van de internationale dressuurpaarden Perron (usa) Chronos (den en ned) en Mahon (fra) en van veel kampioensmerries in Duitsland.
Naast de beweging die hij meegaf, waren zijn kinderen gezond en hadden fijne karakters. Soms te lief waardoor ze snel overvraagd werden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:34

Ik ga voor Madison. Waarom? omdat hij een nakomeling is van Guidam, en daar ben ik helemaal weg van. Guidam geeft vaak mooie nakomelingen met krachtige achterhand en veel front. En of ze kunnen springen....

De hond is de betere mens

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:35

Montecristo. Ik kan er niets aan doen, maar vind het een prachtig paard, prachtige bewegingen en doet het als jong paard al super!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:49

Michelangelo

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:20

Maaike schreef:
Michelangelo

en die is ook van Pasteur xx!

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 16:22

Daar houdt iedere vergelijking dan ook meteen op. Of kan je van Michelangelo die veel meer gedekt heeft dan Mahagoni ook een stel Olympische paarden uit je mouw schudden Desiree???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:25

Dat zou ik niet durven te zeggen nee. Wat ik weet is dat Michelangelo vaak chique, donkergekleurde paarden fokt, die het goed doen in dressuur, maar die niet gemakkelijk zijn tussen de oren. Het zijn hete bloedkikkers waarmee je om moet kunnen gaan. Nou weet ik wel dat er een nederlandse topamazone op een Michelangelo reed, Mickey heette dat paard. hoe heette zij nu ook alweer? waarom kan ik nu niet op haar naam komen? Ze zat vlakbij Nijmegen. help eens?

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 16:30

Ik weet het zo niet Desiree, maar het verschil tussen deze twee halfbroers is dat Mahagoni een hele grote was. Toen Michelangelo goedgekeurd werd dacht men een incarnatie te hebben, maar helaas dat bleek niet zo te zijn. Michelangelo heeft in zijn eerste jaren hele goed merries gehad en vooral zijn mede-eigenaar Rene Franssen had mooie merries die op de keuringen topplaatsen behaalden. Onder het zadel zijn ze tegengevallen, alhoewel er idd hier en daar wel een goede loopt. Maar die hebben ook een moeder en geen een hengst heeft alleen maar slechte kinderen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:31

Yep, Montecristo !!! Wat een paard he... en lopen dat ie kan...!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:41

Sando schreef:
Yep, Montecristo !!! Wat een paard he... en lopen dat ie kan...!


Montecristo heeft toch Royalty gefokt, die ik zo leuk vind?

Overigens, Sarabande, hier http://www.team-nijhof.nl/ vind je een goedgekeurde dekhengst van Michelangelo, Michelino.

Het frustreert me trouwens dat ik niet op de naam kan komen van die amazone. het is een hele bekende, ze is nog voor een tijdje naar engeland geweest. Begon haar voornaam nou met een H?

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 16:51

toch niet in nederland goedgekeurd he desiree

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:56

sarabande schreef:
toch niet in nederland goedgekeurd he desiree

Hij staat wel ter dekking bij teem nijhof, voor welk stamboek dekt hij dan?

De hond is de betere mens

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:56

Desiree schreef:
waarom kan ik nu niet op haar naam komen? Ze zat vlakbij Nijmegen. help eens?


Leida Strijk, het paard heette Just Mickey, dacht ik tenminste, had zijn been gebroken op de wasplaats en leeft niet meer weet nie heel zeker maar dacht dat dat paard was, heeft maar drie keer lichte tour gestart ofzo, was niet echt een wereldcrack maar wel potentie voor de GP.

Mijn topper van de M jaargang blijft voor mij Mooiman (Flemmingh x Roemer) super paard, koel in de kop, kracht, front, super bewegen, jammer dat ie zo vaak blessures heeft.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door amagun op 14-10-02 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:58

Wouter24 schreef:
Leida Strijk, het paard heette Just Mickey, dacht ik tenminste, had zijn been gebroken op de wasplaats en leeft niet meer weet nie heel zeker maar dacht dat dat paard was, heeft maar drie keer lichte tour gestart ofzo, was niet echt een wereldcrack maar wel potentie voor de GP.
.


HEHE! Bedankt Wouter, brak bijna mijn hoofd, maar deze amazone bedoelde ik en ik bedoelde ook dit paard.

De hond is de betere mens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:17

Michelangelo heeft 7 goedgekeurde zonen nl.:
*Michellino die dus voor Denemarken is goedgekeurd.
*Hirtenruf, Trakehner
*Kensington, Trakehner
*Kennedy, Trakehner (volle broer van Kensington)
*Guy Laroche, Trakehner
* Ramazotti ( uit een Nurprimus moeder), In DE goedgekeurd.
Het zijn toch hengsten die op de keuring redelijk wat voor elkaar hebben gekregen en zelf ook weer goedgekeurde zonen hebben. Hoezo in NL dan niet?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 18:22

Wel in Nederland soms?????????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:27

Nope, niet dat ik weet in ieder geval. Daarom vraag ik ook Hoezo in NL dan niet? Waar ligt het verschil?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:25

Mondriaan...(Balzflug x Cadmus xx)

Driekwart broer van mijn overleden paardje Insulation...(Balzflug x Formateur x Cadmus xx)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:48

Van Manhattan heb ik wel mooie nakomelingen gezien, iemand daar ervaringen mee?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:39

chantal1 schreef:
Michelangelo heeft 7 goedgekeurde zonen nl.:
*Michellino die dus voor Denemarken is goedgekeurd.
*Hirtenruf, Trakehner
*Kensington, Trakehner
*Kennedy, Trakehner (volle broer van Kensington)
*Guy Laroche, Trakehner
* Ramazotti ( uit een Nurprimus moeder), In DE goedgekeurd.
Het zijn toch hengsten die op de keuring redelijk wat voor elkaar hebben gekregen en zelf ook weer goedgekeurde zonen hebben. Hoezo in NL dan niet?


Kennedy die maar een jaar of wat gedekt heeft en uitstekende moeders heeft gegeven. Ongelooflijk hoe die hengst maar blijft terugkomen in moederlijnen. Op elke veiling of show zit er wel eentje bij uit een Kennedy moeder.
Hij heeft ondertussen al 10 goedgekeurde zonen.
http://www.webelsgrund.de/Links/HK-michel.html

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 20:47

Kennedy werd als veulen als bonus meegenomen bij de koop van zijn vader, Michelangelo. Van Uijtert en Franssen hadden het goed gezien in 1991 stond Joop van Uijters met een stralende Sieger in zijn handen. Hij werd in de afsluitende veiling gekocht door Burkhard Wahler voor DM 401.000.-. Maar noch de publiciteits machine van Wahler, noch zijn kampioens Donau merriestam konden ervoor zorgen dat Kennedy zich waarmaakte in de fokkerij. Hij stierf aan een merkwaardige onbekende ziekte. En natuurlijk heeft Wahler nog nafok van hem wiens kinderen in zijn eigen veilingen verkocht worden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:59

Niet alleen Wahlers paarden worden daar geveild en dan moet je Neumunster maar 'ns bekijken. De laatst geveilde Kennedy is zelfs niet door Wahler gefokt en waarom zou hij nu nog publiciteit moeten maken voor een dode hengst. Ik ben alleszins tevreden met de mijne... Ik geloof niet dat een andere hengst die een jaar dekt zo een stempel kan gedrukt hebben op de moeders, gelijk door welke publiciteit.
Hij is gestorven door een ziekte die overgebracht wordt door besmette duiven (een virus dacht ik, weet de precieze naam niet meer), heel zeldzaam, die het zenuwstelsel aantast.
Kennedy was trouwens Siegerhengst, dus zo'n brol zal het wel niet geweest zijn zeker?
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 14-10-02 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 21:01

Dit is de M

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:05

Kwestie van de afstammelingen van Michelangelo te bespreken, daar gaat het hier toch om: over de vererving van een hengst.
Hij was ook Rittigkeitssieger, dus een makkelijke nakomeling blijkbaar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:31

Wouter24 schreef:
Mijn topper van de M jaargang blijft voor mij Mooiman (Flemmingh x Roemer) super paard, koel in de kop, kracht, front, super bewegen, jammer dat ie zo vaak blessures heeft.

Ik vind de hengst inderdaad geweldig! Ook het bloed spreekt me aan, ik heb echter nog geen fatsoenlijke nakomeling van hem gezien en hoor ook van anderen er weinig positiefs over...

Ik ken van Mytens xx een paar fijne springers, maar tot nog toe zijn ze weinig tot niet uniform want ik heb er heel fijne bloedjes van gezien maar ook nakomelingen met nog aardig wat bot.
Wel allen een bloedsnel voorbeen en een super instelling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 bezoekers