Heb weer een postduif gevonden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:17

Haha heb weer een postduif gevonden, nu een belgische.

Awel hij kwam van Frankrijk en is dus te ver door gevlogen...

Agerm, hij is best mager, maar we zijn er helemaal op voorbereid met ons voer en speciale plekje van de vorige keer.


Sophie_
Berichten: 2055
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Almelo

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:54

Awgh, arm duifje

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:57

Je hebt toch wel de duivenvereniging/eigenaar op de hoogte gesteld dat hij bij jou zit?
Veel sterkte met het dier.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Anoniem

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:02

Via ringnummer gevonden kun je de eigenaar opsporen, je krijgt dan nl een telefoonnummer.

Het zijn allemaal dezelfde soort mennekes denk ik dan. Op het moment dat je verteld dat je een duif van ze hebt gevonden, zijn ze niet zo heel erg geinteresseerd meer. De duif is of te laat of verdwaald en dan is het maar een vogel voor ze......

Iig deze belg gaat morgen weer vliegend naar huis.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:07

Aaah arm beestje. Gelukkig komt ie bij jou wel even goed terecht dan

-

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:24

Wij hebben ook een helemaal uitgemergelde postduif gevonden, maar mn moeder wou niet bellen want dacht dat hij dan toch direct koppie af zou gaan. We hadden hem in de paardenstal gezet met voer en water, maar vanochtend was hij weg!

Odessa & Assedo

Anoniem

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:33

Of door een kat gepakt, of terug naar huis gevlogen. Wel of niet bellen heeft geen zin, ze vliegen weg en meestal toch terug naar huis. Daar gaat het koppie er af of niet.

Als je het ringnummer doorgeeft, weet de duivenmelker om welke duif het gaat, sommigen zijn heel veel geld waard en zo een duif haalt hij wel op.

De duif die ik heb kon niet meer vliegen, was zo uitgeput dat hij niet eens meer kon vladderen. Als ik hem laat zitten wordt hij gepakt door een kat of de jack russels van de buren.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:48

russel schreef:
Het zijn allemaal dezelfde soort mennekes denk ik dan. Op het moment dat je verteld dat je een duif van ze hebt gevonden, zijn ze niet zo heel erg geinteresseerd meer. De duif is of te laat of verdwaald en dan is het maar een vogel voor ze......


Dan heb je er toch een verkeerd beeld van. Er zijn er zeker wat die zo denken, maar zeker niet allemaal.
Mijn vader (broertje en opa) zijn fanatiek duivenmelker en mijn vader is dagelijks net zo veel tijd kwijt aan zijn duiven als ik aan mijn paarden. Hij steekt er heel veel tijd in. (misschien nog wel meer als ik)

Als een liefhebben zijn duif niet op wil halen komt dit omdat een duif de weg wel terug weet. Als je hem voert en op krachten laat komen en dan loslaat komt hij wel weer thuis. Anderen gaan hem wel ophalen.

Het beeld van de duivenmelker die niet om zijn duiven geeft klopt niet. Tuurlijk zitten er van die mensen tussen, maar over het algemeen zijn duivenmelkers ook zuinig op hun duiven.

Zie mijn vader vaak genoeg verschrikkelijk balen als er weer een duif door rrn roofvogel is gepakt.

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:08

Heb er deze week ookal 2 gevonden

1 kon ik zo oppakken en die vloog daarna ook gewoon weer weg

de andere was aangereden en die hebben we naar een duivemelker hier in de buurt gebracht.

Different isn't bad, it's just not the same

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:38

Ik werk op de dierenambulance en bij ons komen ook regelmatig mensen postduiven brengen. Als we dan naar de eigenaar bellen krijgen we vaak zoiets te horen als: 'trek zn kop er maar af...'
Maar laatst was er toch wel iemand die zn duif kwam halen met de auto!!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:33

Ik voer ze en laat ze rusten, maar als ik bel, reageren ze zo mat. OOOOo ja,och en dan moet ik het gesprek gaande houden. Ik zou juist blij zijn dat iemand die moeite neemt, dat bedoel ik.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:43

Essie schreef:
Dan heb je er toch een verkeerd beeld van. Er zijn er zeker wat die zo denken, maar zeker niet allemaal.
Mijn vader (broertje en opa) zijn fanatiek duivenmelker en mijn vader is dagelijks net zo veel tijd kwijt aan zijn duiven als ik aan mijn paarden. Hij steekt er heel veel tijd in. (misschien nog wel meer als ik)
Als een liefhebben zijn duif niet op wil halen komt dit omdat een duif de weg wel terug weet. Als je hem voert en op krachten laat komen en dan loslaat komt hij wel weer thuis. Anderen gaan hem wel ophalen.
Het beeld van de duivenmelker die niet om zijn duiven geeft klopt niet. Tuurlijk zitten er van die mensen tussen, maar over het algemeen zijn duivenmelkers ook zuinig op hun duiven.
Zie mijn vader vaak genoeg verschrikkelijk balen als er weer een duif door rrn roofvogel is gepakt.


Idd sluit ik me bij aan. Het is een kleine moeite om even te bellen.

Ik heb reeds 2x een postduif gevonden en 2 gebeld ze zijn beide opgehaald door een "collega" in de buurt. Geloof niet dat iemand moeite neemt om met de fiets door de regen naar een industrieterrien te komen op hem op te halen.

Niet iedereen is slecht voor zijn duiven. De goede moeten ook de kans krijgen.

DUS GEWOON BELLEN.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:49

Heb dit al een keer eerder uitgelegt aan Russel hoor Essie.
Ook wij hebben postduiven en proberen ze weer op te halen als het kan.
Het is net zo als in de paardesport.
Niet iedereen is gelijk.

De wierheit hat in skel lud

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:50

Uit eigen ervaringen en van andere heb ik misschien een verkeerd beeld, maar ik bel niet meer.
Verzorg je dat beestje, brengt hem weer op krachten, komt iemand hem ophalen, haalt de ring er af en *knak* nekje om
En dan niet om de hoek, nee voor je ogen.
Er zijn er helaas veel die het voor het geld doen en een duif die verdwaalt, die is geen geld waard.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:52

Wat is veel in jou ogen Ethelate?
In de zelfde verhouding als in de paardesport?

De wierheit hat in skel lud

Anoniem

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:52

Ik geloof dat jullie mij niet helemaal goed begrijpen. Ik bel dus wel en ik verzorg ze dus ook, maar het enthousiasme aan de andere kant van de telefoon is nou niet echt het je van het. Dat bedoel ik dus.

Ik heb dus wel zo'n speciaal drinkbakje gekocht, een flinke zak prima duivenvoer, dan kan er toch op z'n minst wel een dankje wel van af?

Anoniem

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:55

Niet alle mensen zijn zo.. Hier is een tijdje terug ook een duif 'geland', heb hem water en voer gegeven en de eigenaar gebeld [woonde in Zuid-Duitsland]. De man was maar al te blij dat we hem voer enzo hadden gegeven, hij wou hem zelfs wel komen halen maar dat was toch een beetje té ver voor die oude man.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:22

Ook wij halen zoveel mogelijk onze duiven op.
Soms is een duif al weken weg en dan word je gebeld. Soms hangt het ervan af wat voor duif het is en evt waar die zit. Wij hebben ook wel eens duiven gelaten bij de duivenmelker waar ze in het hok terecht zijn gekomen.
Maar niet iedereen zijn boeren wat hun duiven betreft. Zeg dat maar niet tegen edje!

Life is rough, than you die.....
:#

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:31

Bij mij kwam een paar weken terug ook een duif aangevlogen. Het was een engelse duif. En ook ik heb niet gebeld om de zelfde redenen als hierboven. Een collega van mij is nl ook duivenmelker en zei tegen mij dat een duif die verdwaald geen goede duif is en dat toch zijn nek wordt omgedraaid. Na 2 weken goed te heben gevoert was hij weer op krachten en is weg gevlogen. Ze keren toch wel weer terug naar huis.. En ik denk ook niet dat de eigenaar helemaal uit engeland zou komen om zn duifje te halen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 01:04

Het is inderdaad zo dat veel "liefhebbers" niet het fatsoen hebben om het terug halen te willen regelen, daarnaast vergrijst de duivensport enorm.
de NPO (Nederlandse Postduiven Organisatie) is altijd te bereiken voor het melden van dit soort meldingen van het niet correct afhandelen van meldingen.

Het vervelende van alles is dat hierdoor de duivensport en de beoefenaars allemaal over 1 kam geschoren worden.

Toch is het vaak zo dat het even laten rusten en voorzien van voer en water er al voor zorgt dat een duif na een aantal dagen de reis weer voort kan zetten.

en ja, wij hebben ook postduiven
en hebben dit jaar al een hongaar en een fransoos gevangen (postduiven welteverstaan )

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:37

Denise1984 schreef:
.. En ik denk ook niet dat de eigenaar helemaal uit engeland zou komen om zn duifje te halen.


nou dat snap ik nou niet hoor? Je kan toch wel effe heen en weer rijden??

Life is rough, than you die.....
:#

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:39

Mischien niet zelf... maar soms zijn ze behoorlijk creatief.
mbv vakantiegangers/vrachtwagenchauffeurs kom je al een heel eind

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:36

Meestal draaien de eigenaren idd de nek om als ze al de moeite nemen om hem te komen halen.

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:44

NoaC schreef:
Meestal draaien de eigenaren idd de nek om als ze al de moeite nemen om hem te komen halen.


Ik heb zelf jarenlang met mijn opa wedstrijden gevlogen, en in het dorp waar hij woonde was een grote verenining. Sterker nog: er zaten 4 duivenmelkers naast elkaar in de straat! Het was ook altijd heel gezellig wanneer de duiven weer terugmoesten komen. Waar zou ie vallen?

Maar stuk voor stuk ruimden ze jaarlijks een aantal duiven op. Je fokt meer dan dat je wil houden, en selecteert daar de beste jonge duiven uit. De overige gaan de soep in. Dat klinkt misschien grof, maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. Ik ben er mee opgegroeid, bij ons werkte iedereen op die manier.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Heb weer een postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:11

een vriend en ik vonden er laatst ook 1..
die hebben we toen maar naar een duivenmelker gebracht

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!