Nieuwe proeven gejureerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 20:46

Ik heb vandaag in Spaarnwoude voor het eerst de nieuwe proeven gejureerd. Ik zal beginnen met wat van mij wordt verwacht geloof ik, kritiek. Verward
De meeste L combinaties hadden de proeven duidelijk niet even doorgelezen zodat er veel programmafouten gereden werden. Zonde vind ik dat. Ik had er 1 met 157-6= 151 punten!! Dan kan een proefje even doorkijken van te voren je dus een winstpunt schelen. Ook snapte veel niet dat de 2e helft van de grote volte in middengalop moest, jammer.
In de M1 werd er erg slecht gereden, ik had iemand met 171 ptn en iemand in de 160 en verder geen winstpunten (van de 9). De M2 was beter, 3 winstpunten van de 6, en de L weet ik niet meer precies (programma niet hier) maar dat viel ook een beetje tegen, maar ook omdat er dus heel veel programmafouten werden gemaakt. Ik geef toe dat er wat doordenk dingen inzitten, maar als je dat van te voren weet is het toch wel te doen Verward . Een groot struikelblok was zoals ik al een beetje bang voor was, de overgang naar stap tijdens halsstrekken, er zijn er toch maar weinig die dat op hun zit kunnen, jammer.
Verder een leuke dag gehad, jammer dat Fitz er niet was, maar we komen elkaar ooit nog wel eens tegen.
Groetjes Laura.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:02

Ja Jasmijn, ik baalde er ook van dat ik niet kon, maar ja, de gezondheid van Fitz is nu even belangrijker.

Evengoed vind ik het wel jammer, 3 winstpunten van de 6 in de M2, klinkt mij niet helemaal verkeerd in de oren!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Misschien had ik wel de 4e winstpunt kunnen rijden ....
hoewel proef 36 mij niet zo goed ligt, vooral die wissel door de draf op de A-C lijn was gegarandeerd scheef gegaan *LOL* *LOL* .

Ga jij nog naar Schoorl als deelnemer of jurylid???

Ik hoor trouwens van iedereen dat ze de proeven niet fijn vinden, ik sluit me daar ook bij aan. Er zitten vreemde lijnen in die nieuwe proeven!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:36

He...je zat toch in Halfweg, of niet?

Mijn vriendin heeft daar Z1 gestart en een winstpunt gereden! Had je de Z niet gejureerd?

Jammer ook dat ik niet kon, mijn ouders waren 30 jaar getrouwd vandaag, dus ja...dat gaat dan wel voor he!?!?!?
Anders had ik dus wel bij jou gereden, M1. Cool

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 13:41

Nee, ik heb de Z cursus nog niet gedaan. Jammer dat jullie niet gereden hebben, hoewel de bodem echt zo slecht was, dat het maar goed was dat jullie er niet waren.
(sinds mijn paard heen peesblessure heeft gehad ben ik erg neurotisch geworden over slechte bodems, ik denk dat ik hem weer ingepakt had en naar huis gegaan was)
Waarom ik dan als jury niets gedaan heb? Een beetje lafheid denk ik, ik had niet eens de slechtste baan en de rest deed ook niets Verward Lekkere reden he, verbeter de wereld, begin bij jezelf en verstop je vervolgens weer lekker achter de rest Bloos Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:05

hoi
ik heb gisteren voor het eerst de nieuwe M1 proef gereden.Het is inderdaad ander als eerst maar ik vind het wel leuk weer eens wat anders.
Ik rij ongeveer een week van te voren thuis een keer de proef zodat ik niet ineens voor verassingen kom te staan want dat is zeker jammer voor de punten. En ik ben het met je eens dat het toch niet teveel gevraagd is ff je proef door te lezen vooral nu je weet dat het nieuwe zijn.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:36

Dit is de derde keer dat ik probeer te antwoorden, maar er zijn net wat probleempjes met bokt...

Nou ja...

Ik kan me best voorstellen dat het erg vervelend is om proeven te jureren die niet geoefend zijn en waar veel fouten in voorkomen. Zelf ben ik al een aantal weken proef 18 aan het oefenen en hij gaat erg goed, al zeg ik het zelf. De overgang van halsstrekken in draf naar halsstrekken in stap is geen probleem. Gewoon diep zitten en het paard in stap "denken". Daar heb je geen teugels bij nodig. Waar ik wel probleempjes mee heb, is van B naar K middenstap. Er zit bij ons erg weinig verschil tussen arbeidsstap en middenstap. Ik vind het stukje middengalop tussen E en B juist wel leuk. Is weer eens wat anders, middengalop op de volte in plaats van op de rechte zijde.
Komende zaterdag mag ik laten zien of het er werkelijk zo goed in zit als dat ik hier beweer. Ik houd jullie op de hoogte!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:21

Leuk om zo de ervaringen van een jurylid te horen.
Ik moet vrijdag ook weer voor het eerst op concours (M2), en ik ben benieuwd.
Ik vind die nieuwe proeven echt pittig hoor.

Laura (ea), heb je nog tips misschien?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 19:40

Nee, ik heb geen speciale tips voor je (behalve proef doorlezen *LOL* )
En gewoon de ring binnenrijden alsof je zeggen wilt van "nou ga er maar eens lekker voor zitten, want daar kom ik aan" dat trekt toch altijd wel de aandacht.
Een briefje van fl 100,- in het entingsboekje wil misschien ook nog wel eens helpen, maar deze tip niet doorvertellen hoor. *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:34

In wat voor opzicht was de bodem slecht??
Ongelijk of glad, wat was het probleem? Was het op gras? Komt dat daar wel vaker voor, want dan weet ik dat, dan start ik daar niet.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:37

Met de proeven ben ik zeker al serieus bezig geweest, en dat blijft niet bij doorlezen Party!!

Mijn instructrice jureert zelf ook en ik kan met haar dus heel fijn proefgericht werken. Morgen nog even de puntjes op de i zetten en dan moet het allemaal lukken vrijdag. Ik vind het wel spannend hoor, weer voor de eerste keer op concours.

beetje brutaal binnenkomen doe ik altijd wel eigenlijk, althans dat probeer ik, en de rest van de proef probeer ik toch fris doch correct alles uit te voeren......ben benieuwd wat het gaat worden.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 00:26

De bodem was heel erg ongelijk, Het was ooit grag geweest, maar nu was het een soort omgeploegde akker.
Het bestuur, wat er net zit, was er erg mee aan, het was hun eerste buitenwedstrijd en zouden voor volgende keer maatregelen nemen. Dus misschien eerst informeren of de banen veranderd zijn?
Ze liggen volgens mij altijd op de zelfde plek, dus misschien gewoon de banen op het losrij terrein, dan is dat wel slecht, maar zijn de banen beter te rijden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:35

hey wat leuk dat hier ook een jurylid zit heb ik meteen een vraagje sporen zijn in de M1 toch verplicht?
Ik hoor dat van iedereen maar nou zit een kennis die ook het wedstrijdsecretariaat is van een club in de buurt te zeggen dat ze niet verplicht zijn en dat het onzin is.. ik start niet voor hun.
Ik probeer m'n tante steeds te bellen die is ook M/Z jury maar die neemt niet op Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:22

Volgens mij zijn sporen en handschoenen verplicht. Bij ons bij de clubwedstrijden is eens iemand uitgesloten omdat ze geen sporen en geen handschoenen had, vandaar dat ik dat nog weet Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 21:06

Sporen zijn zeker verplicht in de M, (vergeet niet je zweep weg te doen!!!) Handschoenen zijn verplicht bij een rijjasje, anders geloof ik volgens verenigingtenue, maar ik neem aan dat je met jasje rijdt, dus handschoenen ook verplicht.
PS voor de mensen die lang geen wedstrijden meer gereden hebben, plastron is verplicht he, dus je mag niet met dressuurblouse de ring in (wel onder je plastron natuurlijk)
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-06-12 21:09 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:16

ff Off topic maar van die dressuurblouse heb ik nog een leuk verhaal.
Karel de Jong jureerde mij eens en kwam bij de combinatie voor mij zijn hok uit om te vragen of dat meisje wel een plastron aan had. Ik was ondertussen zonder plastron door die bak aan het kachelen en kneep hem ontzettend.
Dus dat meisje haalt vrolijk haar plastron onder haar jasje vandaan en gaat er mee wapperen *LOL* *LOL* *LOL*

Dus ik dacht nog: en nu ben ik de l** maar nee hoor, ik denk dat hij zo geschrokken was dat hij het aan mij niet meer gevraagd heeft!!!
Daar ging ik dus door het oog van de naald maar ik heb er wel van geleerd, daarna heb ik nooit meer zonder plastron gereden!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:25

Hoi,

Nu er toch een jury aanwezig is (en aan alle anderen): In de B proeven zit van hand veranderen met op de diagonaal een overgang naar de stap daarna draf. Wat wordt er bedoelt met daarna??? Vorige keer (nbvr niet voor promptie, alleen vereniging) maakte ik op de diagonaal een overgang naar stap, reed een stukje (van een stuk voor x tot een stuk daarna) in stap en draafde daarna op de diagonaal weer weg. Op mijn protocoll stond toen dat ik langer moest stappen. Was het stukje gewoon tekrot, of bedoelen ze pas na de diagonaal (daarna) weer in draf??? Het is me niet meer zo duidelijk nu!

Ik hoop dat iemand raad weet!

Bedankt,
Danielle

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:30

ik heb absoluut niet veel wedstrijd ervaring, maar als ik een wedstrijdje heb, leer ik wel altijd de proef uit mijn koppie. veel makkelijker.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 23:31

Hoi Daan,
Ik heb het boekje niet hier, dus kan niet meelezen, maar als het hetzelfde is als in de oude proeven deed jij het goed! Misschien heb je maar een paar pasjes gestapt? Je moet gewoon een stukje stappen en dan weer aandraven, nogmaals dat was bij de oude proeven zo, hoe het er precies bij de nieuwe staat kan ik niet nakijken, maar ik denk hetzelfde.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:09

Een plastron dragen is verplicht, TENZIJ het in het verenigingstenue anders staat beschreven. Ik zit nl. bij een vereniging die geen plastron maar een dressuurblouse beschreven hebben. (dit is voor een jury dus NOOIT te controleren!!!) Ik rijd zelf wel een met een plastron, omdat ik het gewoon mooier vind... Clown

Voor Daan:
De mooiste verdeling voor een overgang naar de stap en daarna draf is natuurlijk als je de overgang naar stap een paar meter voor X doet, dan stappen tot een paar meter na X en weer aandraven.. (anders kan de jury de stap tussen de overgangen ook niet goed beoordelen)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 10:32

Joepie, nog een jurylid erbij, ben ik niet meer de enige boeman. *LOL* *LOL* *LOL*

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:39

Hoezo Boeman Jasmijn?? Verward
Zonder jury's ook geen sport he??? Pling Schijnheilig
(Jury's zijn ook maar mensen he.... grinnik!)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 10:45

Er zijn er hier een paar (gelukkig een grote minderheid) die er heel anders over denken. Ik weet gelukkig niet meer welke topic het was, maar ik kreeg er toch een keer van langs! Vandaar blij met de versterking. Maar de meesten hier zijn wel gewoon gezellig hoor. Een jurylid is alleen soms zo'n makkelijk afreageer voorwerp. Party!! Party!! Party!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:20

Heeee, dan kunnen jullie mij misschien ook vertellen hoe ik in proef 25 (M1) die links-en rechtsomkeert moet rijden?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:23

Had je maar geen jury moeten worden!!
Nee hoor, juries zijn je grootste vrienden (soms).
Men vergeet tegenwoordig maar al te graag dat je als ruiter je proef uit je hoofd dient te kennen!! Al was het maar om door te kunnen rijden als je voorlezer in een hoestbui schiet.
Op spaarnwoude hebben ze geloof ik zand of iets dergelijks op het gras gemieterd, geen succes blijkbaar.
Op 24 juni start ik in Huizen, ik ben nu al druk met oefenen in de zware bak, want in Huizen is het altijd heel zwaar. labje moet natuurlijk wel blijven lopen he. De proeven oefen ik ook al, ik ben namelijk van plan om winst te rijden (hoop, bid, smeek, train, denk, lees, oefen, train, oefen, train)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:31

Citaat:
Op 2001-06-13 11:23, schreef Lovely:
(hoop, bid, smeek, train, denk, lees, oefen, train, oefen, train)


en voor ons: duim duim!