Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:29

Ja zoals de titel al zegt, als klein meisje, maar 1 droom: Een eigen pony..

Ieder verlanglijstje, iedere kerst en iedere sinterklaas stond met stip bovenaan: EEN PONY !
En op nummer 2 t/m 100 stond ook stug: EEN PONY !

Na een aantal jaartjes is dit inmiddels verander in: EEN PAARD !

Maar na al die jaren zijn mijn ouders niet gezwicht, als ik een paard wilde mocht ik deze zelf kopen.

Vanaf mijn 15e heb ik eerst pony's en later paarden van andere gereden & getraind. Met tijden enorm fanatiek, met tijden was een enkele keer per week genoeg. Maar nooit ben ik het paardenvirus verloren.
Bloed, zweet, heel veel tranen en heel veel mooie momenten heeft het me gekost, het rijden van paarden van andere.

Met vele mooie prestaties om trots op te zijn. En vele lieve dieren ontmoet te hebben en sommige met een hartverscheurend afscheid.

Na al die jaren werd het gewoon eens tijd mijn grote droom te verwezenlijken. Ik ben inmiddels volwassen en heb een goede baan. Dus de zoektocht kon beginnen. Ik weet precies wat ik zoek en ook heel goed wat ik niet zoek.

En dan zie je een advertentie, een pracht paard, enorm groot, aan de andere kant van het land. Even twijfel het is wel erg ver weg. Met wat overtuigingskracht van een vriendin die aanbood mee af te reizen, was het niet zo moeilijk. Wij gaan kijken.

Daar staat ze, wat is ze groot ! En wat is ze mooi <3...

Ze wordt voorgereden en alles wat ik toe nu toe gezien heb bevalt me super, na 10 minuutjes mag ik erop. Even wennen, met een krukje opstappen de laatste tijd heb ik toch wat kleinere paarden gereden.

En op het moment dat ik aandraafde wist ik het: HEBBE HEBBE, wat voelt ze geweldig en machtig en toch zo lief <3.


Mijn hartje was er lang uit, dit word mijn paard !
Maar mijn verstand heeft mij nog even in kunnen houden. We zijn nog een keer overdag terug geweest.

Tweede keer rijden:
Afbeelding

En meteen een afspraak voor de keuring gemaakt. We gaan met trailer en al naar de keuring (ook deze bijna aan de andere kant van het land). Wat was het spannend, niet kunnen slapen, geen concentratie meer en dan de lange rit ernaartoe. En daar staat ze :)

Zo voorbeeldig als ze zich de eerste 2x dat ik haar zag gedroeg, gedraagt ze zich ook op de keuring. Zo spannend al dat gefrunnik aan je lijf en dan weer lopen, een keer blazen, maar geen kik gegeven !

heerlijk wat een paard <3

EN de uitslag: GOEDGEKEURD !!!!


Ze mag mee naar huis :D !
Sinds gister avond staat ze goed en wel op haar nieuwe plekje, na wat rondlopen lijkt ze erg op haar gemak te zijn.

Meet MIJN mooie CADIZ:
Ze is 7 jaar en stamt af van Sandreo x Cavalier x Nabuur
Afbeelding

EN ik, ik ben even het gelukkigste pennymeisje van de wereld <3 <3 <3 <3 <3 !

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:31

Wat leuk!! Heel herkenbaar, deze Penny kocht ook na 30 jaar haar eerst eigen paard en is er nog steeds (6 jaar later) dolgelukkig mee. Heel veel plezier samen!!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:32

Heeeeeel erg gefeliciteerd!!! Eindelijk je eigen paard kopen, dat is het beste gevoel te wereld <3 ! Geniet veel van elkaar :j

Micks
Berichten: 80
Geregistreerd: 02-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:32

Wat een plaatje! Gefeliciteerd!
Heel veel plezier samen!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5009
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:33

Spannend hè, een eerste eigen paard! Het is echt een beauty, heel veel plezier samen!
Ik heb vorig jaar ook de sprong gewaagd na jaren dromen en heb nog geen dag spijt gehad.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:34

Wat ontzettend leuk voor je. Gefeliciteerd! Ik wacht nog op het moment dat mijn grote wens ook mag uitkomen. :)

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:54

Bedankt allemaal :D :D!

Eigenlijk raar, ik ga al zo lang met paarden om, ook die volledig onder mijn verantwoording vielen. Maar toch nu ze echt helemaal van mij is, is het toch echt zo spannend allemaal.

Ze is gewoon van mij *\%/* *\%/* *\%/*

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:58

Gefeliciteerd met je fantastisch mooie aanwinst! Ik mag ook nog even wachten totdat mijn penny-droom in vervulling gaat...

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:15

Gefeliciteerd met je eerste eigen paard! Toen ik de eerste foto zag dacht ik gelijk goh lijkt wel een Sandreo.. en ja hoor haha. Er is een topic voor alle bokkers met een Sandreo nakomeling dus kom daar vooral even langs :-)

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:17

Gefeliciteerd met je eerste eigen paard! Wat een schitterend dier :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:18

Wat een rijkdom hè? Geniet ervan, ze ziet er prachtig uit!

lisanS13

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:19

Veeeeeel plezier :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:24

Gefeliciteerd Renee! Wat gaaf dat je uiteindelijk je droom hebt kunnen verwezenlijken. Geniet er van en heel veel succes met haar :D

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:27

Van harte gefeliciteerd!
Mijn hond heeft dezelfde naam en daar ben ik al jaren dolgelukkig mee dus dat gaat vast goedkomen bij jullie, prachtige combinatie!
Geniet ervan!!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:28

Veel plezier met je mooie paard!

Ik heb ook op mijn 29e mijn eerste paard(en) gekocht. Ik voelde me ook echt een Pennymeisje. Moeilijke periode gehad. Want het was toch wel een grotere verantwoordelijkheid dan ik dacht. Voornamelijk qua gevoel hoor. Ik kan me echt overal druk over maken en alles was voor mij nieuw en geen hulp in de buurt. Nu 1,5 jaar later voel ik me weer een penny en loopt alles lekker en geniet ik vooral!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:39

Wat ontzettend gaaf, gefeliciteerd! Deze 20 jarige penny droomt ook over de dag dat ik een eigen paard kan gaan kopen <3
Wees maar goed zuinig op dr, ze is prachtig!

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:43

Gefeliciteerd!! Het "wachten" is zo te zien dubbel en dwars de moeite waard geweest. Veel plezier en geluk samen!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:49

Gefeliciteerd met je mooie paard!

Ik zelf was 21 jaar toen ik mijn eigen E pony kocht.
Met een familie die niks met dieren heeft was het heerlijk om eindelijk mijn eigen paard te kopen.
Familie geloofde het maar half en kwamen allemaal kijken :D

Sinsdien altijd paarden/pony's gehad, mooiste wat er is!

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:22

Mooi paard!
Toevallig heb ik ook net mijn eerste eigen paard gekocht na 15 jaar smeken, afwachten en sparen. Wat een geweldig gevoel inderdaad!
Zal binnenkort ook even een topic over ons aanmaken ^^

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:23

*\o/* T's is je gegund meid !

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:24

Van harte gefeliciteerd!! *\o/* Prachtig beestje trouwens ook, echt een plaatje!

Ik herken het gevoel zooooooo goed :j En toch blijft het in het begin even heeeel spannend, hahaha. Toch ben ik er achteraf blij om dat ik nooit van mijn ouders een pony heb gekregen; ik moet er niet aan denken om (medische) kosten e.d. met hen te overleggen, nu ze al totaal geen verstand van paarden hebben.

Nee, dan toch liever 'later zelluf kopen', en dan ook meteen alle zeggenschap hebben en alles zelf betalen en bepalen. :j

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:25

Wat ontzettend leuk voor je!
Geniet van je prachtige aanwinst.

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:30

mag je trots op zijn! Gefeliciteerd en veel plezier samen!

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:30

Super gaaf Renee :D. Eindelijk!!!! Heel veelplezier met JOU Cadiz :D Maar dat gaat helemaal goed komen :D

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:31

Wat gaaf! En spannend ook, al heb je zoveel ervaring. Ik snap dat je helemaal aan het stuiteren bent.
Ik vind het echt een heel mooi paard. Heel veel plezier en succes samen, maar dat komt vast goed!