Manegebodem etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 21:11

Hoi Allemaal,
Op PP zei ik al dat we een ander huis hebben gekocht met stalletjes erbij en land etc.
Er ligt nu een 18/42 buitenbak bij. De bodem in dat gebied is vrij goed ivm regenval etc.
Ik laat de bak uitleggen tot 20/60 en dan zo'n witte dressuurring eromheen.
Imatador, onze hengst, kampt met beenproblemen (spat) en we hebben gemerkt dat een goede bodem hem maakt of breekt. Op mijn vorige stal liep ie continu kreupel en op mijn nieuwe stal, met Agterbergbodem nauwelijks!
Spreekt dus voor zich dat we een goede bodem willen en daar ook in willen investeren. Ik hoor oa goede dingen over dat viltspul. Em eb/vloed, maar die hebben we ook op stal waar ik nu sta en is eigenlijk net wat te zwaar voor hem.
Heeft iemand goede ideeen, of materialen, voor een goede, vlakke, niet te zware bak?

Groetjes Suzanne


ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 08:35

Je moet de bak van de brede naar de brede kant schuin af laten lopen ,dat scheelt heel veel wegloopwater ! De mijne heeft dat ook en is nooit nat alles loopt eraf.Links is hij ongeveer 35 cm hoger als rechts ,succes .

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:15

houtchips zijn heel goed en ook niet heel erg duur. wij hebben een paard met hoefkatrol op stal staan en die loopt alleen op die bodem goed.

Don't believe in what they say... Believe in yourself... In your own world...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 07:14

Agterbergbodems zijn inderdaad heel goed. Op de manege hebben ze volgens mij een viltbodem en die is ook heel fijn. Ik zou willen dat wij een andere bodem in de bak kregen, ik word gek van onze bodem, die is zooo ontzettend zwaar! Jurga wil en kan er helemaal niet goed lopen en dat is natuurlijk jammer, want ik kan nooit goed trainen. Maar ja, niemand investeert bij ons in een goede bodem... Boos! Boos! Boos! Eén voordeel van onze bak is, dat hij echt nooit nat is, wij rijden het hele jaar door! Succes met je bodem! Groetjes Ilona.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:00

Je weet hoe mijn bak is. Vraag anders onze loonwerker om advies??? Hij is echt een mol.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:00

Op Zilfia´s Hoeve hebben we een achterbergbodem met vilt en ik vindt hem erg fijn.

Buiten en binnen ligt dezelfde bodem alleen buiten is hij wat vaster. Er wordt op dressuur gereden, gesprongen, met tuigpaarden gereden en manegelessen dus een brede belasting. 2x per week wordt hij gesleept en met erg droog weer wordt hij gesproeit. Doordat hij zo zwaar belast wordt wordt er om het half jaar de bodem een beetje ververst (nieuw zand en vilt erbij).

Ik sta hier nu 9 jaar en we hebben hiervoor allerlei bodems gehad maar dit is echt de beste.

Succes

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:46

Vilt is super!!! Maar ook deze bodem moet natuurlijk goed onderhouden worden, dus regelmatig slepen en vochtig houden

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:49

Vraag anders eens een goede dierfysiotherapeut naar wat een goede bak voor jou zou zijn, ik heb er gisteren nog eentje bij mijn bijrijdpaardje gehad en hij (Jarco dunn, de fysio dus) keek ook meteen naar de kwaliteit van de bak.
Ik denk dat hij of een ander je waarschijnlijk wel een goed advies zou kunnen geven.

Veel succes ermee!!!

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 13:01

Op onze manege hebben we nu ook vilt liggen maar als ik mocht kiezen zou ik voor tapijtsnippers gaan. Op de wei, waar mijn verzorgpaardje staat van de zomer, ligt een tapijtsnipper bak. Echt ideaal. Makkelijk in onderhoud en altijd goed.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:00

Haha, wij kwamen na de menles uit de bak op de manege, zaten de alle wielen helemaal vol met lapjes haha! Zag er komisch uit Haha! *LOL* Haha! haha! We lieten een lapjesspoor achter op de weg... Maar ja, er wordt nu bij ons toch over een nieuwe bakbodem gepraat... Nu is het nog de vraag, wat is betaalbaar en wat moet er door de bak???Ilo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_ en 36 bezoekers

cron