Prijsuitreiking - in tenue?!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 09:40

Even een vraagje aan jullie.
Voor zover ik weet is het regel dat je op de prijsuitreiking van een wedstrijd in "tenue" verschijnt.
Bij ons in de regio wordt dat nogal eens "vergeten". Omdat wij van de manege uit met een hele groep gaan hebben ze het bij ons vanuit de manege verplicht dat je in tenue bij de prijsuitreiking verschijnt. Ik vind dat een goeie zaak.
Pas werd er ook in de kring een keer opgelet. Als je je tenue niet aan had en je had prijs of winstpunt dan kon je die op je buik schrijven. Er was dus een griet in de M2 die 4 wp had (twee eerste plaatsen) en een dagprijs. Ze had 10 min om haar tenue aan te doen. Maar ze vertikte het.
Ik ben eigenlijk van mening dat ze dat vaker moeten "controleren". Of de regel moeten afschaffen.
Hoe denken jullie hierover?!?!?

Groetjes Petra

:evaw:


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:43

Ik vind dat als de prijsuitreiking langer dan een uur op zich laat wachten (wat helaas erg vaak vvorkomt) ze niet van je kunnen verwachtren dat je in je ape pakkie gaat zitten wachten!

Ik vind trouwens dat gedoe van parcourslopen in tenue ook onzin! Als je in een grote rubriek start heb je kans dat je al uren voordat je werkelijk moet starten al je pak aan moet, compleet met cap en al! Bull****

(ik nog steeds een beetje opgefokt, vandaar dat ik wat fel overkom)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:46

omdat bij ons alle wedstrijden ver weg zijn, balen we van die ere rondes. ik heb helaas nog nooit mee mogen rijden, maar mijn zusje die toen nog reed en bij de pony's mocht best vaak mee doen. ik ging altijd met haar mee, helpen inrijden, en voorlezen.

soms moesten we hartstikke lang wachten, en dan zat je maar. het was hartstikke warm, en die beesten stonden te zweten op de trailer.

ik ken sommigen die helemaal niet van ererondes houden. paarden worden gek. Gister met het NK ook, klapte een paard tijdens de ere ronde bijna achter over.

Ere rondes zijn hartstikke leuk, ik zou het liefs ook ooit voorop willen rijden. maar af en toe gaat het een beetje te ver, qua wachten.

en wat tenue betreft, het is toch veel stoerder op tenue op paard te zitten? dat is toch ook weer reclame voor de manege?

Dat ze deprijzen niet geven vind ik een beetje te ver gaan.

wat mij betreft mogen ze die ere rondes 'in' houden, maar dan gelijk na elke klasse, gelijk de prijsuitreiking!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:51

Prijs ophalen in tenue... Ach, ik kan me er niet zo druk over maken. Natuurlijk is het netter en het getuigt toch van een soort 'respect', maar om nou prijzen en winstpunten te gaan inhouden als iemand er niet op gekleed is?

Waar ik een paar jaar geleden bij ons in de kring wel heel kwaad over ben geweest (en ik was niet de enige), was dat je alleen parcours mocht verkennen in volledig tenue. Dat hield dus ook in dat ouders en begeleiders niet meer meemochten met parcours lopen. Ik ben om die reden wel eens het parcours uitgezet omdat ik met mijn zusje (toen 11 jaar!) het parcours aan het lopen was. Zie je het voor je? Al die jonge kinderen die zelf maar al die lijnen en afstanden maar moeten inschatten? Gelukkig hebben ze die regel snel weer ingetrokken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 10:54

BTW ik heb het hier over een prijsuitreiking niet te paard. Dus gewoon in kantine o.i.d.
Ik ben er ook voor om na elke klasse prijsuitreiking te doen. Soms moet je echt ()*&^%$ lang wachten.
Kunnen we niet een mail tikken naar KNF/NBVR/NKB? ofzo???

:evaw:

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:56

dat vind ik belachelijk. in tenue in de kantine je prijs ophalen. sorry, begreep het ff verkeerd!

denk je dat het zal helpen een brief naar hun te sturen? ik denk dat die manege hun kas ff lekker willen spekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:05

Ik ben er wel voor dat je met de prijsuitreiking in tenue verschijnt. Wel vind ik dat ze de prijsuitreiking binnen een behoorlijke tijd moeten houden. Bij ons(NBVR) was het altijd zo dat we meteen als de laatste van een categorie was geweest alles hadden gingen natellen en dan meteen de prijsuitreiking.
Is het echt mogelijk om winstpunten niet te krijgen als je niet in tenue verschijnt?
Bij ons kregen ze allleen geen beker als ze niet bij de prijsuitreiking aanwezig waren.
Op zich vind ik het een kleine moeite om even mijn jasje weer aan te hijsen voor de prijsuitreiking, maar dan niet na 3 uur in de brandende zon te hebben gewacht, zou ik toch eerst mijn paard naar huis brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:18

Een ere onde te paard vind ik wel in teneu horen, maar in de kantine/tent niet.
Meestal is dat uren later en heb ik Kawa vaak al naar huis gebracht en kom ik lekker gedouched terug.En met mooi weer is een korte broek toch ook wel fijner dan die lange met die hete laarzen.

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:45

Hoi, als ik concours heb dan rijd ik gewoon in tenue, die 6 minuten in je tenue dat kan toch ook wel hoor! ik moet meestal rond 11 uur rijden ofzo, dan brengen we meestal de pony naar huis, want om drie uur ofzo is meestal de parade dus kan je van 11 tot 3 wachten voor die stomme parade en om 4 uur is de prijsuitreiking, en bijna niemand komt in tenue naar de prijsuitreiking, het zijn gewoon een stuk of 35 paaltjes en daar hangen ze de bordjes met blaadjes van de uitslagen neer, dan kan je die gaan bekijken en als je prijs hebt dan moet je een half uur wachten dan krijg je je prijs en daarna kan je nog een halfuur wachten voordat je je coupon hebt met je punten erop!!!!!!!!
dat is dus een lange dag!!

gr. Thessa


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:52

Winstpunten behaal je op grond van prestaties in de ring, die kunnen je dus niet geweigerd worden. De jury of organiserende vereniging kan je hooguit je prijs ontzeggen.

Ik verschijn niet altijd volleding in tenue, maar in elk geval probeer ik het wel netjes te doen. Als ik m'n jasje dan niet aan heb, dan wel een donkerkleurige trui, of een gilet of iets van de strekking. Geldt ook voor laarzen, ik kan er echt niet tegen als mensen hun prijs op komen halen op een paar afgetrapte gympies met sportsokken, met daarboven een groezelige rijbroek. Je presenteert jezelf toch op concours? Dat gaat imo verder dan alleen in de ring!
Prijsuitrijkingen te paard natuurlijk in vol ornaat + 4 witte bandages, maar dat zie je tegenwoordig niet zo heel vaak meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 13:37

ff vraagje, waarom 4 bandages?
Dat mag in de ring toch ook niet, waar ik me dus zoiezo al aan erger dat je geen bescherming aan mag in de ring.Dus bij prijsuitreiking ook niet.
Mar wij hoeven nooit te paard dus waar maak ik me iegenlijk druk om Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 16:20

Het ziet er gewoon netjes uit, en geeft daarnaast dus ook bescherming. Ik rijd er ook mee los, ze gaan pas af vlak voor ik de ring inga.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:08

Ik ga met zep mee.
bij de prijsuitreikingen zonder paard heb ik altijd m'n dress.blouse nog aan met daarover een groene bodywarmer met het groningerpaard en daar heb ik ook een groen petje van Lachen
geen laarzen maar schoenen omdat ik op mijn laarzen amper kan lopen.

's zomers heb ik alleen de blouse aan met het petje en m'n witte broek met sokken en schoenen.
Ik rijd wel zonder bandage's los (teveel werk )maar parade te paard doe ik ze wel om idd voor de netheid

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 23:06

Netjes ja oke,

(witte bandages) maar als je ze niet nodig hebt wat ga je dan moeilijk doen???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers