Doorzakken van de linker achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Doorzakken van de linker achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 23:42

Hallo allemaal,
Misschien heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt. Mijn paard is na twee maanden terug gekomen van het land. Sindsdien loopt hij niet goed. Het probleem zit links aan de achterkant, bovenin ter hoogte van de knie. Tenminste dat vermoed ik. Het is net af mijn paard er dan door heen zakt, beetje moeilijk uit te leggen, Hij doet dit niet meteen, maar pas nadat hij al een tijdje heeft gestapt, of wel warm is gelopen. Heeft iemand anders dit ook al eens mee gemaakt. Hij staat nu op rust en stapt alleen op de harde bodem. Ben zeker van plan een dierenarts te laten komen, mochten jullie hier mee komen. Maar wilde het eerst zo proberen, voordat ik hem laat komen. Wie kan mij eventueel een antwoord geven. Hij heeft dit nog nooit gehad is ook nog nooit kreupel geweest, als je dit kreupel kunt noemen. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of goede tips kan geven. Groetjes Sirena

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:10

Elise heeft het ook wel eens, maar dat is heel af en toe, als ze een tijd heeft gereden vooral... wat het is... Verward
Bij haar merk ik dat ze het eigenlijk nog nooit heeft gedaan als ze ijzers had, dus bij haar ligt het waarschijnlijk aan gevoelige hoeven..

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 14:21

Het is denk ik eerder een gebrek aan training, dat hij wat slap is dan dat je paard ergens last van heeft. Het is niet zozeer kreupel, maar gewoon een beetje slap in z'n achterhand na zoveel rust.

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 17:01

ik hoop wel dat dat het is zijn spieren zijn nu niks meer, maar ja moet je er dan wel gewoon op rijden ? het kan toch niet helemaal goed zijn

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:33

Ik denk eerder aan een losse knie. De knieband kan uitgerekt zijn door een glij-of bokpartij in het land. Gaat ook wel samen met knie op slot. Dierenarts laten komen dus.

Oranda
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:36

Dit kan zo veel zijn, rust en koellen is heel goed ervoor.
Misschien is het maar een verstuiking, maar het kan ook erger zijn.
Mocht je er helemaal niet uitkomen raad ik aan om met accupunktuur te behandelen.
Hier mee kom je er achter waar de pijn zich bevind. En je kunt ook foto's laten maken van het been.
Groetjes en succes ermee Carolien en Oranda

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 16:28

Ik weet nu wat het is nl een verrekking door het zijdelings slaan tegen de tussenwand van de stal naar een ander paard. En als je dat vier keer op een dag doet is dat niet zo goed voor zijn oude lijfje alleen tijdens voertijd maar wel heel fel. Ik heb het hem zien doen. Logisch want het paard naast hem kwam zowat over de tussenwand heen deze is inmiddels verplaatst zodat mijn paard weer rustig kan eten. Hoop dat het snel over gaat.