Tegen manen bijten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 22:10

Hoi!

Binnenkort komt Mysty de bij Pinky te staan (als het allemaal goed gaat!!!). Maar ik vrees dat ze dan gaan manenkluiven...
Weten jullie daar iets tegen?
Ik heb gehoord van Moster erin smeren kan helpen. maar hoeveel enzo? Graag info want pink's manen moeten gespaard blijven! *LOL*

Groetjess

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:13

Hertshoornspul erin doen, stinkt wel verschrikkelijk Misselijk , of anders als het nog te koop is finalgon (dierenarts).

Wat niet is kan nog komen...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 22:34

Oke thanx.
Maar wat vinden jullie van Mosterd mengen met water?!? Verward

Groetjs

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:57

Ik zou me eerst eens afvragen of het wel nodig is. Als ze alleen maar een beetje aan elkaar knabbelen dan zou ik me niet zo druk maken. Het word iets anders als ze elkaar echt slopen. Gebeurt niet zo vaak hoor, hou die mosterd even achter de hand, maar niet beginnen te gillen voordat je een pak slaag krijgt (uitdrukking).

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 23:00

Nee ik ben er een beetje angsitig voor omdat Pinky & Mysty allebij de manen van hun mamma naar de vernieling hebben geholpen.
En ik zou het toch wel erg vinden als Pinky's dikke bos manen en lekker volle staart er net zo uit gaan zien als die van Marjon Verdrietig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:05

Zet ze dan op een zaterdag of zondag of zo bij elkaar zodat je ze een tijd in de gaten kunt houden. Die hertshoornolie werkt overigens prima. Wel handschoenen aan bij het aanbrengen, stinkt echt een uur in de wind.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 00:48

Ik weet niet hoe het heet, maar we gebruikten altijd spul wat we ook bij de schapen in hun vacht deden. Werkt perfect. Maar ik zou het eerst maar eens rustig aankijken.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:14

Rustig aankijken kan vaak te laat zijn, ze hebben maar een paar minuten nodig om manen of staart flink toe te takelen. Huilen

Ik doe er antibijt spray in maar da's abnormaal duur dus ik heb probeer nu wat anders, afgelopen olie schijnt ook goed te helpen maar daar begin ik niet aan da's zo'n gesmeer en de staart lijkt er ook niet mooier door.

Ik wilde sambal met water proberen, is net iets pittiger dan mosterd. Vork

Hopelijk valt het mee met die bijtertjes van je!!! Die van mij leren het niet af!! Boos! Boos!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:16

*LOL* *LOL*, weet je wat ze laatst bij merrydyne in de staart gesmeerd hebben? Sambal! dat paard waar ze mee in de wei stond, vrat overal door heen, behalve door de sambal, tjonge jonge, heb ik gelachen zeg. misschien wel erg gemeen, maar het hielp wel!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:24

bij de boerenbon verkopen ze iets dat wordt gebruikt om te voorkomen dat kippen en varkens elkaar 'opeten'. Dat gebruikten wij ook in de staart van onze merrie toen ze een veulen had, en nu op het dek van Pablo zodat hij het niet opvreet. Ik zal morgen wel kijken hoe het heet.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:33

is heel gewoon dat veulens de manen en staart van mams bewerken zal yellow ook nog wle gaan doen hoor. leren ze vanzelf af.
anders is er wel bij de ruitersport zaak een middeltje tegen t ekoop. maar zla pas iets in smeren als t echt nodig is want t is niet goed voor manen als je er vanalles onnodig insmeert

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:39

Ik zou toch ff kijken, met spul bij de hand. Veulens bijten idd op de manen van hun moeder, maar oudere pony's doen dat meestal niet hoor. Mysty doet het nu toch ook niet... Verward

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:43

Lot heeftd e staart van z'n mammie ook aangevallen vroeger maar toen ie groter was heeft ie het nooit meer gedaan.
Kijk het anders eerst even aan. anders kunnen ze elkaar nooit op hun schoftje krabbelen.
Mocht het toch erg worden kan ik je antibijt aanraden die van euqi antibijt vind ik erg goed.
Je spuit het er in en het blijft in de regen ook zitten na 2 weken ging ik de staart van die merrie uitpluizen en toen ik door m'n mond ademde had ik dat gore spul ook in m'n mond =errug bitter.
de veulens laten trouwens dan ook meteen de staarten met rust Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 18:03

hahahaha oke ik kijk het eerst even aan *LOL*

En anders zalik ze eens iets laten pro Extreme duivel ven hehe

Groetjes en bedankt voor jullie tips!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, Esther_r20, IASCrawler, IzAw, Kalea, MeesMo, Noor17, petraaken, sasja0705, Texas02, Vagabondo, zonnetje1903 en 148 bezoekers