Wanneer is een zonnebril echt een goede zonnebril?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 18:42

Ik moet er nog 1tje hebben maar heb geen diee wat te kopen. Ik wil <B>GOEDE</B> bescherming voor mn ogen. Maar krijg ik dat ook als ik een bril van een 10tje bij de hennes koop bv? Op de goedkope brillen zitten ook stickertjes met 100% UV protection. Verward Is dat zo? En waarom verschillen die krengen zo in prijs? Tussen de 5 en 500,- kan je brillen kopen... is het dan vnl merk, of zijn de duurdere brillen beter beschermend. Wat is een echt goed merk zonnebril? Hoe kan je testen of ie echt goede glazen heeft??

Pfff... Party!!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:44

Kijk eens in een brillenzaak.
Die goedkoopies zullen echt niet geweldig zijn. Zie die kleurtjes brillen maar, zie zouden zelfs eerder slecht zijn dan goed Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:49

Oh yeah, ik zie nu dat dit topic door mijn geweldige tip komt dat je een zonnebril mee moet nemen op vakantie! Lachen LOL

Kimmy voelt zich ook weer vereerd Haha! jaja

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:51

de prijs van een zonnebril hangt ook erug af van het materiaal waarvan het is gemaakt, die goedkope brilletjes zijn meestal gewoon van plastic, terwijl de duurdere van veel sterker materiaal zijn, verder is het ook verschillend qua hoe snel er krassen op de glazen komt.

Maar wanneer een zonnebril echt goed is qua bescherming van de ogen?? volgens mij beschermen alle zonnebrillen sowieso al.. maar de 1 tegen wat meer dan de andere..

dus zou zeggen.. vraag idd ff na bij een brillenzaak

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 06:56

ga naar pearl hansanders of weet ik veel wt een opticien in ieder geval! zal geen goedkope zijn, maar dan heb je ook wel wat hor!
ik heb er laatst 1 gekocht die was 60 en die is ook al behoorlijk goed en hij is nog cool ook! Cool zo dus *LOL*

"Some memories are best forgotten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:07

Hoi, koop er eentje bij de opticien, dan weet je zeker dat het goed is.
Ray ban heeft ook een B-merk met dezefelde glazen, maar dan goedkoper. Dat is dus echt een aanrader!!.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:55

ik heb een Serengeti gekregen. Is italiaans geloof ik, en bevalt prima.
Als je een bril nodig hebt voor op t paard, zorg dan dat je een sporttouwtje eraan hebt. Goedkoop en van elastiek om je nek, en aan je bril, dus niet zo'n leesbrillenkoordje, maar echt eentje voor sport. Verder een stevige bril, titanium is onwijs duur, maar dat blijft een mensenlevengoed (dat rot niet weg met zweet). Uv bescherming kunnen ze in de opticienwinkel (jaja, mijn NL gaat met de minuut achteruit) laten zien. De bril verkleurd dan als het goed is onder een UV lamp. Zorg ook dat de bril goed afsluit. Als je een randje over hebt waarlangs de zon in je ogen schijnt is dat geen pretje...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:57

Ik heb echt een aanrader. Ik heb een sportbril van het merk Smits. Inderdaad niet echt goedkoop. Ik geloof dat ik er een paar jaar geleden iets van 170 gulden voor heb betaald maar het is echt een perfecte bril. Klemt niet achter m'n oren omdat de pootjes recht lopen. Ik gebruik hem vooral tijdens het autorijden en als ik een tunnel inrij hoef ik hem ook niet ff vlug af te doen omdat ik anders niks meer ziet (dat hem je meestal met die goedkope krengen) maar deze kan ik gewoon oplaten. Alles blijft goed zichtbaar en ik word ook niet verblind als ik de tunnel weer uitrij omdat dan de zon gelijk in je gezicht schijnt voordat je je bril weer op hebt. Echt geweldig dus. Hij is niet goedkoop maar hij heeft z'n geld echt al opgebracht. Deze brillen zijn te koop in de betere fietsenwinkels. Cool Ik geloof alleen dat ik nu wel erg veel reclame maak maar ik wil nooit geen andere zonnebril meer Pling

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:15

Om kort te zijn; een zonnebril is pas beschermend voor je ogen als er glazen met UV-bescherming inzitten, en die zijn niet te krijgen bij de standaard etos etc. Je moet echt naar een brillenzaak. Als er geen UV-bescherming in het glas zit, dan verlicht het donkere glas wel het zonnelicht voor jezelf zodat je makkelijker kunt kijken, maar je ogen worden NIET beschermd tegen de UV stralen en dat is wel HEEl belangrijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie